Ik speel sinds kort af en toe ook wat PS now games via de PC-app maar ik merk veel problemen met de DS4 controller.
De aansluiting doe ik altijd via kabel (al verschillende geprobeerd overigens) maar meer wel dan niet kan ik deze ingame niet gebruiken. De controller werkt perfect in de menu's en ik kan bv. ook de PSknop gebruiken eenmaal de game opstart, maar de overige controls worden niet herkend.
Enige 'oplossing' is de app afsluiten en herstarten (soms meerdere malen) totdat die het opeens wel doet. Ik heb de app ook al eens weggehaald en opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft. Ik heb niet veel zin om die bluetooth dongle aan te schaffen. Iemand dergelijk probleem al ervaren? Op het internet kan ik er niet bijster veel van vinden. Enkelen met dat probleem maar ik vind niet echt oplossingen.
Ik heb ook al gemaild naar Sony support maar nog geen antwoord van ontvangen.
Re: PS now probleem controller
2Ook een beetje google gekeken en dan kwam ik nog volgende dingen tegen:
- Steam en/of Corsair iCUE3 software volledig afsluiten en niet rechtsonder nog hebben draaien: Mogelijk dat steam of andere gaming software de controller detecteert en 'claimt' waardoor PS Now niks doorkrijgt.
Dit kwam ik meerdere keren tegen met de beschrijving: De controller werkt in PSNow tot je een game opstart:
- Na opstarten van de PS Now app de controller disconnecten en opnieuw reconnecten
- Controller resetten met klein gaatje aan de onderkant
- Gebruiker de USB kabel die bij de PS4 zat, alle andere werkten niet voor deze gebruiker. (Klinkt als de USB kabel bij de PS5 die geen controller kan opladen in rest mode maar dan omgekeerd
)
- Gebruik een andere USB poort op je PC
- Steam en/of Corsair iCUE3 software volledig afsluiten en niet rechtsonder nog hebben draaien: Mogelijk dat steam of andere gaming software de controller detecteert en 'claimt' waardoor PS Now niks doorkrijgt.
Dit kwam ik meerdere keren tegen met de beschrijving: De controller werkt in PSNow tot je een game opstart:
- Faulty controller: Heb je het al is met een andere controller geprobeerd?Editing to add that I see from a comment below that you're trying to use Steam Link, which will also cause issues for you as PS Now is really weird. You'll be able to browse the menus but as soon as you open a game it will refuse to work properly.
- Na opstarten van de PS Now app de controller disconnecten en opnieuw reconnecten
- Controller resetten met klein gaatje aan de onderkant
- Gebruiker de USB kabel die bij de PS4 zat, alle andere werkten niet voor deze gebruiker. (Klinkt als de USB kabel bij de PS5 die geen controller kan opladen in rest mode maar dan omgekeerd
- Gebruik een andere USB poort op je PC
3Thread via Reddit dacht ik?
Alle opties al uitgeprobeerd (heb geen Steam op pc). Wel een soort service om op een online platform van het werk te verbinden (Pulse Secure) en ik heb die nu uitgezet bij automatisch opstarten van pc en na een reboot PC werkte het nu van de eerste keer wel.
Kan toeval zijn natuurlijk
Alle opties al uitgeprobeerd (heb geen Steam op pc). Wel een soort service om op een online platform van het werk te verbinden (Pulse Secure) en ik heb die nu uitgezet bij automatisch opstarten van pc en na een reboot PC werkte het nu van de eerste keer wel.
Kan toeval zijn natuurlijk
4Ooh... die VPN dingen kunnen ook vanalles blokkeren of irriteren!
Op mijn vorige laptop moest ik eerst de dongle van mijn PS headset insteken voor ik met VPN connecteerde want als ik het andersom deed dan werkte mijn headset niet. Bij opstarten VPN tool werd er vanalles gecontroleerd en dingen die daarna aangesloten werden, werden vaak geblokkeerd. Op mijn nieuwe heb ik er geen last meer van, maar er staat ook een andere Windows versie op dus het kan zijn dat die tool bij oudere windows versies strikter was.
En meerdere threads van Reddit en nog ergens een vaag forum xD
Op mijn vorige laptop moest ik eerst de dongle van mijn PS headset insteken voor ik met VPN connecteerde want als ik het andersom deed dan werkte mijn headset niet. Bij opstarten VPN tool werd er vanalles gecontroleerd en dingen die daarna aangesloten werden, werden vaak geblokkeerd. Op mijn nieuwe heb ik er geen last meer van, maar er staat ook een andere Windows versie op dus het kan zijn dat die tool bij oudere windows versies strikter was.
En meerdere threads van Reddit en nog ergens een vaag forum xD