Re: Studeer-topic

137
De studenten onder ons zullen later nog vaak met weemoed terugdenken aan hun studietijd. Wat een verhoudingsgewijs rustige en onbezorgde tijd was dat. Veel vrije tijd en voor nagenoeg alles werd gezorgd. ;)

Desalniettemin wens ik jullie veel sterkte en heel veel succes allen! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

138
En toch mis ik het als kiespijn, hoor Frans! Ja, de vrije tijd was lekker. Het was ook fijn dat een ander je planning verzorgde.

Maar het was ook een onzekere tijd: ga ik het halen, lukt het me een baan te vinden als ik klaar ben, wat ga ik eigenlijk doen - lukt het wel een baan in deze richting te vinden etc. etc.

Ja, ik denk ook wel eens met weemoed terug naar 10 uurtjes naar school gaan (en het vertikken buiten dat er een vinger naar uit te steken), maar niet naar het bijbaantje die ik nodig had om dingen te kopen om mijn vrije tijd leuk in te kunnen vullen bijvoorbeeld. Nee. Op dat moment was het zeker goed en heb ik er ook zeker van genoten, maar die tijd is geweest en nu veel en hard werken heeft gek genoeg ook z'n charmes... :smug:
Image

139
Sora_Lizard wrote:De studenten onder ons zullen later nog vaak met weemoed terugdenken aan hun studietijd. Wat een verhoudingsgewijs rustige en onbezorgde tijd was dat. Veel vrije tijd en voor nagenoeg alles werd gezorgd. ;)

Desalniettemin wens ik jullie veel sterkte en heel veel succes allen! :cool:
Ik denk wel dat ik het wel ga missen, maar ik wil wel even de kanttekening maken dat er steeds meer verwacht wordt van studenten wat betreft hoeveelheid leerstof en taken. Het is natuurlijk ook zo dat er met de tijd steeds meer kennis komt. Maar eigenlijk wordt er ook steeds meer verwacht van de werkende mens (flexibiliteit enzo), dus ja, het leven wordt ingewikkeld eh :p

140
Ik zou kunnen zeggen dat ik het mis. Maar uiteindelijk met mijn master moet ik mij toch continu bijscholen en projecten doen enzo. Dus het verschil is dan dat ik daar voor betaald wordt Ik moet wel toegeven dat ik werken drukker vind dan studeren. Maar als ik een vrije dag heb, heb ik geen enkele verplichting. En dat heb jij tijdens het studeren nooit. Je bent dan altijd bezig met al het werk (studeren, opdrachten,...) dat nog moet gebeuren. Je vind geen echte zorgeloze rust.
Image

141
Mijn stage eindigt over twee dagen en nu ben ik 100% zeker dat ik ermee stop als ik mijn bachelor diploma heb. Ik kan het wel gewend worden om elke dag van 8 tot 16u te gaan werken en dan thuis niets meer te moeten doen buiten de huishoudelijke taken. Over 10-15 jaar zeg ik misschien iets anders, maar dat gevoel heb ik nu :P

En ik ken verschillende mensen voor wie de stage een bepalende factor is tussen verder studeren of werken. Uiteraard heeft de stageplaats met de werknemers een grote invloed op die keuze. Als je helemaal niet overweg kan met je collega's of het werk staat je helemaal niet aan, is verder studeren aantrekkelijker dan werken.
Image

142
daviduvel wrote:Mijn stage eindigt over twee dagen en nu ben ik 100% zeker dat ik ermee stop als ik mijn bachelor diploma heb. Ik kan het wel gewend worden om elke dag van 8 tot 16u te gaan werken en dan thuis niets meer te moeten doen buiten de huishoudelijke taken. Over 10-15 jaar zeg ik misschien iets anders, maar dat gevoel heb ik nu :P

En ik ken verschillende mensen voor wie de stage een bepalende factor is tussen verder studeren of werken. Uiteraard heeft de stageplaats met de werknemers een grote invloed op die keuze. Als je helemaal niet overweg kan met je collega's of het werk staat je helemaal niet aan, is verder studeren aantrekkelijker dan werken.
Tegenwoordig ligt de nadruk op levenslang leren (en dat hoeft niet altijd op de schoolbanken eh, je kan ook leren van bv collega's), dus je zal altijd blijven bijleren :) Bovendien kan je altijd terug naar t unief als je ouders bent :)

143
daviduvel wrote:Mijn stage eindigt over twee dagen en nu ben ik 100% zeker dat ik ermee stop als ik mijn bachelor diploma heb. Ik kan het wel gewend worden om elke dag van 8 tot 16u te gaan werken en dan thuis niets meer te moeten doen buiten de huishoudelijke taken. Over 10-15 jaar zeg ik misschien iets anders, maar dat gevoel heb ik nu :P

Van 8 tot 16u werken en that's it...? Daar zou ik ook direct voor tekenen! :D
NB: van 8 tot 17.30 u werken, voor de kids en de huishouding zorgen (ik geef toe: we hebben voor een groot deel hier een schoonmaakster voor) voldoet me na 10 jaar (niet altijd in dit stramien btw) nog steeds prima, hoor!
Image

