Nav al dat praten over studeren: iedereen heeft andere behoeften, maar maak uzelf niets wijs, iedereen is pokkeveel afgeleid
Ik doe het zelf met ongeveer 7u per dag, maar dat komt ook omdat ik het meeste al snap van in de les, want ja, ik geraak door mijn examens. Bovendien kan veel slapen u helpen, goed uitgeruste mensen halen 0.8 tot 1.5 punten meer, en dat kan betekenen dat je er net door bent, dus geen nachtjes doordoen (tenzij je een nachtelijke blokker bent natuurlijk
)
Maar lieve mensen, beloof mij dat je allemaal van de relatine (voor Nederland: ritalin) afblijft als je geen AD(H)D hebt (vastgesteld door een psychiater). Ik heb zelf ADHD en relatine vult bij mij dus stofjes aan die ik mis, toch doet het bij mij ook rare dingen (zoals moeite met slapen als de relatine nog werkzaam is en een tekort aan hongergevoel). Het helpt niet om beter te studeren (je hebt het gevoel dat dat zo is omdat je het verwacht) en het houdt u inderdaad wakker, maar daarom kan je nog niet goed leren eh! Je voelt je ook wakkerder de eerste dag na een slapeloze nacht, maar je prestaties zijn minder goed dan je zelf inschat. Er is ook risico op depressie e.d. Dus afblijven! Ga voor de gezonde oppeppers: fruit, wandelingen, slaap (don't we love it
), yoga, dansen, fietsen, ...
Maar genoeg serieus, ik ben nu leerstoornissen (dyslexie en dyscalculie) aan het studeren, waar zijn jullie mee bezig? En hoe gingen de examens tot nu toe?