Re: Het afdwaaltopic

391
RoyVdW wrote:Het is hier een ramp qua mobiliteit en mentaliteit. Files en zinloze verkeerslichten/signalisatie. Een van de redenen dat ik geen auto wil het is één ergernis. Er zijn teveel voertuigen waardoor het tevens levensgevaarlijk is voor de zwakke weggebruiker. België is een prutsland dat een steenworp groot is maar toch met duizenden regels en departementen, ministers, gouverneurs kortom de ingewikkeldste staatsstructuur ter wereld. Ik snap echt niet waarom er zelfs een verschil is tussen de taalgrens en zelfs provincies precies of we twee aparte landen zijn waar ieders hun eigen regeltjes maakt. Zelfs de GAS boetes verschillen per gemeente. Absurd.

Kolm je hebt gelijk over Antwerpen.
hier in Hasselt is het soms ook niet wat het moet zijn, zeker nu die IKEA er neergepland is :idea:

Re: Het afdwaaltopic

393
Turnhout ook ik pak voor 3km de autostrade ipv de ring want je staat meer stil voor lichten dan je rijd en de gemiddelde snelheid ligt even laag als een fietser. Dan rijd ik tot 160 uit frustratie en om te laten zien wat snelweg betekend want 120 is niet snel. Met die werken autotraagweg 70 belachelijk dat haal ik bijna van de brug met mijn koersvelo. Maar oké veiligheid eerst ;p

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: Het afdwaaltopic

395
ShAmPi wrote:Ik hoop dat ze je flitsen als je 160 rijdt.
120 is regel 120 is wet
Hou je er dan ook aan...
Hehe :p was het hier maar zoals in duitsland...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Het afdwaaltopic

396
dividedx11 wrote:
ShAmPi wrote:Ik hoop dat ze je flitsen als je 160 rijdt.
120 is regel 120 is wet
Hou je er dan ook aan...
Hehe :p was het hier maar zoals in duitsland...
Vind ik ook. En ja Shampi ik snap niet dat politie zich met zoiets bezighoud op autostrade alsof ze niets beters te doen hebben. Staat heeft weer geld nodig. Wat maakt het uit voor jou hoe snel iemand anders rijdt? Sommige regels vind ik maar om een regel te zijn. Er mag zoveel niet in deze bijna dictatuur.
Heb een andere ingesteldheid. Van mij mag iemand zo snel rijden als hij wil, maar iemand die teveel promille heeft of vluchtmisdrijf pleegt moeten ze levenslang rijbewijs afnemen. De echte piraten worden niet gestraft terwijl de gewone burger moet dokken.

Teveel bier drinken mag ook niet terwijl iedereen al eens beschonken over de straat heeft gewandeld ;)
Image

Re: Het afdwaaltopic

397
RoyVdW wrote:
dividedx11 wrote:
ShAmPi wrote:Ik hoop dat ze je flitsen als je 160 rijdt.
120 is regel 120 is wet
Hou je er dan ook aan...
Hehe :p was het hier maar zoals in duitsland...
Vind ik ook. En ja Shampi ik snap niet dat politie zich met zoiets bezighoud op autostrade alsof ze niets beters te doen hebben. Staat heeft weer geld nodig. Wat maakt het uit voor jou hoe snel iemand anders rijdt? Sommige regels vind ik maar om een regel te zijn. Er mag zoveel niet in deze bijna dictatuur.

Teveel bier drinken mag ook niet terwijl iedereen al eens beschonken over de straat heeft gewandeld ;)
Ik ga wel akkoord met Shampi dat je je aan de regels moet houden, zeker als er redelijk wat verkeer is. Maar ik ga je nou ook geen boete toewensen. Van mijn part rijd iemand zo snel hij wil, maar er mag dan wel niemand anders gevaar lopen.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Het afdwaaltopic

398
U hebt een goed hart Divided dat wens je iemand niet toe nee en ik had er nog iets bijgetypt :cool: Natuurlijk begrijp ik het regels zijn nodig om chaos te vermijden, maar sommige regels zoals GAS boetes zijn absurb en gemaakt om brave burgers te kloten.
Last edited by RoyVdW on 09 Mar 2016 17:49, edited 1 time in total.
Image

Re: Het afdwaaltopic

399
RoyVdW wrote:
dividedx11 wrote:
ShAmPi wrote:Ik hoop dat ze je flitsen als je 160 rijdt.
120 is regel 120 is wet
Hou je er dan ook aan...
Hehe :p was het hier maar zoals in duitsland...
Vind ik ook. En ja Shampi ik snap niet dat politie zich met zoiets bezighoud op autostrade alsof ze niets beters te doen hebben. Staat heeft weer geld nodig.
Sommige regels vind ik maar om een regel te zijn.Er mag zoveel niet in deze bijna dictatuur.
Dat wel.
Maar laat het me zo zeggen.

