Re: TV en andere beeldschermen

46
NTGSruler wrote:Ondertussen alweer tijdje verder en uitermate tevreden over mijn tablet. Het gedoe met laptop heb ik nog geen seconde gemist. Enkel de batterijduur aanzien ik als een minpunt maar das relatief. Heb ook leren typen en geen topics meer te locken :lol:

Vooral dat laatste dan :D
Image

47
Ik heb momenteel een 42 inch LG Full HD TV van een kleine 4 jaar oud. We zitten echter 280cm van de TV en ik merk dat ik om te gamen vaak een stoel moet nemen als ik alles goed wil zien (volgens testen van mijn werk zijn mijn mijn ogen perfect en scoor ik 100%). Ik heb geen PS4 pro, maar zou deze wel aanschaffen indien ik een 4K TV koop. Hebben jullie tips? Mijn budget ligt tussen 800-1000 euro. De TV wordt voornamelijk gebruikt om te gamen, standaard Full HD Tv kijken met kabel en netflix.

Huidige TV:

LG 42LA7408
https://www.coolblue.be/nl/product/3167 ... a7408.html

TV's die ik aan het bekijken ben:

Samsung UE55MU7000 (899 euro)
https://www.coolblue.be/nl/product/7706 ... ifications

LG 55SJ850V (799 euro)
https://www.coolblue.be/nl/product/7727 ... j850v.html
Image

48
Ik zelf heb de Samsung UE55MU7000. Tv bevalt me prima. Enige wat niet kan met ps4pro is tv gelijktijdig op 4K en HDR te zetten. Dan valt het beeld om de zoveel minuten een paar seconde weg:

Dat gebeurt op RGB redelijk veel maar als je hem op Yuv420 zet is het een stuk minder. Soms om de paar uur maar het gebeurt dan wel op moment dat het niet uitkomt ;( Dus 4k en geen hdr werkt zonder problemen en 1080P en HDR werkt ook zonder problemen. Alleen dus 4K en HDR heeft het probleem
Zwart scherm samsung UE55MU7000L icm PS4 Pro
Maar 1080p en HDR ziet er ook goed uit. Weet niet eens of ik een verschil zie tussen 4k en 1080p :silly:
Maar als je op de tv een 4k hdr youtube (met de youtube app op de tv, of iets via usb) filmpje pakt werkt dat wel zonder problemen en het ziet er prachtig uit
Geluid durf ik zo niet te zeggen. Heb altijd al een surround set gehad dus nooit geluid van de tv zelf.
En natuurlijk de 21ms input lag is altijd mooi meegenomen.

Er loopt ook maar 1 kabel van je tv naar de oneconnectbox. En die ene kabel kun je in een gootje leggen in de tv zelf en via de voet naar beneden laten lopen. Helaas hebben ze dat voor de internet kabel niet gedaan, maar goed de tv heeft ook wifi
Image

49
Marty wrote:Ik zelf heb de Samsung UE55MU7000. Tv bevalt me prima. Enige wat niet kan met ps4pro is tv gelijktijdig op 4K en HDR te zetten. Dan valt het beeld om de zoveel minuten een paar seconde weg:

Dat gebeurt op RGB redelijk veel maar als je hem op Yuv420 zet is het een stuk minder. Soms om de paar uur maar het gebeurt dan wel op moment dat het niet uitkomt ;( Dus 4k en geen hdr werkt zonder problemen en 1080P en HDR werkt ook zonder problemen. Alleen dus 4K en HDR heeft het probleem
Zwart scherm samsung UE55MU7000L icm PS4 Pro
Maar 1080p en HDR ziet er ook goed uit. Weet niet eens of ik een verschil zie tussen 4k en 1080p :silly:
Maar als je op de tv een 4k hdr youtube (met de youtube app op de tv, of iets via usb) filmpje pakt werkt dat wel zonder problemen en het ziet er prachtig uit
Geluid durf ik zo niet te zeggen. Heb altijd al een surround set gehad dus nooit geluid van de tv zelf.
En natuurlijk de 21ms input lag is altijd mooi meegenomen.

Er loopt ook maar 1 kabel van je tv naar de oneconnectbox. En die ene kabel kun je in een gootje leggen in de tv zelf en via de voet naar beneden laten lopen. Helaas hebben ze dat voor de internet kabel niet gedaan, maar goed de tv heeft ook wifi
Ik zie op mijn Philips TV toch wel veel verschil tussen 1080p en 4k zenne. Beginnend al op men achtergrond van God of war xd. Ik moest voor fifa 18 altij men ps pro op 1080p zetten omdat enkel die game bij mij problemen had met framerate. Als ik dan eens vergat zag ik het meteen als ik een ander spel opstartte.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

52
gamerke1992 wrote:Bedankt voor de info. Vanwege de gunstigere prijs en toch wel goede reviews, heb ik de keuze gemaakt voor de LG 55SJ850V :) Ook heb ik begrepen dat het OS van LG de populairste en best uitgewerkte is momenteel. Handig voor Netflix en toestanden.
Mocht je ook ooit een ps4 pro hebben, zou je het eens willen testen met 4K en HDR tegelijkertijd. Benieuwd of het beeld ook wegvalt. :think:
Image

53
Marty wrote:
gamerke1992 wrote:Bedankt voor de info. Vanwege de gunstigere prijs en toch wel goede reviews, heb ik de keuze gemaakt voor de LG 55SJ850V :) Ook heb ik begrepen dat het OS van LG de populairste en best uitgewerkte is momenteel. Handig voor Netflix en toestanden.
Mocht je ook ooit een ps4 pro hebben, zou je het eens willen testen met 4K en HDR tegelijkertijd. Benieuwd of het beeld ook wegvalt. :think:
Ok zal ik zeker doen. Ik ben van plan op black friday een ps4 pro te kopen.

Een vriend van mij heeft vorig jaar een Samsung 4K tv met HDR gekocht en daar zijn geen problemen .
Image

56
Het is al wat minder maar valt nog wel eens uit. OP RGB hoef ik het niet eens te proberen maar op Yuv420 valt ie om de paar uur 1 keertje weg ofzo.

@Paveman. Je hebt ook een 10 bits en geen 8 bits? En Samsung of ander merk?

Hoor ook van andere dat mensen die een XBOX one X hebben en zelfde tv als ik heb en er totaal geen problemen mee heeft.
Het is dat ik geen XBOX heb om het te testen
Last edited by Marty on 16 Oct 2018 12:07, edited 1 time in total.
Image

58
Op RGB wordt het helemaal een drama. Dan krijg ik om de 20 seconde of zo een zwart scherm, en dan zit ik alleen in het playstation menu
Met yuv420 is het inderdaad een paar keer per dag. Maar wel altijd op moment dat het net niet uitkomt

Maar als jij hem idd op 4k en hdr hebt staan en op RGB dan ga ik die instellingen ook eens proberen
Image

60
Ik moet zeggen dat ik het best wel slecht vind dat jullie - waarschijnlijk best wel dure - tv's die 4K HDR moeten kunnen hebben uitvallen. Ik zou er inderdaad helemaal gestoord van worden en het beestje zo snel mogelijk terugbrengen naar de zaak waar deze vandaan kwam.
Image