De gevechten zijn inderdaad turn-based, maar de flow is anders dan in de meeste games. Je doel je namelijk niet het uitroeien van de vijand, maar het zo snel mogelijk uitschakelen van hun leider. Het gaat dus allemaal behoorlijk snel (maar de bazen bieden wel een leuke uitdaging).paveman wrote:I am intriqued! Waar kun je de gameplay mee vergelijken? (Ik kom alleen tegen dat t turn-based is)Tamara wrote:Oreshika? Oreshika is leuk! Je bent leider van een clan die is uitgemoord en vervloekt, maar dankzij de hulp van de goden krijg je een kans om wraak te nemen. Het heeft een kleurrijke stijl geïnspireerd door klassieke Japanse prenten en het zit bomvol met Japanse mythologie.
Het spel is ingedeeld in maanden, en elke maand kun je een aantal acties ondernemen, zoals het verkennen van een kerker of het uitvoeren van een ceremonie om een nieuw gezinslid te verkrijgen (allemaal PEGi 7-gedoe, dus geen zorgen). Hoewel er binnen de maand zelf enige tijdsdruk is bij het verkennen van kerkers, is dat gelukkig niets om je zorgen over te maken. Je kunt expedities langer dan een maand laten duren en er is geen grote deadline die boven je hoofd hangt. Je tegenstander is namelijk onsterfelijk en hoewel je clanleden dat absoluut niet zijn, is de clan zelf dat wel zolang er nieuwe kinderen worden geboren.
Ook goed om te noemen is dat Oreshika twee verdomd handig functies biedt:
1. Je kunt de hoeveelheid exp die je van vijanden krijgt aanpassen. Meer exp betekent wel minder tijd om een dungeon te verkennen, maar je kunt deze afweging gewoon bij elke expeditie maken en de stand kiezen die op dat moment het beste bij je speelstijl past.
2. Mocht je niet van micromanagement houden, dan kun je vertrouwen op je wezelachtige assistente. Als je wilt, kan ze voor elke maand een planning maken, de juiste goederen inslaan, je personages de meest geschikte uitrusting aandoen enzovoorts. Mocht je meer controle willen, dan kun je samen met haar een planning maken of haar gewoon negeren.