Re: Het vragentopic: technisch

204
mijn telefoon doet geen WiFi meer lezen, kan ineens alleen maar via 4G op internet... zou dit aan me telefoon liggen of toch aan me modem? Het opvallende is dat de rest van het internet gewoon wel doe in huis en het alleen bij mijn telefoon is, ik zou niet weten hoe ik dit kan verhelpen :nerd:
Image

205
Colossus wrote:mijn telefoon doet geen WiFi meer lezen, kan ineens alleen maar via 4G op internet... zou dit aan me telefoon liggen of toch aan me modem? Het opvallende is dat de rest van het internet gewoon wel doe in huis en het alleen bij mijn telefoon is, ik zou niet weten hoe ik dit kan verhelpen :nerd:
Ik ken er niet veel van, maar ik had hetzelfde probleem met mijn oude Smartphone die ik een dikke maand geleden nog had. Ze hebben dan het moederbord moeten vervangen.

Heb je al ergens anders dan thuis met WiFi proberen te verbinden?
Image

206
Met dat de rest van het internet het doet, bedoel je dan dat andere apparaten wel via WiFi kunnen verbinden, of zijn die via LAN verbonden?
Indien andere apparaten via WiFi verbonden zijn, is de kans groot dat het aan je telefoon ligt idd (even opnieuw opstarten kan soms wonderen verrichten). Anders eerst even een ander apparaat proberen te verbinden met WiFi, aangezien het dan ook simpelweg aan je router/modem kan liggen.
Image

207
Colossus wrote:mijn telefoon doet geen WiFi meer lezen, kan ineens alleen maar via 4G op internet... zou dit aan me telefoon liggen of toch aan me modem? Het opvallende is dat de rest van het internet gewoon wel doe in huis en het alleen bij mijn telefoon is, ik zou niet weten hoe ik dit kan verhelpen :nerd:
Dit heb ik ook al gehad en ik kon het verhelpen door mijn modem te resetten. Dat houdt dus in "stekkertje eruit en er weer in" :D . Dit zou al voldoende moeten zijn. Anders je telefoon even opnieuw opstarten, maar ik reken dat je dat al hebt geprobeerd.
Image

208
Voor de mensen die niet sowieso hun modem regelmatig resetten: doe dit ajb wel! Dit kan een hele hoop problemen voorkomen.
Wij doen ons modem elke avond zelfs uit (ook i.v.m. stralingen etc. van de WiFi waardoor je onrustiger slaapt etc) en hebben letterlijk nooit meer problemen met slechte of niet werkende WiFi.
Image

209
paveman wrote:Voor de mensen die niet sowieso hun modem regelmatig resetten: doe dit ajb wel! Dit kan een hele hoop problemen voorkomen.
Wij doen ons modem elke avond zelfs uit (ook i.v.m. stralingen etc. van de WiFi waardoor je onrustiger slaapt etc) en hebben letterlijk nooit meer problemen met slechte of niet werkende WiFi.
Serieus, dit is toch een hoax? :think:
Image

210
Nope...
Of je moet mijn zwager en schoonzus niet vertrouwen? :lol:
Zij hadden een nieuw modem gekocht (5Ghz i.p.v. 2.4) en zonder die link gelijk te leggen sliepen ze veel minder goed. Na van alles te hebben uitgeprobeerd kwamen ze op internet achter dit verhaal van de stralingen. Een nachtje het modem uitzetten en voilà....

Overigens: ik ga meestal als laatste naar bed thuis. Als ik een keertje vergeet het modem uit te zetten heeft mijn vrouw het gelijk door i.v.m. hoe ze slaapt.... :O

En tot slot: ook al vind je dit voorgaande nog zo overdreven (ik ben er ook véél minder gevoelig voor dan mijn vrouw bijvoorbeeld: ik slaap ALTIJD), ik denk dat er niemand hier denkt dat allerlei draadloze zaken die we gebruiken totaal geen effect hebben op onze gezondheid. Toch?
Dat je iets niet ziet zegt niet dat het niets doet. Hoe groot of klein het effect is durf ik mij ook zeker niet aan te branden, maar ik hoop toch dat iedereen beseft dát het effect heeft?
Image