Een combinatie van verschillende redenen:Mr.Wolf wrote: 27 Aug 2024 16:39Proficiat alvast! En is er een speciale reden om het te leren of heeft het te maken met een carrière of...?gamerke1992 wrote: 27 Aug 2024 14:19I wishpaveman wrote: 27 Aug 2024 08:57 Congrats gamerke! Je spreekt nu vloeibaar Japans...?
@Ruler: klopt, de kids misten de hond die we voor de scheiding hadden dan ook enorm. Voor hen is dit al helemaal fantastisch. Voor ons is het eerst nog door de puppy tijd heen worstelen. Wij zijn al goed klaar met alle vernielingen en het gepies/gechijt in huis...
Mijn niveau is nu N5, wat overeen komt met lagere school kinderen tussen 6-8 jaar oud.
Nu ben ik gestart met N4 niveau wat overeen komt met 11-12 jaar. Daar ga ik het examen van doen in december 2025.
Maar mijn ambitie is zeker om binnen de 4 jaar aan N3 te geraken, wat maakt dat je volledig kan functioneren binnen de maatschappij.
Nog een lange weg te gaan dus. Maar ik amuseer mij
頑張ります!^_^
1. Ik ben geïnteresseerd in de Japanse cultuur
2. Ik werk voor een Japans bedrijf en merk dat de contacten met Japanse bazen en collega’s veel beter is als je zelf ook Japans kan. Ze verwachten dat absoluut niet, maar ze zijn zelf heel verlegen om iets te zeggen omdat ze amper Engels kunnen en er een cultuur verschil is.
3. Ik wou een uitdaging. Japans heeft totaal geen raakvlakken met onze taal. Het klinkt stom, maar Spaans ofso is te makkelijk omdat er overlap is met Frans.
4. Een nieuwe taal of cultuur leren maakt je leven rijker en geeft veel meer perspectief in ons bestaan als mens (lekker diepe uitleg haha )