Dit jaar zou voor mij in principe een iets beter jaar moeten worden als het over "nieuwe" games spelen gaat.
Vorig jaar enkel Rebirth en Death Stranding PS4 gestart volgens mij. De rest daar was ik in 2023 al aan begonnen. 2 platinums maar, maar dat is oké. De vorige jaren waren voor mijn doen al heel goed.
Ik heb me ook wat laten gaan. Normaal speel ik 1 game per 1 om toch de focus wat te houden. Dat ga ik dit jaar ook terug proberen te doen. Alleen als Death Stranding 2 of Hades 2 uitkomen, dan neem ik die er sowieso eerst tussen.
De backlog zoals het nu is, onder voorbehoud dus:
(* is voor games die ik al ben gestart)
- Astro´s Playroom*
- Bloodborne
- Cult of the Lamb
- Dead Nation: Apocalypse Edition*
- Endling
- Final Fantasy VII - Rebirth*
- Final Fantasy X
- Final Fantasy X-2
- Final Fantasy XIII*
- Final Fantasy XIV
- Hollow Knight
- Horizon: Zero Dawn
- Little Nightmares*
- MGS5: Ground Zeroes
- NieR: Automata
- NieR: Replicant*
- Resident Evil 2 remake
- Resident Evil 4 remake
- Rocksmith 2014
- The Last Guardian
- Trek to Yomi
Ik ga ook proberen completion zeker boven 85% te houden, liefst boven de 90%. De boosdoener zal hier, zoals elk jaar weer, Rocksmith zijn.
Re: Gaming voornemens 2025
18Dank voor de reminder! Suikoden 1&2 vooruitbesteld...! Dat had ik al eerder moeten doenMarty wrote: 12 Jan 2025 11:04 Dit jaar maar eens minder games kopen. Heb er zoveel ongespeeld liggen.
Ga alleen voor de echte musthaves.
Op moment alleen de suikoden 1&2 remaster gepreorderd. En de volgende is Clair Obscur. Die zou een lente release hebben.
19Het is hier warm zeg.
Mee eens, Marty.
Succes iedereen en vooral veel plezier.
Mee eens, Marty.
Succes iedereen en vooral veel plezier.
20Die voornemens van Kolm zijn altijd zo gestructureerd. Ik beeld mij dan echt in dat ze daar zo voorovergebogen aan een tafeltje vanalles zit neer te pennen in een knoert van een schrift
Ben zelf niet zo van de voornemens, ook niet buiten de game context. Als - en dat is een grote ALS - GTAVI uitkomt in 2025 zal die wel bij release aangeschaft worden.
Voor al de rest heb ik nog genoeg backlog om te vullen tegen dat ze in de budgetbak of via PLUS aan de man worden gebracht.
Ben zelf niet zo van de voornemens, ook niet buiten de game context. Als - en dat is een grote ALS - GTAVI uitkomt in 2025 zal die wel bij release aangeschaft worden.
Voor al de rest heb ik nog genoeg backlog om te vullen tegen dat ze in de budgetbak of via PLUS aan de man worden gebracht.
21Klopt wel zo ongeveer maar dan in een razend tik-tempo op een snelle laptop!Sanity penguin wrote: 13 Jan 2025 14:42 Die voornemens van Kolm zijn altijd zo gestructureerd. Ik beeld mij dan echt in dat ze daar zo voorovergebogen aan een tafeltje vanalles zit neer te pennen in een knoert van een schrift
22Kan het mij voorstellen. En maar games ploffen in die Google sheet of excel fileSora_Lizard wrote: 13 Jan 2025 14:59Klopt wel zo ongeveer maar dan in een razend tik-tempo op een snelle laptop!Sanity penguin wrote: 13 Jan 2025 14:42 Die voornemens van Kolm zijn altijd zo gestructureerd. Ik beeld mij dan echt in dat ze daar zo voorovergebogen aan een tafeltje vanalles zit neer te pennen in een knoert van een schrift
23Sanity penguin wrote: 13 Jan 2025 14:42 Die voornemens van Kolm zijn altijd zo gestructureerd. Ik beeld mij dan echt in dat ze daar zo voorovergebogen aan een tafeltje vanalles zit neer te pennen in een knoert van een schrift
Vroegah... Had ik wel een Atoma schriftje maat A5 dat ik gebruikte bij het gamen als ik wat wilde opschrijven. Dat was dan vooral snel bijhouden waar ik al wat gedaan had in games zonder ingame tracking. Of tijdens een boosting sessie bijhouden wie al wat gewonnen/gedaan had. Of een lijstje van side missies waar ik dan kon doorstrepen wat ik al gedaan had.
