Re: PlayStation 5

2431
paveman wrote: 17 Dec 2024 13:42
Marty wrote: 16 Dec 2024 18:23 Dan ga ik mijn uren hier maar nier noemen in m'n eentje... :ninja: 1591 uur :ninja:
Haha! Lekker man! Ik denk dat niemand hier je om deze statistiek veroordeelt ;), eerder wat jaloerse blikken, haha! Ik zou heel graag meer willen (kunnen) gamen, maar kids zijn belangrijker, relatie ook. En dan is er nog vrienden, sport, werk, familie etc. Daarbinnen stel ik prioriteiten die een ander weer anders zou stellen. Plus dat ik in mijn schooltijd (of voor kids etc.) natuurlijk zelf ook veel meer kon gamen nog.
Had het liever anders gezien, maar door gamen, normaal of vr helpt mij om mijn pijn te vergeten. Geeft iig genoeg afleiding.

En ik ben compleet alleen, geen vrienden, meeste werd het eenrichtingsverkeer na mijn diagnose en dan houdt het snel op. Daarom altijd nog blij dat ik 30 uur in de week kan werken. (Wat op moment helaas ook wat minder is door m'n gezondheid)

Oftewel ik had graag een relatie gehad en kinderen maar voor nu moet ik focussen op mijn eigen gezondheid.

Iets positiefs dan:

Nog zo'n 5,5 kg te gaan tot de ps5pro :lol:
Maar dat ligt ook een beetje aan kerst en oud en nieuw wat ik allemaal naar binnen werk :O
Image

2432
RoyVdW wrote: 17 Dec 2024 20:47
Sanity penguin wrote:Lichtjes offtopic maar ik had gisteren een hoofdtelefoon van Sony besteld via Bol. Komt die ook gewoon los geleverd in die originele doos, zonder verpakking erover. Flats, sticker op de doos...
Ik zie het probleem niet, enkel dat deze dan gevoeliger zou zijn voor beschadiging. Het is enkel maar een besparende milieubewuste aanpak om de afvalberg te reduceren niet meer dan normaal. De sticker kan je er eventueel afpulken. Een koptelefoon heeft nu niet veel meerwaarde aan de doos, ook als je hem wil verkopen.

Sent from my EB2103 using Tapatalk
Belangrijkste probleem is vooral diefstal. Als de hele keten weet wat het item is, dan is het aanlokkelijk om iets te laten verdwijnen als je het zelf ook wil.
En of dat dan iemand in het sorteercentrum, de bezorger of een toevallige passant nadat het pakket voor je voordeur is achter gelaten is, dat maakt niet zo heel veel uit maar jij bent het wel kwijt en kan maar hopen dat je leverancier meewerkt. Of in geval van een collectors item: dat het nog beschikbaar is.

Paveman had op release 2 PS5's besteld bij mediamarkt en 1 is aangekomen en 1 niet. Degene die aangekomen is daar zat de sticker ook gewoon op de doos van de PS5. Dus ergens was er iemand die zag dat het een PS5 was die hij/zij ook wel wilde waardoor deze ergens in de keten is verdwenen.

Maar bij collector's items will je ook niet dat ze dat doen en dat deze heel aankomen, inclusief de doos waar het inzit. Zelf een keer een dure lego set gekregen, collectors item, waar de sticker op de buitenkant zat. De hele lego doos was beschadigd en ook het opklap deksel was half afgescheurd. Eventueel doorverkopen kan dan niet meer. Daar heb ik toen ook contact opgenomen met Bol en was het antwoord ook: Dat had niet zo verstuurd mogen worden. Nieuwe ontvangen die wel goed verpakt was en in orde was en de andere teruggestuurd op dezelfde manier als hij naar mij was gestuurd: Sticker over de vorige sticker.

Daarnaas is die extra verpakking gewoon extra bescherming voor wat verzonden wordt. Er wordt best wat mee gegooid en als dan die omdoos helemaal stuk is, maar de binnenste nog heel, dan is de kans groot dat er geen probleem is. Maar als die omdoos er niet is dan is het de doos van het item dat alle klappen opvangt en dan is de kans al groter dat het item daarin ook stuk gaat.
Image

2433
Ik vind het toch ook vooral vervelend en not done. Hadden een week of twee geleden ook een gezelschapsspel besteld voor dochter voor onder de kerstboom.
Zelfde verhaal daar, gewoon sticker op de doos, waar niet eens een plastic folie omzat...
Die toch ook teruggestuurd en nadien wel een deftige ontvangen.
Image

2434
Sanity penguin wrote: 17 Dec 2024 23:38 Ik vind het toch ook vooral vervelend en not done. Hadden een week of twee geleden ook een gezelschapsspel besteld voor dochter voor onder de kerstboom.
Zelfde verhaal daar, gewoon sticker op de doos, waar niet eens een plastic folie omzat...
Die toch ook teruggestuurd en nadien wel een deftige ontvangen.
Bij zoiets heeft de doos vaak ook een functie en gooi je die niet weg na openen. De sticker eraf halen gaat die doos dan beschadigen waardoor ze minder lang meegaat. Want die stickers plakken vaak ook nog erg fel.
En dat het er niet uitziet is natuurlijk ook een ding...

