Krijg je nu ook vaak te horen dat je moet opflikkeren als je ergens met de fiets bent?ShAmPi wrote:Zijn zelf roze lichtjes!
Oorspronkelijk rood maar da batterijen zijn beetje plat. Hehe.
Re: Fietsentopic
18Omdat iedereen Frans spreekt?ShAmPi wrote:Nee want in belgie gebruikt men opflikkeren niet
19hier is het opzoutenShAmPi wrote:Nee want in belgie gebruikt men opflikkeren niet
20Eerder: trap het afGamefreak wrote:hier is het opzoutenShAmPi wrote:Nee want in belgie gebruikt men opflikkeren niet
21bollet af
gotj oon
kuist a schip af
...
kan wel met een fiets eigenlijk het afbollen
gotj oon
kuist a schip af
...
kan wel met een fiets eigenlijk het afbollen
22Das echt fantastisch. Ik wil dit jaar zeker de grens van een toch van 100km bereiken en proberen te overstijgen.RoyVdW wrote:@Gamer; Over 180km doe ik met twee man iets meer dan 6u over. Ongeveer 30 gemiddeld
Dit weekend staat de afstand van tegen de 200 op de planning. Vertrek om 9u en sluit om 13u30 aan bij groep. 's Middags even stoppen om iets te eten. Ik rijd de toer dubbel anders stelt het niet veel voor
Op 7 juli ga ik 310km doen dus die barrière van de 300 moet ik doorbreken dus nu al wat voorbereiden!
Ik twijfel wel nog altijd welke fiets ik in huis wil halen. Er zijn zoveel meningen en merken dat ik gewoon de bomen door het bos niet meer zie. Nu ben ik aant twijfelen tussen de Cannondale Caad 10 en de Trek Madone 2.5. Enige tips hierover of meningen? Mss een goede aanbevelingen kwa fiets? Laat ons zeggen een prijsklasse van 1200-2000euro max. Ik wil vooral een goede afmontage, maar de fiets moet er ook goed uitzien en mijn aanstaan. Je moet er ook willen opkruipen natuurlijk om te gaan rijden
23Ga je die 100km alleen doen of met anderen? Ik heb na 2 uur alleen fietsen meestal wel zin om eens iets anders te doen.NTGSruler wrote:Das echt fantastisch. Ik wil dit jaar zeker de grens van een toch van 100km bereiken en proberen te overstijgen.RoyVdW wrote:@Gamer; Over 180km doe ik met twee man iets meer dan 6u over. Ongeveer 30 gemiddeld
Dit weekend staat de afstand van tegen de 200 op de planning. Vertrek om 9u en sluit om 13u30 aan bij groep. 's Middags even stoppen om iets te eten. Ik rijd de toer dubbel anders stelt het niet veel voor
Op 7 juli ga ik 310km doen dus die barrière van de 300 moet ik doorbreken dus nu al wat voorbereiden!
Ik twijfel wel nog altijd welke fiets ik in huis wil halen. Er zijn zoveel meningen en merken dat ik gewoon de bomen door het bos niet meer zie. Nu ben ik aant twijfelen tussen de Cannondale Caad 10 en de Trek Madone 2.5. Enige tips hierover of meningen? Mss een goede aanbevelingen kwa fiets? Laat ons zeggen een prijsklasse van 1200-2000euro max. Ik wil vooral een goede afmontage, maar de fiets moet er ook goed uitzien en mijn aanstaan. Je moet er ook willen opkruipen natuurlijk om te gaan rijden
De beste keuze voor een nieuwe fiets maak je toch door ze ergens uit te proberen. De twee fietsen die je noemt lijken veel op elkaar en zijn beide van goede merken, dus dat maakt het uitproberen des te belangrijker.
24in Holland zeggen ze ook wel: Soudemieter op !!gamerke1992 wrote:Eerder: trap het afGamefreak wrote:hier is het opzoutenShAmPi wrote:Nee want in belgie gebruikt men opflikkeren niet
25Ja zowiezo moet je de fiets eens uitproberen. Maar ben alweer veranderd van gedacht Het gaat wss een Specialized Allez Expert 2015 worden!!BozeGozerXrd wrote: Ga je die 100km alleen doen of met anderen? Ik heb na 2 uur alleen fietsen meestal wel zin om eens iets anders te doen.
De beste keuze voor een nieuwe fiets maak je toch door ze ergens uit te proberen. De twee fietsen die je noemt lijken veel op elkaar en zijn beide van goede merken, dus dat maakt het uitproberen des te belangrijker.
26Wat maakt deze fiets beter? Persoonlijk vind ik m met de kleine rode accent wel iets mooier dan die twee volledig zwarten.NTGSruler wrote:Ja zowiezo moet je de fiets eens uitproberen. Maar ben alweer veranderd van gedacht Het gaat wss een Specialized Allez Expert 2015 worden!!
27nice, ik deel de mening van Gozer dat dat rood wel iets heeftNTGSruler wrote:Ja zowiezo moet je de fiets eens uitproberen. Maar ben alweer veranderd van gedacht Het gaat wss een Specialized Allez Expert 2015 worden!!BozeGozerXrd wrote: Ga je die 100km alleen doen of met anderen? Ik heb na 2 uur alleen fietsen meestal wel zin om eens iets anders te doen.
28De "groep" (versnellingen, krankas, ketting, remmen..) zijn van betere kwaliteit. Ook het frame vind ik veel mooier. Je moet ook nog altijd goesting hebben om op je fiets te kruipen Maar het zal wss nog altijd niet deze worden. Al zal het wel bij hetzelfde merk blijven (Specialized). Ze hebben héél mooie frames vind ik, fietsen zijn wel duurder dan anderen. Morgen ga ik gaan kijken in de Concept Store van Specialized (dat toevallig op 5 min van waar ik woon ligt). Ik hoop daar toch een mooie uitleg en service te krijgen. Zou ook wel mogen.BozeGozerXrd wrote:Wat maakt deze fiets beter? Persoonlijk vind ik m met de kleine rode accent wel iets mooier dan die twee volledig zwarten.
Ik heb het voorlopig kunnen terug brengen tot 2 fietsen waar ik over twijfel:
of deze:
De voorkeur gaat lichtjes uit naar de 2e fiets, alhoewel de eerste een mooier frame heeft vind ik. Maar na talloze reviews gelezen te hebben en opzoekingswerk verricht te hebben is de Tarmac de betere keus voor mezelf. Iets meer ergonomische zit om te fietsen (het blijft racy uiteraard) en de fiets is meer allround. De Venge is echt voor snelheid en voor sprints wat ook leuk is, maar wat voor een amateur zoals mij weinig zal uitmaken. De 2e fiets heeft trouwens een "betere" groep (Ultegra). Beide fietsen zijn dezelfde prijs.
30Lol, goed opgemerkt! Pedalen moet je er nog eens apart bijkopenW.O.L.F. wrote:Alleen die pedalen (of het gebrek er aan) lijken mij niet zo handig