Ik moest ook gniffelen toen ik het laspaveman wrote: 25 Nov 2021 08:47 'Alsof je een kind kan baren in 1 maand als je 9 vrouwen gebruikt' Geniale opmerking kolm!
Er hangt tegenwoordig simpelweg teveel af van het succes van een game..., dat is - ook met jouw verhaal hier nu - dus eigenlijk het probleem. Er is een giga budget terug te verdienen en de releasedatum is richting de financiers hiervan vaak heilig, want die hebben het geduld niet om langer te wachten op een (hopelijk) beter product. Daarom zie je over het algemeen minder slecht afgewerkte producten bij indies (naast vaak minder complex wellicht): dat zijn vaak producten geboren uit passie i.p.v. geboren uit een beoogd commercieel gewin. Jammer, maar in principe ook wel weer een logisch gevolg.
Dat is de hedendaagse maatschappij in een notendop eigenlijk. Brengt het niet instant geld op, dan wordt het vaak verwezen naar de prullenbak. Terwijl - naar mijn mening - een mooi afgewerkt product zoveel beter oogt en veel meer zou kunnen opbrengen dan een te snel uitgebrachte game vol met bugs. Stukje van het probleem zit hem daar ook al wel in de verwachting van bv. previewers/reviewers. Tegenwoordig beginnen ze al in hun inleiding met excuses te gooien dat er nog patches gaan komen en dat we daar moeten doorheenkijken.
Een bouwvakker kan toch ook moeilijk een halfbakken huis afleveren en dan zeggen; we fixen dat wel in de komende maanden, terwijl je erin woont.
Een trend die al jaren bezig is (en waarvan ik weet dat velen het hier op hun heupen van krijgen) waar ik mij dus helemaal niet in kan vinden. Ik denk dat Ruler het ergens eerder aanhaalde; het is voor mij zeker de reden om geen games te pre-orderen of op release aan te schaffen.