Re: 'It's all about the drinks'-topic
46Ziet er nice uit, die Bourgogne Flanders nog nooit van gehoord :o
Ik had dat als welkomstdrankje gekregen toen ik in Brugge op hotel was. Dat was toen een zoet bruin bier, dus heb ik nu de blonde bourgogne des flandres gekocht om eens te vergelijkenRoyVdW wrote:Ziet er nice uit, die Bourgogne Flanders nog nooit van gehoord :o
Bedankt voor de uitleg. Ik zal er eens van proeven en dan beslissen of ik het uitdrink of weg giet. Desnoods heb ik er nog het geld van het leeggoed voor Dan ben ik weer 0.30 euro rijker hahaShAmPi wrote:Goh
Bier vervalt niet echt maar gaat echt wel anders/slecht smaken hoor.
En je hebt de kans dat je rap de porseleinen pot zul gaan bruinen.
Hangt ook af welk bier.
Bier van hoge gisting vervalt minder snel dan een simpel pilsje
bvb Orval
Daar staat ook een vervaldatum op.
Maar voor een Orrval van 3 jaar overtijd betaal je meer dan eentje die niet overtijd is
Probeer het zou ik zeggen.
Je zal er niet aan sterven en je kan hem weggieten als het je niet afgaat.
Als er brokken onderaan het flesje zijn is dit door de gisting.
Op zich heel gezond
Maar kan pijn doen aan de kont!
Zo lust ik wel duvel dat overtijd is.
Heeft een apart smaakje dat me wel ligt
Voor die simpele bierglazen van juliper en maes heb ik ook 0.50 euro betaald Die bierwinkel doet altijd wel goedkoop wat glazen weg. Een La chouffe glas wou ik ook nog, dus dat is een goed idee, bedankt Ik zal eens naar een kringwinkel zoeken in mijn buurt, want ik ben nog nooit in een kringwinkel geweest.W.O.L.F. wrote:Voor die bierglazen, tweedehandswinkels zijn echt de moeite. Voor een klassiek bierglas (zoals voor Jupiler) betaal je bij de Kringwinkel in Gent 50 cent, bierglazen die tulpvormig zijn (zoals La Chouffe) zijn vaak 1 euro en van die kelken zoals van Westmalle betaal je €1,5à, lijkt mij de moeite : )
Daarom dat ik eerst even de Gulden Draak 9000 Quadruple gekozen heb, die is amberkleurig. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik donkerdere bieren echt zo lekker vindgamerke1992 wrote:Ik heb zonet eens de gulden draak open gemaakt. Ik had niet goed gelezen en verwachtte een blond bier, nu blijkt het bruin te zijn. Ik vind het wel lekker, er zit zo precies een zoet houtsmaakje aan alsof het uit een vat komt.
Die staat ook nog klaar in mijn kast maar ik drink maar 1 biertje per week, dus dat zal voor volgend weekend zijnmet0t0 wrote:Daarom dat ik eerst even de Gulden Draak 9000 Quadruple gekozen heb, die is amberkleurig. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik donkerdere bieren echt zo lekker vindgamerke1992 wrote:Ik heb zonet eens de gulden draak open gemaakt. Ik had niet goed gelezen en verwachtte een blond bier, nu blijkt het bruin te zijn. Ik vind het wel lekker, er zit zo precies een zoet houtsmaakje aan alsof het uit een vat komt.
Als ik niet op vakantie ben of als het niet voor speciale gelegenheden is, dan is dat ook hoe ik het doegamerke1992 wrote:maar ik drink maar 1 biertje per week, dus dat zal voor volgend weekend zijn
Waarschijnlijk zal het wel beter smaken, ik vind alle bieren die ik tot nu toe van het vat heb gedronken beter. Vooral bij een simpele blonde leffe maakt dat een wereld van verschil.met0t0 wrote:Als ik niet op vakantie ben of als het niet voor speciale gelegenheden is, dan is dat ook hoe ik het doegamerke1992 wrote:maar ik drink maar 1 biertje per week, dus dat zal voor volgend weekend zijn
Het viel mij trouwens net op dat ge in de Trollekelder in Gent ook Westvleteren kunt drinken. €12 voor een Westvleteren 12, belachelijk duur, dat zou ik er nooit voor betalen
Ik ga er wel eens de Westmalle Dubbel van 't vat drinken, eens testen of ik een groot verschil merk met een Westmalle Dubbel uit het flesje.