Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10366
FGras wrote: 15 Oct 2021 00:28
dividedx11 wrote: 12 Oct 2021 20:00 -/+++ Momenteel bezig met de oprichting van een besloten vennootschap. Heb enorm veel ambitie en energie om er aan te beginnen. Toch is het best eng met momenten. Voel me soms een 'klein jongentje' in een 'grote mensen' wereld. Dan begin ik aan mezelf te twijfelen... En de gigantische kosten die het met zich meebrengt maakt het allemaal nog veel enger... Maar we proberen er het beste van te maken :)
Oeh spanend, zeker doen! Al faalt het dan maakt het nog niet uit want dan heb je een hele boel geleerd!
Bedankt! Klopt, zo denk ik er ook over. Zeker nu ik nog thuis woon en weinig echt vaste kosten heb lijkt het me de ideale moment om deze stap te zetten :)

@WOLF Beterschap en proficiat met het jubileum!
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10369
gamerke1992 wrote: 18 Oct 2021 23:17 +++ leuk apple event
--- nieuwe macbook pro 14 inch is veeeeel duurder dan ik verwacht had (2250 euro)
--- ik wou mijn macbook pro van 2015 upgraden en was op deze aankondiging van nieuwe macbooks aan het wachten
+++ dan maar in de plaats een macbook air M1 besteld. Bespaart mij 1250 euro :p
Ik zag m ook ja, ik zit ook nog met een macbook uit 2015. Die 14 inch is wel interessant maar de inflatie gaat hard.
Toen was het 1300 euro en nu dus bijna 2300 euro. Shit.

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10370
FGras wrote: 19 Oct 2021 16:03
gamerke1992 wrote: 18 Oct 2021 23:17 +++ leuk apple event
--- nieuwe macbook pro 14 inch is veeeeel duurder dan ik verwacht had (2250 euro)
--- ik wou mijn macbook pro van 2015 upgraden en was op deze aankondiging van nieuwe macbooks aan het wachten
+++ dan maar in de plaats een macbook air M1 besteld. Bespaart mij 1250 euro :p
Ik zag m ook ja, ik zit ook nog met een macbook uit 2015. Die 14 inch is wel interessant maar de inflatie gaat hard.
Toen was het 1300 euro en nu dus bijna 2300 euro. Shit.
Met het risico een hoop bagger over mij heen te krijgen :lol:
Wie geeft dat geld uit aan een computer/laptop? Is die M1 (pro) chip dan zo fantastisch ten opzichte van een pakweg 50% (of meer) goedkopere AMD/Intel?
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10371
Sanity penguin wrote: 19 Oct 2021 16:47
FGras wrote: 19 Oct 2021 16:03
gamerke1992 wrote: 18 Oct 2021 23:17 +++ leuk apple event
--- nieuwe macbook pro 14 inch is veeeeel duurder dan ik verwacht had (2250 euro)
--- ik wou mijn macbook pro van 2015 upgraden en was op deze aankondiging van nieuwe macbooks aan het wachten
+++ dan maar in de plaats een macbook air M1 besteld. Bespaart mij 1250 euro :p
Ik zag m ook ja, ik zit ook nog met een macbook uit 2015. Die 14 inch is wel interessant maar de inflatie gaat hard.
Toen was het 1300 euro en nu dus bijna 2300 euro. Shit.
Met het risico een hoop bagger over mij heen te krijgen :lol:
Wie geeft dat geld uit aan een computer/laptop? Is die M1 (pro) chip dan zo fantastisch ten opzichte van een pakweg 50% (of meer) goedkopere AMD/Intel?
Blijkbaar is de M1 echt wel heel efficiënt.

Ik was altijd al super tevreden van mijn macbook pro 2015, die zoals FGras zei inderdaad toen 1300 euro kostte. Daarvoor heb ik altijd Windows laptops gehad.

Die prijs vond ik het echt wel waard.

