Re: Het Laptopic

16
Ik wil een nieuwe accu kopen voor mijn 3 jaar oude sony vaio (SVE1511B1E). Ik merk dat de batterijduur heel erg vermindert is. Op het begin haalde ik makkelijk 2,5 uur en nu is dit ongeveer 1 uur.

Raden jullie een bepaalde site aan om een accu te kopen?

Momenteel had ik deze accu gevonden: https://www.123accu.nl/Sony-VGP-BPS26A- ... 14090.html

Ik vind 75 euro nog steeds veel geld voor een batterij. De accu die nu in mijn laptop zit, is 4400 mAh. Maar ik zou nu liever eentje kopen van 6600 mAh, ookal steekt de batterij dan een beetje uit.
Image

18
gamerke1992 wrote:Nog niemand goede ervaringen gehad met een winkel/webshop voor batterijen?
Met mijn laptops (1 laptop van de zaak) haal ik makkelijk 6 tot 10 uur werken zonder netkabel. Tegen de tijd dat de batterij 'versleten' is koop ik een nieuwe voor ca. 1200 of 1300 euro. Dat lijkt erg duur maar dan zit er wel weer de nieuwste hardware omheen. :)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

19
Sora_Lizard wrote:
gamerke1992 wrote:Nog niemand goede ervaringen gehad met een winkel/webshop voor batterijen?
Met mijn laptops (1 laptop van de zaak) haal ik makkelijk 6 tot 10 uur werken zonder netkabel. Tegen de tijd dat de batterij 'versleten' is koop ik een nieuwe voor ca. 1200 of 1300 euro. Dat lijkt erg duur maar dan zit er wel weer de nieuwste hardware omheen. :)
Zou ik mogen vragen welke laptop je hebt? :)
Image

22
Mijn laptop verliest heel veel batterij, wanneer deze in rust modus staat (dichtklappen van deksel). Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen? Want ik begrijp dat het normaal is dat er 5% verloren gaat na een dag in ruststand, maar 40% vind ik wat veel.

Ik vind het vooral vervelend, omdat ik geen zin heb om mijn laptop altijd volledig uit te schakelen. Opstarten duurt veel te lang als ik dan eens snel iets op de laptop wil doen.
Image

23
gamerke1992 wrote:Mijn laptop verliest heel veel batterij, wanneer deze in rust modus staat (dichtklappen van deksel). Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen? Want ik begrijp dat het normaal is dat er 5% verloren gaat na een dag in ruststand, maar 40% vind ik wat veel.

Ik vind het vooral vervelend, omdat ik geen zin heb om mijn laptop altijd volledig uit te schakelen. Opstarten duurt veel te lang als ik dan eens snel iets op de laptop wil doen.
Hoe oud is die batterij?

24
Tjeefkeuh wrote:
gamerke1992 wrote:Mijn laptop verliest heel veel batterij, wanneer deze in rust modus staat (dichtklappen van deksel). Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen? Want ik begrijp dat het normaal is dat er 5% verloren gaat na een dag in ruststand, maar 40% vind ik wat veel.

Hoe oud is die batterij?
Ongeveer 3 maand :)
Image

25
Welke stand heb je gekozen voor de laptop zodra je het deksel sluit?

De slaapstand is een energiebesparende stand waar de computer snel uit kan worden gehaald (gewoonlijk binnen een aantal seconden) wanneer u uw werkzaamheden hervat. Het inschakelen van de slaapstand is vergelijkbaar met het pauzeren van een dvd-speler: de computer zet onmiddellijk alle bewerkingen stil en start deze weer op het moment dat u uw werkzaamheden hervat.

De sluimerstand is een energiebesparende stand die voornamelijk is ontworpen voor laptops. Terwijl bij de slaapstand uw instellingen in het geheugen worden opgeslagen en er een kleine hoeveelheid stroom wordt verbruikt, worden uw geopende bestanden en programma's in de sluimerstand op de harde schijf opgeslagen en wordt de computer uitgeschakeld. Van alle energiebesparende modi die er in Windows beschikbaar zijn, is de sluimerstand de zuinigste. Gebruik de sluimerstand op een laptop wanneer u weet dat u de computer gedurende een langere periode niet zult gebruiken en in die tijd niet in de gelegenheid bent om de accu op te laden.

Bron: https://windows.microsoft.com/nl-nl/win ... -questions

Maar zelfs bij slaapstand is 40% knap veel. Is het een originele accu?
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

26
Sora_Lizard wrote:Welke stand heb je gekozen voor de laptop zodra je het deksel sluit?

De slaapstand is een energiebesparende stand waar de computer snel uit kan worden gehaald (gewoonlijk binnen een aantal seconden) wanneer u uw werkzaamheden hervat. Het inschakelen van de slaapstand is vergelijkbaar met het pauzeren van een dvd-speler: de computer zet onmiddellijk alle bewerkingen stil en start deze weer op het moment dat u uw werkzaamheden hervat.

De sluimerstand is een energiebesparende stand die voornamelijk is ontworpen voor laptops. Terwijl bij de slaapstand uw instellingen in het geheugen worden opgeslagen en er een kleine hoeveelheid stroom wordt verbruikt, worden uw geopende bestanden en programma's in de sluimerstand op de harde schijf opgeslagen en wordt de computer uitgeschakeld. Van alle energiebesparende modi die er in Windows beschikbaar zijn, is de sluimerstand de zuinigste. Gebruik de sluimerstand op een laptop wanneer u weet dat u de computer gedurende een langere periode niet zult gebruiken en in die tijd niet in de gelegenheid bent om de accu op te laden.

Dat is handige info. In de instellingen stond dat hij in slaapstand gaat, dus heb ik dit in sluimerstand veranderd. Ik zal eens uittesten hoeveel effect dit heeft.

De accu is een kloon-accu. Dus niet de originele, omdat mijn originele accu verouderd was.
Image

28
Sora_Lizard wrote:Welke stand heb je gekozen voor de laptop zodra je het deksel sluit?

kan best zijn maar in praktijk is er weinig verschil voor de gebruiker op zich, ik spreek uit zelfervaring, kan zijn dat verschillend is bij anders pc's of laptops :idea: