Re: Het vragentopic: technisch

286
Ik had gewoon uit nieuwsgierigheid mijn vorige laptop nog eens opgezet (Sony Vaio). Ik had een nieuwe laptop gekocht, omdat het toetsenbord niets meer deed. Nu plots merk ik dat het toetsenbord wel weer gaat en dat deze laptop dus nog perfect werkt. Ik begrijp er niets van.

Ik heb toen hij kapot ging alles geprobeerd om het terug te laten werken zonder resultaat en enkele keren opnieuw getest.

Het enige wat ik nu kan bedenken is dat het een softwarefout was en dat dit opgelost is doordat de batterij eens volledig plat is kunnen gaan. Zou dit mogelijk zijn?
Image

287
Of wellicht vocht dat ergens in de hardware zat dat inmiddels volledig is opgedroogd?
Het zou kunnen dat het systeem na al die tijd eens niet geprobeerd heeft je vorige sessie te herstellen, waardoor er een harde reset is gedaan, waardoor weer de aansturing van het toetsenbord ook is herstart. Maar ik neem aan dat je met je (wss nog wel werkende muis) toen ook wel e.e.a. geprobeerd hebt qua opnieuw opstarten/reset drivers toetsenbord?

Kolm en Shampi hebben hier natuurlijk veel meer verstand van, dus I'm prepared to get lectured now! :D
Image

288
paveman wrote:Of wellicht vocht dat ergens in de hardware zat dat inmiddels volledig is opgedroogd?
Het zou kunnen dat het systeem na al die tijd eens niet geprobeerd heeft je vorige sessie te herstellen, waardoor er een harde reset is gedaan, waardoor weer de aansturing van het toetsenbord ook is herstart. Maar ik neem aan dat je met je (wss nog wel werkende muis) toen ook wel e.e.a. geprobeerd hebt qua opnieuw opstarten/reset drivers toetsenbord?

Kolm en Shampi hebben hier natuurlijk veel meer verstand van, dus I'm prepared to get lectured now! :D
Ik had inderdaad het toetsenbord al gereset en de drivers opnieuw geïnstalleerd. Ik heb toen echt alles wat ik maar kon vinden op het internet toegepast (wat heel lang duurde om alles in te tikken met zo een virtueel toetsenbord).

Vocht kan altijd, alleen zou ik niet begrijpen hoe het daar zou komen. Ik ben nog al beschermend over mijn elektronica :p
Image

289
Kan altijd dat de batterij moeilijk doet.
Wij lossen hier regelmatig vastloopproblemen op door de laptop op te starten ZONDER batterij.
Waarna hij nadien ook met batterij terug werkt zoals het hoort.

Wat wel lastiger is momenteel is dat de huidige laptops een vaste batterij hebben hier op het werk ^^
Image

290
ShAmPi wrote:Kan altijd dat de batterij moeilijk doet.
Wij lossen hier regelmatig vastloopproblemen op door de laptop op te starten ZONDER batterij.
Waarna hij nadien ook met batterij terug werkt zoals het hoort.

Wat wel lastiger is momenteel is dat de huidige laptops een vaste batterij hebben hier op het werk ^^
Moest het probleem terug komen, zal ik die truk eens uitproberen :)
Image

291
gamerke1992 wrote:Ik had gewoon uit nieuwsgierigheid mijn vorige laptop nog eens opgezet (Sony Vaio). Ik had een nieuwe laptop gekocht, omdat het toetsenbord niets meer deed. Nu plots merk ik dat het toetsenbord wel weer gaat en dat deze laptop dus nog perfect werkt. Ik begrijp er niets van.

Ik heb toen hij kapot ging alles geprobeerd om het terug te laten werken zonder resultaat en enkele keren opnieuw getest.

Het enige wat ik nu kan bedenken is dat het een softwarefout was en dat dit opgelost is doordat de batterij eens volledig plat is kunnen gaan. Zou dit mogelijk zijn?
hem een paar goei tikken uitdelen misschien ? :idea:

292
Heb sinds vandaag probleem met windows media player (windows 10)
Zodra het eerste nummer klaar is met afspelen en dus naar het volgend nummer moet gaan, krijg ik een foutmelding (zonder een foutcode) en kan alleen op ok drukken en dan wordt media player afgesloten.

Iemand hier bekend mee? en wat ik zou kunnen doen?

EDIT
Opgelost. Heel internet afgezocht om een manier te vinden om media player 12 te un installen. Stomme Windows 10 dat dat niet op een simpele manier kan
Image

296
Ik snap Marty wel: ik vind die VLC player totaal niet prettig werken. Ja, het speelt meer af, maar ik vind het verschrikkelijke interface en onhandig in gebruik. Dan gebruik ik nog liever BS player, al blijf ook ik MediaPlayer alsnog het prettigste vinden qua gebruik.
Image

300
Ik heb weer een probleem waar ik vroeger al mee te maken gehad heb: de trophy sync op mijn PS3 blijft hangen. Alles gaat goed tot 33%, dan loopt hij een paar minuten vast en uiteindelijk krijg ik error 80710723. Geen idee hoe ik dit de vorige keren opgelost heb helaas. Die errorcode zou duiden op lokale internetconnectieproblemen, maar alles werkte perfect tot voor een paar dagen en ik heb niks veranderd. Gewoon wachten dan?

Edit: Op mijn PS4 laden mijn friends- en trophylist blijkbaar ook niet meer en mijn PS4 valt zomaar uit af en toe