Re: Het moppen topic

541
Het valt niet mee om telkens iets nieuws te vinden of uit mijn herinneringen te plukken. :silly:

Ik ben blij dat iemand deze moeite alsnog op prijs stelt. :cool:

Een chimpansee en een blondine werden samen in één raket op een reis door het heelal gestuurd. Ze zouden meerdere jaren onderweg zijn. De blondine en de aap kregen elk een enveloppe waarin al hun opdrachten nauwkeurig opgeschreven stonden.
Na de start van de raket maakt de chimpansee zijn brief open en leest alles goed door. Daarna begint hij bedrijvig knoppen te drukken, schakelaars te bedienen en verschillende instrumenten in te stellen.
Verbaasd opent nu de blondine haar enveloppe, haalt een klein papiertje eruit en leest: “Aap voeren. Van knoppen af blijven!”
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

542
Twee ouders zitten op te scheppen over de intelligentie van hun zoontjes.

Zegt de ene: "Mijn zoon kon met 8 maanden al lopen."

Zegt de ander: "Oh ja? De mijne is zo intelligent dat

'ie zich na 2 jaar nog laat dragen!"
Image

545
Twee zwervers, een magere en een dikke, lopen over een weg. Zegt de magere: "Dat moet je me toch eens vertellen hoe jij aan jouw dikke buik komt. Ik ben daar toch wel jaloers op!" "Dat wil ik je wel vertellen.", zei de dikkere, "Ik ga dan naar Groningen of naar Friesland en ga daar met een theedoekje op een weilandje zitten. Daar zoek ik een goede koe uit. Wanneer ik van die koe een koeievlaai heb opgevangen doe ik deze in mijn theedoekje, knoop hem dicht, stok er door heen en ga lekker wandelen. Als ik bij een boerderij kom vraag ik aan de boerin of ik mijn lunchpakketje mag opeten. Meestal gaat het goed en zeggen ze: Eet toch met ons mee. Ik krijg dan heerlijke stampotten en vette rookworsten." "Dat ga ik ook proberen." zei de magere zwerver. Zo gezegd, zo gedaan. Met een prima koeievlaai in een doekje kwam de magere zwerver bij een stevige boerin.
"Mag ik hier mijn lunchpakketje opeten, boerin?"
"Natuurlijk mag je dat, gezellig in de keuken!"
Daar aan de keukentafel ontvouwde de magere zwerver zijn doekje. De boerin keek na een tijdje over zijn schouder en riep: "Jan, ga eens even naar de stal toe en haal een verse, want deze is helemaal uitgedroogd!"
Image

548
Bovenstaande komt me ergens wel bekend voor . . . :think:

Tijdens carnaval rijdt een man slingerend over de weg en wordt aangehouden door een agent. De agent komt naast de auto staan en vraagt waar hij geweest is.
"We zijn in een paar cafés geweest." antwoordt de man.
"Juist ja," antwoordt de agent en vouwt zijn armen over elkaar. "Nu is het zo; Ik volg u nu al een tijdje en merkte op dat twee kruisingen terug uw vrouw uit de auto is gevallen." "Gelukkig..." antwoordt de man. "Ik dacht even dat ik doof was geworden..."
Image

551
Er zit een man op een bankje in een park.
Ineens komt er een vrouw naast hem zitten en zegt:
'Weet u, u lijkt sprekend op mijn 3e man.'
'Goh,' zegt de man,
'Hoeveel keer bent u dan getrouwd?'
'2 keer!' zegt de vrouw.
Image

552
Kleine Frits komt thuis en zegt:

"Vandaag kwam de burgemeester bij ons op school."

Zegt zijn moeder: "Had ie zijn ketting om?"

Zegt kleine Frits: "Nee hoor, hij liep gewoon los."
Image

553
Ik zat laatst in de kroeg en raakte in gesprek met een succesvolle zakenman. Hij was de hele tijd aan het opscheppen over hoe mooi zijn nieuwe BMW wel niet was, waarop ik hem vertelde over het verhaal van een konijn en een paard.
Een konijn en een paard renden op een dag door de wei, opeens viel het paard in een diepe kuil. Helemaal in paniek vroeg hij aan het konijntje of hij hulp wilde gaan halen. Het konijntje snelde naar de grote weg en hield een auto aan, een BMW. De BMW parkeerde voor de kuil en met behulp van een sleepkabel wist hij het paard uit de kuil te trekken. Dus alles was weer goed, en ze huppelden vrolijk verder door de wei. Niet veel later viel ook het konijntje in diezelfde kuil. Helemaal in paniek vroeg hij het paard ook een auto aan te houden om ook hem uit de kuil te trekken.
Dat was niet nodig volgens het paard, hij ging over de kuil staan, en dacht aan een mooie merrie. Dus zijn 'ding' groeide tot ongekende grootte. En zo kon het konijntje omhoog klimmen uit de kuil. Wat is nu de moraal van dit verhaal? Wie een grote heeft, heeft geen BMW nodig!
Image