Re: Formule 1

63
paveman wrote: 05 Sep 2022 10:00 Race op zich was spectaculair, veel meer dan vooraf verwacht. Mooie uitslag van een enerverende race.
Ik had ook niet zoveel verwacht van Zandvoort (staat nu eenmaal niet bekend als een circuit om makkelijk in te halen), maar het was toch nog de moeite :D
Wie had gedacht dat Hamilton dit seizoen eigenlijk niet zou kunnen meedoen voor de titel... :? Verstappen verdient het in ieder geval heel erg, de enige die consistent het beste uit de auto haalt (en een goed team heeft dat zelden fouten maakt, i.t.t. Ferrari...) :cool:

65
zenmaster wrote: 11 Sep 2022 21:18 Mooie zege voor de safety car. Was weeral even geleden. 🤣
Heeft dan toch nog een Aston Martin gewonnen :tong: En dat met 2 uitvallers!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

71
NTGSruler wrote: 15 Sep 2022 22:05 Hahaha! Ging boven zijn rev limiter en boem, banden eraf! :D
Ik denk dat hij het aanremmen voor de bocht ook wel wat anders had voorgesteld :lol:

Op het einde probeerde hij ook nog tegen te sturen terwijl hij niet eens wielen had... liet gelukkig wel snel weer los voor moment van impact :relief:

Ergens was er ook een reactie:
"I don't need wheels
Red Bull gave me wings"
Image

74
paveman wrote: 16 Sep 2022 12:42
Punten voor kwalificatie zou ik nog wel toejuichen, maar voor de rest... nee: het publiek wil dit helemaal niet...!
Voor de kwalificatie kan ik me nog wel wat voorstellen maar dingen als punten voor trainingen of starten in reversed grid? Komaan het is geen circusact, deze mensen trainen en werken hard en serieus net als de mensen die de auto's ontwerpen en bouwen. Het publiek is leuk maar het gaat om de sport, niet om de toeschouwers. Natuurlijk die brengen het geld binnen en daar gaat het die Amerikanen alleen maar om.
Laat ze maar eens echt goed nadenken over dingen als de vsc en de sc. We hebben nu al een paar keer meegemaakt dat het publiek en de coureurs daarover vallen.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

75
Punten voor trainingen zou inderdaad belachelijk zijn. Die zijn toch vooral om te zien of het materiaal de reis heeft overleeft, alles goed in elkaar staat, alles werkt en dan vervolgens de baan leren kennen en aan de afstelling werken.

In trainingen gebeurt het wel vaker dat iemand de eerste of tweede training voor een groot deel aan de kant staat door een technisch probleem.
Alleen de laatste paar races herinner ik me al een paar keer Bottas en een keer Verstappen. Ook De Vries kon pas halverwege de derde training beginnen omdat er zoveel aanpassingen nodig waren voor de wissel van coureur.

En wat gaan ze dan doen met hun verplichte rookie trainingen? Krijgen die rookies dan ook punten als ze toevallig bovenaan eindigen?
Krijg je uiteindelijk dat Latifi laatste is met 0 punten en er een paar rookies boven staan :q:

Die reverse grid is gewoon competitie vervalsing voor het spektakel. Stel je voor dat je in een 100m sprint de beste lopers van de reeksen telkens 1 seconde later moeten vertrekken dan de rest :L:
En als je met zo'n reverse grid in Q3 komt kan je ook gewoon zo traag (of niet) rijden dat je ergens laatste bent en daardoor dan een paar puntjes verliezen op dat moment om vervolgens de hoofdrace vooraan te starten...
Image