@paveman: de auto is idd niet nieuw. Eind 2014 en had 41000km. Auto kost nieuw DUBBEL zoveel als wat ik nu betaald heb.
Ik moet zeggen dat de wegenbelasting gezien het aantal pk's echt nog meevalt. Nu ja alles is relatief
Een A3 zou ik ook content mee zijn hoor. Alhoewel een S3 of euh RS4.. droom droom..

Nu ja dan zou het eerder een M3 of M5 worden
Veilig rij ik alleszins wel. De ecomodus is mijn standaard rijmodus. Ik rij erg voorzichtig eigenlijk en wordt enorm zen ervan. Ik geniet gewoon met volle teugen in mijn veilige cockpit. Moeilijk uit te leggen mss aan sommigen..
@ lexi: go het is inderdaad voor veel mensen zuur geld geven voor een auto. Maar zoals ik al net zei en jij ook al wat aangaf.. het geld is het meer dan waard voor het rijplezier wat je in de plaats krijgt. Net als een PS4 kopen ter vervanging van een PS3 die dan vlotter en sneller gaat, betere controller, enz. Ik snap dat sommige mensen dit er niet kunnen aan geven. Maar dan wel elk jaar 1500-2000 euro geven voor een vakantie van 10 dagen op een overvol vliegtuig, waar je ook voor alle activiteiten moet betalen om dan 10 dagen later terug op datzelfde overvolle vliegtuig terug naar huis te moeten. Ik heb mijn deel al gehad kwa reizen. Zowel privé als werk maar toch sta ik er iedere keer versteld van dat mensen dit fijn vinden. Alles is relatief. Ik woon nu in een nieuwbouw huis met alle moderne snufjes waar ik veel geld voor betaald heb. Daar heb ik alles wat ik wil. Hier thuis doen wij aan "staycation"
@sora: ik denk dat je nog steeds eens het gas kan indrukken. Maar op veilige momenten, als het niet druk is, bij mij s'morgens vroeg bijvoorbeeld. Mijn wagen gaat nu erg vlotjes richting 180-200 per uur. Maar voor mij persoonlijk is het optrekken leuker dan een topsnelheid te halen en die te blijven aanhouden. Dus het "doortrappen" beperkt zich bij mij tot het eens snel optrekken bij het opgaan van de autostrade. Om dan naar ecomodus te gaan en 110 te rijden

Wat mij meer zorgen baart is het machogedrag van anderen. Ze denken dat ze in een BMW, Audi of Mercedes rijden dat ze overal voorrang hebben en iedereen maar aan de kant moet voor hen. Dat stoort mij meer.
In alle geval geniet ik erg van mijn nieuwe wagen en ik vertroetel hem gelijk het mijn kind was.
Om volgend onderwerp aan te snijden: mensen die hier geïnteresseerd zijn in Car Detailing ?