Re: Koken is genieten
197Kheb ni alles opgekregen hoor. Maar een bord moet gevuld zijn! En heb wel extra portie groentjes gepakt. Lekkerrrrr...RoyVdW wrote:Mooi en serieuze portie seg wat een gamer nodig heeft ;p
Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
198Ja al aangenaam verrast erdoor. Straf masjienNTGSruler wrote:@Shampi, hier net dezelfde grill in huis. Perfect ding!
199Gamerke geen zelfgemaakte kroketjes? Boooooo
Trouwens een wist je datje.
Millecroquettes krokettenpers is een belgische uitvinding.
200Sora_Lizard wrote:Dat ziet er allemaal voortreffelijk uit!
Wij eten vandaag gekookte mosselen met een huisgemaakt mosterd sausje. : )
Ze zijn al op. We wachten nooit zo lang.gamerke1992 wrote:Mosseltjes hmm Picture or it didn't happen haha
Sommige mensen eten ze wel rauw: wordt ook wel de 'armeluis oester' genoemd!RoyVdW wrote:Ja! Mosselen zijn toch altijd gekookt en niet rauw?
Mosselen zijn ook heel lekker als je ze bakt of frituurt, gekookte mosselen door losgeklopt ei halen en dan in de paneermeel. Vervolgens bakken of frituren.
In België maakte men ook wel een bierbeslag waar de gekookte mosselen in gedoopt worden en dan gebakken.
201Je kan ze ook bakkenRoyVdW wrote:Ja! Mosselen zijn toch altijd gekookt en niet rauw?
Maar helaas geen foto... Tenzij ik de vuilzak weer open trek, maar die staat goed waar hij nu staat
202Haha goed gezien. Net zoals het koekje, die heb ik ook zo gekochtShAmPi wrote:Gamerke geen zelfgemaakte kroketjes? Boooooo
De vidé alleen nam al genoeg tijd in beslag.
203trefvoorlijk !!Sora_Lizard wrote:Dat ziet er allemaal voortreffelijk uit!
Wij eten vandaag gekookte mosselen met een huisgemaakt mosterd sausje.
204Re: Koken is genieten
205@Sora & Kolm: Weet dat je ze ook kunt bakken. Als ik naar Zeeland ga dan eet ik ze altijd zo. Van dat rauwe wist ik niet
206Door corona kook ik nog vaker en uitgebreider. Hier nog een paar creaties. Ik maak de laatste tijd vaak zelf pastadeeg.
Gerookte paling met rode biet en mozarella
Knolselder op 3 wijze met hoevekip
Appeltaart in een glas
Zalm lasagne
Een Italiaans kadootje, gevuld met ricotta en grana pedano. Voor de saus heb ik een rogvleugel geblancheerd en het vlees in een saus verwerkt. En de bouillon die achterbleef zat er natuurlijk ook in.
Zelf gemaakte mini ravioli gevuld met Parmezaan en parmaham. De bouillon was ook getrokken van parmaham. Daar oesterzwammen nog bij gedaan.
Gerookte paling met rode biet en mozarella
Knolselder op 3 wijze met hoevekip
Appeltaart in een glas
Zalm lasagne
Een Italiaans kadootje, gevuld met ricotta en grana pedano. Voor de saus heb ik een rogvleugel geblancheerd en het vlees in een saus verwerkt. En de bouillon die achterbleef zat er natuurlijk ook in.
Zelf gemaakte mini ravioli gevuld met Parmezaan en parmaham. De bouillon was ook getrokken van parmaham. Daar oesterzwammen nog bij gedaan.
208Sora_Lizard wrote:Je bent werkelijk goed, creatief en lekker bezig!
Bedankt! Naast gaming is dit mijn grootste hobby
209Heb jij een restaurant? Want dan ga ik alvast een reservering plaatsen! :0
210Als ik mijn job ooit beu zou worden misschien hahaFGras wrote:Heb jij een restaurant? Want dan ga ik alvast een reservering plaatsen! :0