Re: Het moppen topic

318
Een kok plukt een kip en stopt haar in de pan, maar hij vergeet het vuur onder de pan aan te steken.

Na een kwartier komt de kip naar de kok gewandeld en zegt boos:
"Zeg, ofwel geef je mij mijn veren terug, ofwel je steekt het vuur aan... ... ik sterf van de kou!"
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

319
"Hoeveel is twee en twee?", vraagt de onderwijzeres aan Kareltje.
Kareltje telt ijverig op zijn vingers. "Vier, juf".
"Prima," zegt de leerkracht.
"En hoeveel is drie en drie?"
Na heel wat vinger-getel antwoordt Kareltje eindelijk: "Zes juf".
"Ook goed, Kareltje. Maar nu moet je eens proberen de volgende som uit te rekenen
zonder je vingers te gebruiken. Steek je handen maar zolang in je broekzak.
Hoeveel is vijf en vijf?".
Nadat hij zijn handen in zijn zakken heeft gestopt, antwoordt Kareltje na een lange poos:
"Elf, juf".
Image

320
Een man zit achter z'n computer te mompelen:

"Oh alsjeblieft Google...

gedraag je nou niet zoals m'n vrouw...

Laat me alsjeblieft m'n zin fatsoenlijk afmaken...

voordat je begint te raden en aan te vullen...
Image

321
Drie bejaarde mannen zitten in een bar.
Zegt de eerste tegen de andere twee: "Ik weet het niet hoor maar volgens mij wordt ik dement. Als ik naar buiten ga en ik doe de deur achter me dicht denk ik, ga ik nu weg of kom ik terug?"
Zegt de tweede: "Nou als ik naar de supermarkt ga om boodschappen te doen, dan denk ik heb ik het al gekocht of moet ik het nog kopen?"
Zegt de derde: "Nou ik mag het afkloppen." En hij klopt op de houten bar.
Zegt ie: "Ja, Binnen..."
Image

324
Een man komt in een café en bestelt aan de bar een pilsje. Hij ziet hoe kort na elkaar twee andere bezoekers een euromunt in een grote glazen bokaal gooien, door de achterdeur het café verlaten en even later schouderophalend weer terugkeren.
Hij vraagt aan de man achter de bar wat de reden is van de bokaal met euromunten. Die vertelt hem dat zijn paard dat achter het café gestald is, al heel lang erg treurig is en dat de klant die zijn paard weer laat lachen de bokaal met inhoud mee naar huis mag nemen.
“Maar wel eerst zelf een euro erin gooien,” grinnikt de barman.
De man bedenkt zich niet lang, gooit een euro in de bokaal en loopt het café uit. Even later schalt een hinnikend gelach over de binnenplaats en in het café.
Terug in het café knikt hij naar de barman die vrolijk terug knikt en de man pakt de bijna ontilbare bokaal en gaat heen.

Een maand of zo later keert de man terug naar het café en bestelt weer een pilsje. Het valt hem op dat veel klanten oordopjes in hebben en dat er weer een glazen bokaal naast de tap staat. Zo mogelijk nog groter dan de eerste en al bijna tot de rand toe gevuld met munten. Hij hoeft eigenlijk niet te vragen waarom die daar staat want het lachend gehinnik maakt nagenoeg elk gesprek onmogelijk.
“Mijn paard is niet meer gestopt met lachen sinds u hier was. Nu hopen we dat iemand hem weer kan laten zwijgen,” zegt de man achter de bar ongevraagd.
De man werpt een munt in de bokaal, drinkt zijn pilsje op en loopt naar achter.
Niet veel later keert de stilte terug in het café gevolgd door de man. Die pakt de bokaal al vast als de barman hem toch om een verklaring vraagt.
“Wat heeft u eigenlijk gedaan om het paard te laten lachen en wat heeft u nu gedaan om het paard te laten zwijgen?”
“Heel eenvoudig,” zegt de man, “vorige keer heb ik het paard verteld dat die van mij groter is dan van het paard. Toen begon het paard onbedaarlijk te lachen. Nu heb ik het hem laten zien.”
Image

325
Een man en zijn vrouw gaan naar een restaurant. Ze bestellen een heerlijk maal. Zodra de ober het gebracht heeft, begint de man meteen gulzig te eten.

Zij: "Schat, thuis wil je altijd eerst bidden voor het eten..."

Hij: "Dat is thuis schat ... hier hebben ze een chef-kok."
Image

329
Ligeiro wrote:
Sora_Lizard wrote:Waarom heet een vlieg een vlieg . . . en een vis geen zwem?
En heet een vlieg zonder vleugels dan een loop?
Ja, en een dode vlieg een vloog. :)
Image