Maar 2250 euro is een grote brug te ver. Zeker voor wat ik er mee doe.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10372
Ik breek Apple zeker niet af, maar persoonlijk vind ik al hun spullen overpriced. 1200-1300euro voor een gsm vind ik erover. 2250 euro voor een laptop ook. Ik zou dan nog liever investeren in een IMac. Maar das allemaal persoonlijk natuurlijk. Waarde van iets is altijd relatief. Voor de één is een produkt belangrijk en voor de andere net niet.

++++ Morgen nog een dagshift en dan 4 dagen thuis.
---- Gisteren was een zware nacht en met morgen de dagshift ben ik redelijk moe. Maar gisteren weer heel wat nieuwe zaken ontdekt en geleerd. Het blijft leuk.
++/-- Moet dringend nu TLOU gaan afwerken. Maar kon er aldus deze week mijn focus niet op zetten. Hopelijk in de komende dagen rustig de tijd om ermee verder te doen. Snak ook naar een nieuwe game, maar moet nu even doorduwen met TLOU.
---- 4 maart 2022 de launch van GT7 valt net de week na mijn 2 weken off... Jammer had fantastisch geweest om 2 weken non-stop van de game te genieten. Ik ben trouwens (als de dienstlijst van 2022 blijft zoals nu) wel thuis op de release van de game! :jip:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10375
NTGSruler wrote: 19 Oct 2021 20:04 Ik breek Apple zeker niet af, maar persoonlijk vind ik al hun spullen overpriced. 1200-1300euro voor een gsm vind ik erover. 2250 euro voor een laptop ook. Ik zou dan nog liever investeren in een IMac. Maar das allemaal persoonlijk natuurlijk. Waarde van iets is altijd relatief. Voor de één is een produkt belangrijk en voor de andere net niet.
De macbook uit 2015 van 1300 vond ik wel erg duur maar niet perse overpriced, de kwaliteit was echt wel dubbel zo goed als een 700 euro windows laptop.

Maar nu meer dan 3 dubbel zo goed, dat denk niet.

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10376
--/++Even nog eens iets posten en wat rondlezen na 2 maand hier afwezig te zijn geweest
+Niemand heeft dat gemerkt of me gemist :( :D
-+Ook niet echt behoefte meer aan
+Dingen laten vallen om vooruit te gaan
++Facebook verwijderd
+Enkel echte vrienden laten zich wel horen
++Veel aan't werken en focus niet meer op gaming door tijdgebrek, 2 flexi naast fulltime job.
+Goed verdienen
+Sporten
--Nieuwe covid uitbraak op't werk, planning in de war
+Op zich moeten we er maar mee leren leven
+Negatief
+Collega's
-Het systeem
+Achja tis wattis :lol:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10377
Welkom terug, Roy! :cool:

--- Laptop heeft nog steeds zijn kuren... Werkt algemeen al terug ietsje beter, maar kan nog altijd de Windows-toets en zoekfunctie niet gebruiken + bij opstart blijft hij vijftal minuten op zwart scherm met cursor hangen :think: Hopelijk fixt een update dit, want het is puur softwarematig, hij blijft razendsnel werken eenmaal deftig opgestart...
--- Woensdag naar de tandarts om gaatjes te laten vullen, voor het eerst in heel lang. Hopelijk daarna er ook weer voor vele jaren van verlost!
+ Maandag en dinsdag eens niet naar kantoor maar opleidingen, zorgt voor variatie...
- ... en voor veel extra werk als ik terug op kantoor kom

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10378
---- Hier gaan we weer met de corona-perikelen. Collega van de politie op het werk is positief bevonden na een cohesie dag die woensdag is georganiseerd. Ik was gelukkig nacht af en had niet deelgenomen. Enkele van mijn collega's wel (waar ééntje gelukkig negatief getest heeft vandaag, andere nog geen uitslag), dus het is weer opletten geblazen. Bij de collega's van de politie is er hierna op zijn minst één collega extra ook positief bevonden.
Hopelijk moet ik hierdoor geen extra diensten gaan draaien om besmette collega's te gaan vervangen.
++++ Eindelijk wat games kunnen volledig afwerken, tijd om nieuwe games te starten.
Image
cron