Ik ben de eerste die regels zal breken.
Maar ik ben ook de eerste die zal toegeven ZONDER gezaag dat ik in fout ben wanneer ik de regels gebroken heb en betrapt ben.

Ik ben al meermaals tegengehouden. En heb ook al moeten blazen waarbij de politie hun reactie is van: "Zo zat zie je er toch niet uit??"
Ik werk altijd prefect mee en maak er dan ook geen spel van. Ookal bennek zo zat als een kanon.

Ook ik vind sommige snelheidsbeperkingen overdreven traag.
En ook ik zal ze overtreden.
Maar ben ik geflitst dan is het mijn eigen schuld.

Het is spijtig om te zeggen maar 160 is tegenwoordig onverantwoord als je ziet hoe mensen tegenwoordig rijden. (tweevakbaners of gevaarlijke bumperklevers bvb)
10 jaar geleden wist iedereen HOE ie moest rijden. Tegenwoordig zit je rijbewijs blijkbaar bij een pak wc-papier...

edit: En politie heeft zeker iets beters te doen.
Maar verkeer controleren is even belangrijk ookal vindt jij van niet.
Maar ik hoor je daar graag over terug wanneer iemand die je kent een ernstig ongeval had.
Image

Re: Het afdwaaltopic

400
Goed gezegd ik ga akkoord Shampi. Ik zou dat ook toegeven want het is zo die mentaliteit heb ik ook. En ja hier ging het over de snelheid op de autostrade hé en niet over eender welk ongeval dat is altijd erg als er gewonden zijn.
Image

Re: Het afdwaaltopic

401
Ik hou mij eigenlijk altijd aan de snelheid. Is het zone 30 dan rij ik 30. En op autostrade rij ik altijd 120 (niet meer, maar ook niet minder). Mensen die te snel rijden zijn gevaarlijk voor twee reden, namelijk de latere reactie en de grotere schade of impact. Mensen die te traag rijden vind ik even lastig. Ik zie in het ziekenhuis verschillende gevallen van mensen die te snel hebben gereden en ik kan zeggen dat het niet echt proper is. Wij hebben om de zoveel tijd wel eens een multitrauma geval
Image

Re: Het afdwaaltopic

403
Ligeiro wrote:over ergernissen op de baan gesproken:

BEJAARDEN !!
van die klootapen die 20 rijden in een zone 50! 'k zou er 't vliegend schijt van krijgen!
Rijbewijs afpakken zeg ik!
Daar kan ik mij ook enorm aan ergeren. Ik vertrek dan optijd naar aan afspraak/werk/... en ben dan te laat door een paar slakken op de weg.
Image

Re: Het afdwaaltopic

405
gamerke1992 wrote:Ik hou mij eigenlijk altijd aan de snelheid. Is het zone 30 dan rij ik 30. En op autostrade rij ik altijd 120 (niet meer, maar ook niet minder). Mensen die te snel rijden zijn gevaarlijk voor twee reden, namelijk de latere reactie en de grotere schade of impact. Mensen die te traag rijden vind ik even lastig. Ik zie in het ziekenhuis verschillende gevallen van mensen die te snel hebben gereden en ik kan zeggen dat het niet echt proper is. Wij hebben om de zoveel tijd wel eens een multitrauma geval
Ik denk niet zozeer dat het te snel rijden het probleem is, maar overschatten van jezelf en de situatie. Als er letterlijk geen kop op de weg is en je kunt 4 km vooruit kijken, maakt het mij niet uit dat iemand 200 rijdt (bij wijze van spreken).
Het grootste gevaar zit hem in verschil in snelheid (de een rijdt 80, de ander 150), waarvan ik vooral de langzame rijders erg gevaarlijk vind (je verwacht toch niet dat iemand 80 op de snelweg rijdt?). En dus van die opgefokte tieners (no offense) die denken dat ze zonder problemen 160 kunnen rijden, zonder dat ze de ervaring en kunde hebben om zo hard te rijden. Als mijn schoonvader, die rechercheur is en in die hoedanigheid de nodige training heeft gehad, 140 rijdt waar je 80 mag, voel ik me 100% veilig en weet ik zeker dat zowel mij als onze mede weggebruikers niets zal gebeuren.
Wat ik niet begrijp zijn: mensen die met drank op (ook al is het maar 1 biertje) gewoon achter het stuur kruipen en mensen die idd 140 op een 80 weg gaan rijden o.i.d. (of zelfs op de snelweg), terwijl het duidelijk genoeg op dat tijdstip niet verantwoord is. Probleem is dat iedereen van nature zichzelf overschat op de weg en zichzelf niet de training permitteert om hier daadwerkelijk achter te komen.
Image