Zonder die plastic folie mag je al blij zijn dat het niet onderweg is open gevallen.
Image

2435
Klopt als de doos nog een bruikbare of essentiële functie heeft voor gebruik zoals bij een gezelschapsspel is het zeer vreemd dat deze niet in omdoos komt. Zelf nog nooit meegemaakt, enkel een reeds beschadigde 2ehands Lego bestelling via Bol die in bubbelplastic zat maar dat was op voorhand omschreven en die doos heb je niet meer nodig.

Wat betreft die diefstal is idd ook juist, al moet je toch echt lef hebben om zoiets te doen als medewerker in de keten. Wie betrapt wordt of als het uitkomt krijg je terecht je C4. Wat kan je eraan doen nadat je dit gemeld hebt? Ze gaan zich dan ook afvragen of je zelf wel de waarheid zegt en niet zomaar terugbetalen of een nieuwe verzenden.

@paveman Is dit euvel in orde gekomen? Benieuwd wat je dan kan doen.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

2436
Dat is in orde gekomen Roy! Uiteindelijk een nieuwe doorgestuurd gekregen, gelukkig hadden ze een aantal gereserveerd voor dit voorval. De 2e destijds voor hetzelfde bedrag doorverkocht aan de zoon van een collega.

@Marty: geen vrienden....??! What about us...? ;) :hug:

Maar heel begrijpelijk iig. Mijn boodschap was iig ook vooral dat je je er wat mij betreft totaal niet voor hoeft te schamen...!
Image

2438
paveman wrote: 13 Dec 2024 13:47 Hoeveel uur in totaal ruler? Of wil je dat niet delen? :P
Als endurance events het enige is wat je mist in GT7 dan zeg ik alsnog: goed gedaan aan de ontwikkelaars. Ik ben nog altijd anti online en blijf daarom GT7 mijden, maar voor mij zouden de endurance events ook sowieso niet hoeven. Het kwam vaak neer op lang en saai je rondjes blijven rijden zonder enige spanning. Spanning toevoegen in een 24-uurs event (of 3 uur + of whatever) zou dan juist weer heel oncomfortabel zijn ook juist weer, dus voor mij zouden ze die nooit echt goed kunnen maken...
Ik herinner mij dat ik deze post eens had gelezen, maar niet op gereageerd had.
Kwa uren gespeeld, valt het eigenlijk al bij al nog mee. Ik heb nu in totaal meer dan 600u GT7 gespeeld. Nu praktisch elke dag speel ik de game, maar geen uren aan een stuk, tenzij er een nieuwe update was (in januari komt er terug ééntje). Vorige week zat er in de weekly races een endurance race van 1uur. Best een leuke race en elke dag speelde ik die minimaal 1 keer.

Ik vermoed dat Gran Turismo nooit meer NIET online zal worden gereleased. Wat betreft endurance races: laatst was er in Amsterdam de laatste race in de World Series voor de Pro GT rijders en daar is er een soort van voorstelling gekomen van B-Spec. Bij Sony en PD zijn ze enorm bezig met GT Sophy (wat trouwens ook in GT7 zit), en dat is het verbeteren van de AI in de game. Initieel was de AI zo goed, dat Pro rijders ze gewoon niet konden bij houden. Ondertussen is dit terug geschaald naar "menselijkere" tegenstanders en kun je ook op bepaalde circuits racen tegen de AI. Nu die AI willen ze eventueel gaan verwerken in een nieuwe B-Spec mode waarbij je dan een soort van race-engineer-simulator-achtig iets krijgt. Het klinkt alvast veelbelovend, en ik heb eerlijk gezegd altijd graag de B-Spec mode gespeeld in GT5 bijvoorbeeld. Het vermoeden is dat PD dan die B-Spec mode zou linken aan endurance races dan.
Voor mij persoonlijk zijn de endurance races eigenlijk een link naar hoe GT games in het verleden waren. Het was gewoon een deel van de game, en vooral, eens je die races had bereikt kon je een hele hoop credits verdienen door zo'n races te doen. Ja je was enkele uren bezig, maar je kreeg er wat voor in de plaats. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat PD die endurance races niet toevoegt in GT7 om de balans kwestie credits te verdienen niet te storen. Ze hebben er genoeg backlash voor gekregen tijdens de release van de game. En uiteraard zoals steeds tegenwoordig: vooral de balans van MTX niet te verstoren. Want waarom zou je nog credits kopen als je voor een endurance race miljoenen credits zou kunnen verdienen?

Maar kort: ik speel de game nog steeds, en graag, de game wordt 3 jaar reeds in maart 2025!
Image