Re: Het Laptopic

32
Ik ben echt benieuwd naar de nieuwe keynote van apple straks om 18u. Naast alle iPhone, iPad en iWatch aankondigingen, hoop ik dat ze nieuwe modellen aankondigen voor de macbook pro. Ik ben van plan om deze zomer een te kopen en een betere versie is natuurlijk altijd welkom. ;)
Image

36
Tjeefkeuh wrote:
gamerke1992 wrote:Mijn ouders willen een nieuwe laptop kopen. Zij hadden zelf deze gevonden:

http://www.mediamarkt.be/nl/product/_as ... 53343.html

Wat is jullie mening? :)

Ze gebruiken het voornamelijk voor internet, films kijken en mijn vader speelt af en toe eens age of empires.
Kan misschien wat problematisch worden als uw pa AoE online gaat spelen. De schermresolutie is ook wat vervelend, zeker voor films in hd.
Welk aspect kan problemen geven met age of empires?

Goed om te weten van de schermresolutie. Ik ga er dan vanuit dat het scherm geen 1080p full HD is?

Bedankt al voor de input :D
Image

38
gamerke1992 wrote: Welk aspect kan problemen geven met age of empires?

Goed om te weten van de schermresolutie. Ik ga er dan vanuit dat het scherm geen 1080p full HD is?

Bedankt al voor de input :D
Veel units die tegelijk bewegen op het scherm. Mijn (oude) laptop heeft betere specs en heeft het er al moeilijk mee, hoewel het soms nogal onduidelijk is wat mijn laptop al dan niet gaat aankunnen.

Ivm die schermresolutie: het wordt herschaald naar HD+ (900p). Het enige voordeel hieraan is dat games draaien aan een hogere fps ofzo.

Die andere laptop ziet er beter uit.

39
De Lenovo heeft idd de betere specs, muv de HDD en het kleinere interne geheugen. Het geheugen is zo te zien wel iets sneller. Ook de USB poorten zijn minder 2 x 2.0 + 1 x 3.0 tegen 3 x 3.0.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

41
Ik ben vanplan om binnen korte tijd of middellange termijn een nieuwe laptop te kopen (afhankelijk van oplossingen van het kapotte toetsenbord van mijn vaio laptop).

Ik heb altijd al een Macbook willen kopen. De voornaamste reden daarvoor is de batterij duur en opstarttijd. Ik wil mijn laptop kunnen nemen, openklappen en direct beginnen. En niet elke 3 uur een stopcontact zitten zoeken. Ik had wat opgezocht over de Macbook air, maar de afwezigheid van een retina display houdt mij wat tegen. Dan schiet er nog de Macbook pro 13,3" over met retina display, maar dat is toch wel al 1500 euro. Een 15" Macbook pro is mijn favoriet, maar ik wil echt geen 2000+ euro aan een laptop geven, ookal kan ik dat wel betalen.

Weten jullie nog andere laptops met prachtige schermen, snelle opstarttijd en lange batterijduur?

Ik game nooit op mijn laptop. Ik gebruik het voor dagdagelijkse dingen zoals betalingen, internet, video's, streaming, foto's,...
Image

42
gamerke1992 wrote:Ik ben vanplan om binnen korte tijd of middellange termijn een nieuwe laptop te kopen (afhankelijk van oplossingen van het kapotte toetsenbord van mijn vaio laptop).

Ik heb altijd al een Macbook willen kopen. De voornaamste reden daarvoor is de batterij duur en opstarttijd. Ik wil mijn laptop kunnen nemen, openklappen en direct beginnen. En niet elke 3 uur een stopcontact zitten zoeken. Ik had wat opgezocht over de Macbook air, maar de afwezigheid van een retina display houdt mij wat tegen. Dan schiet er nog de Macbook pro 13,3" over met retina display, maar dat is toch wel al 1500 euro. Een 15" Macbook pro is mijn favoriet, maar ik wil echt geen 2000+ euro aan een laptop geven, ookal kan ik dat wel betalen.

Weten jullie nog andere laptops met prachtige schermen, snelle opstarttijd en lange batterijduur?

Ik game nooit op mijn laptop. Ik gebruik het voor dagdagelijkse dingen zoals betalingen, internet, video's, streaming, foto's,...
Om deze redenen en voor zwaardere grafische programma's heb ik een paar weken geleden een macbook pro retina 250GB gekocht.
Na het even te gebruiken vindt ik m naar mijn mening toch te duur voor wat hij kan. Een Windows alternatief voor mij zou de Razer Blade Steath geweest zijn, deze is echter nog net niet verkrijgbaar op het moment. Een stuk krachtiger en goedkoper.

Aangezien jij er geen zware programma's op gaat draaien zou een ultrabook voldoende moeten zijn. Dit filmpje geeft een goed overzicht van de beste keuzes.

https://www.youtube.com/watch?v=dYC9OpV_PvI

44
gamerke1992 wrote:Bedankt :D Ik ga het na het werk eens bekijken.
Even mezelf quoten haha
Image

Leuke video. De dell XPS 13 spreekt mij daar het meeste aan. Maar die is zo te zien niet makkelijk te vinden op het internet. Ik ga morgen eerst eens naar de Macbooks kijken en dan kan ik later beslissen.
Image

45
Niet te geloven hoeveel invloed softwarefouten heeft. Jullie weten dat ik momenteel een Macbook pro gebruik, maar ik heb sony vaio altijd bijgehouden. Mijn Vaio had een waslijst aan problemen. Zo waren de speakers stuk en kwam er alleen een metaalachtig geluid uit. Hij was ontzettend traag, wou geen taakbalk weergeven, deed er 30 minuten over om op te starten, wou geen updates doen,...

Nu heb ik eens een volledige factory reset gedaan en ja hoor, alles werkt weer inclusief de speakers... Al die problemen waren dus puur de software. Nuja nu heb ik er weer een laptop bij he :p
Image