Re: Windows 10

62
met0t0 wrote:
Toon8 wrote:Ik ben veranderd van gedacht en zal deze nooit downloaden, zal zijn voor als ik een nieuwe laptop koop. Er zijn nogal veel aanpassingen gemaakt t.o.v. vorige edities die mij niet aanstaan. Zoals de nieuwe instellingen voor windows update (dat je niet meer alles zelf beheerd) en nu ook software die je pc scant op illegale programma's. Microsoft krijgt steeds meer en meer controle over jouw pc.
Vooral het automatisch updaten heeft al veel kritiek gekregen, dat blijft gevaarlijk in het geval van hacks en dergelijke. Dat uw computer gescand zou worden op illegale programma's, is bij mijn weten heel beperkt? Bijvoorbeeld games die ge via de Xbox Store zou kunnen kopen enz., maar niks van derde partijen.
Ook en vooral games voor windows live (bv gta4) gingen ze controleren, vooral dedie waaraan ze zelf geld verliezen. Maar hoe lang duurt het voor ze ook andere programma's gaan viseren zoals microsoft office?
Het is gewoon belachelijk dat je pc vanalles gaat doen terwijl jij er 0 inspraak over hebt. En over privacy moeten we ook al lang niet meer spreken.
Image

63
met0t0 wrote:
Ligeiro wrote:Windows 10 heeft heel mijn registry om zeep geholpen waardoor sommige programma's nu niet goed of zelfs niet meer werken.
Oei, over welke programma's gaat dat dan?
Flash Player, Garmin Express (voor de gps te updaten), Origin, en nog een paar..
en er was ook iets dat enorm veel van mijn RAM aan't opeten was, terwijl er maar 1 firefox scherm openstond. nu ik terug zit bij 8.1 is da weg

65
Ligeiro wrote:Flash Player, Garmin Express (voor de gps te updaten), Origin, en nog een paar..
en er was ook iets dat enorm veel van mijn RAM aan't opeten was, terwijl er maar 1 firefox scherm openstond. nu ik terug zit bij 8.1 is da weg
Dat klinkt inderdaad niet al te best. Ik ga binnenkort ook eens Windows 10 proberen en als ik ook met problemen zit, schakel ik direct terug naar 8.1.

66
Ik kon dus mijn laptop naar Windows 10 upgraden, maar tijdens het upgraden ging er iets verkeerd. Als ik nu mijn laptop opstart zie ik eventjes een laadscherm van Windows 10 en dan wordt mijn scherm donkerblauwzwart en gebeurt er verder niks. Weet iemand wat ik nu kan doen?

Edit: ik hoorde net het geluid dat mijn laptop was opgestart, maar nog steeds zie ik niks :(
Image

69
minermb wrote:
ShAmPi wrote:restore point?
En wat is een restore point?
Volgens mij bedoelt ie een herstel punt, je kan dit maken op het moment dat je pc perfect werkt en dan neemt ie een soort foto van hoe je pc op dat moment was. En als je dan iets voorkrijgt waardoor je pc niet meer werkt zoals je wilt, kan je weer terugkeren naar dit herstelpunt maar dan zal alles wat je hierachter gedaan hebt niet meer op je pc staan. Maar gaat ie wel weer werken.
Image

70
Toon8 wrote:
minermb wrote:
ShAmPi wrote:restore point?
En wat is een restore point?
Volgens mij bedoelt ie een herstel punt, je kan dit maken op het moment dat je pc perfect werkt en dan neemt ie een soort foto van hoe je pc op dat moment was. En als je dan iets voorkrijgt waardoor je pc niet meer werkt zoals je wilt, kan je weer terugkeren naar dit herstelpunt maar dan zal alles wat je hierachter gedaan hebt niet meer op je pc staan. Maar gaat ie wel weer werken.
klopt, ik heb dit eens moeten gebruiken omdat ik een of andere snertbalk van een bepaald programma niet weg kreeg, grrr :angry:

71
Wel, ik had dus geen restore point, maar ik heb mijn laptop even opgestart via de BIOS en toen moest ik even iets opnieuw instellen. Ben daardoor wel al mijn apps kwijt, maar ik heb mijn bestand nog :cool: Windows 10 is voor de rest goed geïnstalleerd. :)

Ik heb nu wel een probleempje. Ik hoor helemaal geen geluid uit mijn laptop komen, zelfs niet uit de koptelefoon. Ik heb even rondgezocht op het internet, maar ik weet niet echt wat ik dan moet doen. :|
Image

72
minermb wrote:Ik heb nu wel een probleempje. Ik hoor helemaal geen geluid uit mijn laptop komen, zelfs niet uit de koptelefoon. Ik heb even rondgezocht op het internet, maar ik weet niet echt wat ik dan moet doen. :|
De meest simpele oplossing die ik kan bedenken: eens bij de afspeelapparaten kijken? Maar da's misschien te logisch :p

73
met0t0 wrote:
minermb wrote:Ik heb nu wel een probleempje. Ik hoor helemaal geen geluid uit mijn laptop komen, zelfs niet uit de koptelefoon. Ik heb even rondgezocht op het internet, maar ik weet niet echt wat ik dan moet doen. :|
De meest simpele oplossing die ik kan bedenken: eens bij de afspeelapparaten kijken? Maar da's misschien te logisch :p
Daar heb ik gekeken, maar daar stond dat die het gewoon correct deed :think:
Image

75
Ik heb keiveel updates, maar die willen niet downloaden. Ik krijg uiteindelijk na een half uur wachten een foutmelding dat de updates niet mogelijk zijn. En dit is al zeker een maand zo. Ik heb de foutmelding al gegoogeld en dan het hulpprogramma van windows laten draaien die ik moest downloaden. Die zegt dan dat er iets stuk is (iets met services), waardoor het niet mogelijk is om updates te installeren. Maar een oplossing geeft die niet aan.
Image