Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1831
Gladiator 2 8/10
Het is een hele generatie geleden sinds Maximus in het colosseum gevochten heeft voor zijn leven en een beter Rome. Maar jammer genoeg is er niets veranderd. Twee jonge broers besturen Rome, maar het volk is onrustig door hun slechte bestuur. Pedro Pascal speelt een succesvolle generaal die heel wat gevangenen heeft genomen (waaronder Lucius) die ook zullen moeten strijden in de arena.
Verbazingwekkend genoeg vond ik het toffe film die zeker nog bestaansrecht heeft. Het verhaal is interessant en deed me met momenten denken aan game of thrones, met name de politieke spelletjes die gespeeld worden. Vooral Pedro Pascal heeft een leuk verhaal, maar ook Denzel Washington heeft me verrast.
En de verhaalgedreven segmenten vond ik daarmee zelf het sterkste van de film. De gevechten zelf waren ook wel tof, maar mijn grootste kritiekpunt is dat ze hierbij wel echt hun laars vegen met de geschiedenis in verschillende gevechten...
Anderzijds toch een pluspuntje voor de muziek! Zeker kippenvel wanneer "Now we're free" begint te spelen wat een prachtige soundtrack is.
Was de film nodig? Nee! Schaadt het de eerste film? Ook nee! De eerste blijft natuurlijk wel leuker, maar dat was ook wel te verwachten als je zo'n klassieker hebt gemaakt ook.
Ik had ook zeker wat schrik na de mislukking genaamd Napoleon van Ridley Scott, maar ik was aangenaam verrast :p
Image