144
@paveman: België heeft 38u werkweek ipv 40u. Ik ben van 8u-16u30 of 8u30-17u op het werk in NL maar met verplaatsing erbij mag ik voor en na nog een halfuur extra rekenen en de laatste tijd doe ik er 's avonds een uur over. 1 keer zelfs met waterbus en metro naar huis gegaan omdat er een of andere stomme brug kapot was en de hele ring van R'dam inclusief centrum dicht stond.
Soms zijn er die in België een 40u werkweek hebben, maar die sparen dan nog een extra dag vakantie per maand.
Image

145
Kolm wrote:@paveman: België heeft 38u werkweek ipv 40u. Ik ben van 8u-16u30 of 8u30-17u op het werk in NL maar met verplaatsing erbij mag ik voor en na nog een halfuur extra rekenen en de laatste tijd doe ik er 's avonds een uur over. 1 keer zelfs met waterbus en metro naar huis gegaan omdat er een of andere stomme brug kapot was en de hele ring van R'dam inclusief centrum dicht stond.
Soms zijn er die in België een 40u werkweek hebben, maar die sparen dan nog een extra dag vakantie per maand.
Dat is wel relaxed!
Al had het voor mij weinig uitgemaakt... Ik kom nu als ondernemer al niet op 'maar' 40 uur en heb niet de illusie dat ik daar ergens anders wel mee weg zou komen. Ik hoef vervolgens alleen wel maar 20 minuutjes te rijden, waarbij het hele leven hier compleet verstoord is als er een keer ergens een file staat... :D
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

146
Mr.Wolf wrote:
dividedx11 wrote:? Het is gewoon niet meer gezond hoeveel sommigen in m'n klas leren...
- En dan die klas chat waarin dan vragen worden gesteld, en dan voel ik me schuldig tegenover mezelf dat ik niet aan het leren ben :p
+ Terwijl ik best wel redelijk wat leer.
Ik ken da gevoel. Ik kende mensen die leerden tot na middernacht terwijl mijne limiet 6-7 uur in de avond was. En ik was er ook overal door

---------------Arbeidsrecht en ik gaan nooit dikke vriendjes worden
Wat het dan ook is, examens beginnen pas binnen 2 weken, en ik ben 3 weken op voorhand begonnen. Ik leer elke dag ongeveer van 5 tot 7, en in die uren leer ik dan voor m'n examen en eventueel ander werk dat ik te doen heb. In het weekend is dat ongeveer 4 uur per dag. En bv. morgen leer ik ook 4,5 uur. En ik vind dat toch al redelijk veel, maar dan die ene gast in m'n klas leert van half 5 tot 8 (en hij was daarjuist nog bezig)... Ik snap niet hoe je dat kan volhouden elke dag...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

147
dividedx11 wrote:
Mr.Wolf wrote:
dividedx11 wrote:? Het is gewoon niet meer gezond hoeveel sommigen in m'n klas leren...
- En dan die klas chat waarin dan vragen worden gesteld, en dan voel ik me schuldig tegenover mezelf dat ik niet aan het leren ben :p
Ik ken da gevoel. Ik kende mensen die leerden tot na middernacht terwijl mijne limiet 6-7 uur in de avond was. En ik was er ook overal door

Wat het dan ook is, examens beginnen pas binnen 2 weken, en ik ben 3 weken op voorhand begonnen. Ik leer elke dag ongeveer van 5 tot 7, en in die uren leer ik dan voor m'n examen en eventueel ander werk dat ik te doen heb. In het weekend is dat ongeveer 4 uur per dag. En bv. morgen leer ik ook 4,5 uur. En ik vind dat toch al redelijk veel, maar dan die ene gast in m'n klas leert van half 5 tot 8 (en hij was daarjuist nog bezig)... Ik snap niet hoe je dat kan volhouden elke dag...
Hou u maar klaar voor in't hoger tot 12u per dag te leren dan. :p
Image

148
Elexus wrote:
dividedx11 wrote:
Mr.Wolf wrote:

Hou u maar klaar voor in't hoger tot 12u per dag te leren dan. :p
Daar ga ik nu ook niet echt een probleem mee hebben hoor. Maar elke dag slechts een uurtje vrije tijd het hele jaar door? Nee dankje... Die 12 uur is ook enkel in de blok he (hoop ik toch :p )
Image

149
dividedx11 wrote:Daar ga ik nu ook niet echt een probleem mee hebben hoor. Maar elke dag slechts een uurtje vrije tijd het hele jaar door? Nee dankje... Die 12 uur is ook enkel in de blok he (hoop ik toch :p )
Haha ja da's enkel in de blok, want buiten de blok moet ge naar de les en taken doen. :p Kzou zeggen, geniet er nog zoveel mogelijk van, van uw middelbaar, cuz it ain't gonna get better. :p
Image

150
Elexus wrote:
dividedx11 wrote:Daar ga ik nu ook niet echt een probleem mee hebben hoor. Maar elke dag slechts een uurtje vrije tijd het hele jaar door? Nee dankje... Die 12 uur is ook enkel in de blok he (hoop ik toch :p )
Haha ja da's enkel in de blok, want buiten de blok moet ge naar de les en taken doen. :p Kzou zeggen, geniet er nog zoveel mogelijk van, van uw middelbaar, cuz it ain't gonna get better. :p
Gohja, zal wel meevallen. Langs de andere kant heb je ook veel meer vrijheid en vrije tijd (dat hoor ik toch van iedereen)
Image