RoyVdW wrote:Geen enkele game is de volle prijs waard van 65 euro. Ik volg de redenering van Teef. Stel je voor dat ze 100 euro vragen voor een GTA game en voor een 10 uur durende game maar 10 euro. Zou dat redelijk zijn? En paveman doe je dan zo'n goedbetaalde job? Hoef zeker ook niet op een euro te zien, maar ik blijf altijd redelijk bij wat de waarde is van iets. Al is dat dan weer voor iedereen anders natuurlijk. Maar 50 euro betalen voor iets wat maar een uur duurt is te gek ik zal wel wachten tot prijs zakt of 2e hand kopen. En hou je echt alle games bij? Dat deed ik vroeger ook maar kast werd te klein alles bijhouden kan niet. Heb nu haast alles verkocht op internet en vond dat leuk zo opruimen heb er een aardige cent aan overgehouden waar ik zogezegd gratis nieuwe games mee koop en terug verkoop waardoor gamen geen dure hobby is en dat je je geld nuttiger kan gebruiken en dat ik afstand ervan kan nemen van dingen die ik toch niet meer gebruik en anderen er plezier mee doe.
Laten we het erop houden dat ik niet mag klagen over mijn inkomen.
Ik ben het wel met je eens dat: hoeveel geld je ook mag hebben, je nooit meer moet betalen dan nodig. Het is simpelweg verspilling om meer te betalen dan nodig. Vandaar dat ik ook amper nieuwe games koop, ook al kan ik het dus prima betalen: mijn backlog is groot genoeg dat ik ze niet bij release hoef te kopen, dus koop ik ze pas op een moment dat de prijs me beter aanstaat.
Ik ben voor mezelf alleen wel faliekant tegen zowel 2dehands aankoop als verkoop. Ook al doe ik er nooit meer wat mee (ik vind het wel een leuk idee dat als mijn kids later gamen leuk vinden, ze een hele bibliotheek aan games kunnen gebruiken, maar dat is het ook wel): door er geld aan uit te geven wil ik de developer steunen - de mensen die mijn hobby mogelijk maken - en niet een ander die de game toevallig al heeft uitgespeeld. Door de game te houden steun ik ze vervolgens ook nog (ook al betaal ik er dus niet het volle pond voor). Nogmaals: dit is puur voor mezelf en ik snap wellicht een rare kronkel. Wat een ander doet zal ik natuurlijk niet over oordelen.
De discussie waar het hier over ging is alleen: gaat kwaliteit boven kwantiteit? Daarin ga ik gewoon in alles voor kwaliteit: ik betaal graag wat meer voor iets dat in mijn beleving beter van kwaliteit is (liefst in combinatie met kwantiteit natuurlijk...
) of als er een hoog serviceniveau tegenover staat. Dat is zo in auto's, in m'n huis, in m'n overhemden, tv's etc. etc.: en dus ook games. Je weet dat ik veel RPG's speel, dus vaak koop ik dus games die zo 100+ uren mee gaan. Maar dat betekent niet dat ik (buiten mijn backlog argument) geen € 60 wil betalen voor Uncharted 4 die in een uurtje of 15 uitgespeeld is, of in een uurtje of 30 platinum. Ik weet dat ND kwaliteit levert en dat is wat ik eigenlijk bedoel: liever € 60 betalen voor 30 uurtjes waar ik echt van geniet dan € 60 betalen voor 150 uur wat het net niet is. De vergelijking werd alleen in het extreme getrokken door de € 20 voor 2 uurtjes, maar ook daarin heb ik zoiets: als het écht kwaliteit is, waarom niet? Als ik anderhalf uur naar de bios ga met m'n gezin ben ik veel meer kwijt, maar ook dan vind ik dat de moeite waard.
En nee, ik betaal nooit € 60 of meer voor een game. Dat heeft te maken met dat zelfs nieuwe games dan ergens anders goedkoper zijn (ik koop dus niet bij Game Mania), dus wat jij ook al zegt: dat zou gewoon zonde zijn. Als het echter zover komt dat dit de norm is en ik geen backlog meer heb, heb ik er geen probleem mee om dit ervoor te betalen.