Maar tegenwoordig gebruik ik het niet meer. Meestal heb ik tijdens het gamen gewoon mijn laptop voor me staan op de salon tafel en staat notepad++ open. Dus eventuele voortgang komt daarin terecht en als ik klaar ben met een game dan verdwijnt het bestandje weer tenzij er echt iets nuttig in staat voor anderen.
Bij boosting sessies die discord gebruiken kan het ook zijn dat er gewoon in discord wordt getypt wie wat al heeft of net wat er nog mist. Op die manier kan iedereen dan snel het overzicht zien.
Specifiek voor deze challenge lijstjes: De game challenge verwacht dat je al netjes een lijstje maakt met daarbij de average completion volgens PSNP en (indien van toepassing) voor hoeveel % je trophywise de base game (dus zonder DLC) al hebt uitgespeeld (started %)
Het hele verhaal hoe dat in zijn werk gaat heb ik maar even in een spoiler gezet
24Haha Kolm bedankt voor de uitleg van Notepad ++ Weer bijgeleerd. Het was ook maar een gok van mij dat het Google sheets of excel was!
26Stel me toch wel vragen of dit nog gezond is Kolm. Het lijkt een verslavende obsessie en haast een voltijdse job. Kan me inbeelden dat je het gamen als een soort escapisme gebruikt tijdens je ziekteverzuim. (Herinner in me de chronische vermoeidheid) Desalniettemin wekt het wel die indruk en ben ik er ook van onder de indruk. Beetje jaloers op jouw 'tijd', of je gebruikt deze efficiënt kan ook
Sent from my EB2103 using Tapatalk
Sent from my EB2103 using Tapatalk
27Denk dat het een hobby zoals een andere is Roy. Iemand die postzegels verzameld en ze bij houdt in een register doet net hetzelfde.
Hier gaat het om games die je wil uitspelen. Niks mis mee.
Hier gaat het om games die je wil uitspelen. Niks mis mee.
28In het matige 2024 heb ik denk ik enkel wat games uit mijn backlog gespeeld.
Maar 2025 lijkt een super jaar te worden.
- Death Stranding 2
- Doom The Dark Ages
- GTAVI
- Ghost of Yotei
- Indiana Jones The Great Circle
- Mafia The Old World
- Misschien Forza Horizon op de Playstation?
- Nova Roma (Kingdoms and Castles opvolger)
- Judas (spirituele Bioshock opvolger)
Deze komen het eerst in mij op. Misschien gaan sommige van deze games na slechte reviews van mijn lijst af, en er zullen er ongetwijfeld ook nog wat verassingen bij komen. Ik ga ze nooit allemaal dit jaar spelen, max 4 of 5 games. Maar dan heb ik voor 2026 ook nog wat games liggen.
- Death Stranding 2
- Doom The Dark Ages
- GTAVI
- Ghost of Yotei
- Mafia The Old World
Deze komen het eerst in mij op. Misschien gaan sommige van deze games na slechte reviews van mijn lijst af, en er zullen er ongetwijfeld ook nog wat verassingen bij komen. Ik ga ze nooit allemaal dit jaar spelen, max 4 of 5 games. Maar dan heb ik voor 2026 ook nog wat games liggen.
29Grondige werkwijze, Kolm
Ik heb een apart deel van mijn gamekast waarin de backlog zet, dan heb ik altijd een visuele reminder van wat er nog te doen is...
Ik heb een apart deel van mijn gamekast waarin de backlog zet, dan heb ik altijd een visuele reminder van wat er nog te doen is...
30Forza zou geweldig zijn! Verder zie ik in jouw lijst geen enkele game die ik op voorhand zal kopen. Alleen Mafia komt in aanmerking.FGras wrote: 25 Jan 2025 20:07 In het matige 2024 heb ik denk ik enkel wat games uit mijn backlog gespeeld.
- Death Stranding 2
- Doom The Dark Ages
- GTAVI
- Ghost of Yotei
- Mafia The Old World