Zorg ervoor dat je hyperdrive het goed doet. Reis naar een sterrenstelsel en je komt dan wellicht je eerste Atlaspoint of Polo tegen. Wanneer je één van deze twee tegenkomt krijgt de game al wat meer vaart. Je moet ook een planeet vinden om een eigen basis te bouwen. Vanaf dat moment krijgt de game al veel meer sjeu. De materialen die je nu hebt zijn waarschijnlijk de minder zeldzame materialen. Als je op een gegeven moment bepaalde planten gaat ontginnen en daar de materialen van gaat omzetten in producten, dan gaat het kopen van nieuwe schepen, vrachtschepen en onderdelen veel sneller. Probeer ook zoveel mogelijk contact te zoeken met aliens. Je krijgt vaak dan leuke blueprints die je weer kunt inzetten voor andere zaken. En echt, een kleine 2 uur spelen is voor deze game bij lange na niet genoeg. De game heeft tijd nodig om op gang te komen, wat direct ook een nadeel is aan de game.gamerke1992 wrote:Ik heb de game nu een kleine 2 uur gespeeld. Maar heb er nog niet echt veel voldoening uit gehaald. Komt dit naarmate je verder geraakt? Ik heb 2 planeten bezocht. Zowel mijn schip als exosuit zitten vol met materialen, die ik eigenlijk niet gebruik. Ik ben ook 1 keer naar een spacestation geweest, maar had niets om te ruilen wat mij vooruit zou helpen.
Kan iemand mij opweg helpen? Anders ga ik het aan de kant leggen denk ik.
Re: No Man's Sky
377Ik heb wat zitten te klooien met de photomode en het is echt prachtig wat je ermee kunt doen.
378Hele dikke update vandaag. Update 1.22 is uit en is 4.816GB groot. Verdere details nog niet bekend.
380Snel geld (units) verdienen mbv lubricant is minder aantrekkelijk geworden, 1 lubricant = 50 mordite (was 40) en levert nu 20.000 units op ipv 39.000.
Praktisch is het wel om je eigen "winkeltje" in huis te hebben.
Verder ziet het er weer een stuk beter uit en ik ben benieuwd naar zo'n karretje.
Verder ziet het er weer een stuk beter uit en ik ben benieuwd naar zo'n karretje.
381Ik was er ook al achter gekomen dat lub helaas niet meer zoveel opleverde. Nu is het gewoon handiger om glas te maken. Het kost minder materialen en werkt in het menu veel sneller (scheelt 1 handeling per keer). Voordeel is nu wel dat alles veel betaalbaarder is geworden. Je kunt schepen inruilen tegen korting, wat gewoon superhandig is.Sora_Lizard wrote:Snel geld (units) verdienen mbv lubricant is minder aantrekkelijk geworden, 1 lubricant = 50 mordite (was 40) en levert nu 20.000 units op ipv 39.000.
Edit: hiero de patch notes van 1.22
Changes & fixes currently on Experimental (Path Finder) Hello,
Thank you to everyone who’s played the Path Finder Update so far! Your feedback has been incredibly helpful - please do keep it coming.
Soon we’ll be releasing a patch to the experimental branch. Here are the patch notes:
Exocraft Geobays can now be crafted on any planet - this means vehicles can be summoned anywhere (whereas previously, vehicles could only be summoned on your home planet).
HUD markers have been added to allow you to easily navigate back to an Exocraft Geobay
Fixed a bug that caused vehicle weapons and mining lasers not to drain charge
Fixed a rare issue which could cause the Starship cockpit to vanish when exiting
Fixed some freighter door texture issues
Fixed a rare crash when scanning from a vehicle
Fixed a rare crash when feeding creatures
Fixed an issue which caused weapons to miss-fire when using Plasma Launcher
During warp the quick menu now hides properly as intended
As soon as we’re happy that these changes are stable, we’ll go ahead and roll out to the live game.
We'll keep this thread, and will update it as we make changes to experimental. If you experience any issues while playing on experimental, please do let us know by posting below.
Thanks!
383Ik begin het al iets leuker te vinden. Ik ben nu in mijn 2de sterrenstelsel met een warp drive. Ik zou alleen zo graag een betere multitool hebben. En dat de inventory zo klein is, blijf ik lastig vinden.
Wie weet ga ik nog helemaal opgaan in de game
384Je komt snel genoeg de multitools tegen met 24 slots. Qua schepen ben ik laaaaaaaaaang bezig geweest om eentje te vinden met 48 slots. Als je die eenmaal hebt, dan kan het grote farmen en verzamelen van grondstoffen beginnen. Ook als je een eigen basis hebt, is de game direct een stuk leuker. Ik verwacht dat Hello Games hier nog flink wat uitbreidingen gaat doen.gamerke1992 wrote:Ik begin het al iets leuker te vinden. Ik ben nu in mijn 2de sterrenstelsel met een warp drive. Ik zou alleen zo graag een betere multitool hebben. En dat de inventory zo klein is, blijf ik lastig vinden.
385Ik ben al een goede multitool tegengekomen in een outspot. Maar zoveel units heb ik niet op dat te kopen. Heb je tips hoe je multitools tegenkomt of gewoon kan vinden ofzo?billie91 wrote:Je komt snel genoeg de multitools tegen met 24 slots. Qua schepen ben ik laaaaaaaaaang bezig geweest om eentje te vinden met 48 slots. Als je die eenmaal hebt, dan kan het grote farmen en verzamelen van grondstoffen beginnen. Ook als je een eigen basis hebt, is de game direct een stuk leuker. Ik verwacht dat Hello Games hier nog flink wat uitbreidingen gaat doen.gamerke1992 wrote:Ik begin het al iets leuker te vinden. Ik ben nu in mijn 2de sterrenstelsel met een warp drive. Ik zou alleen zo graag een betere multitool hebben. En dat de inventory zo klein is, blijf ik lastig vinden.
386In ieder huizetje met een landingsplatform hangt er sowieso 1 dat je kunt kopen. Maar eigenlijk moet je dat niet doen aangezien je heel vaak 1 krijgt als je de vraag van een alien goed kan oplossen. Dat is als je voor de 1e keer interactie hebt met een nieuwe alien, daarvoor is taal enorm belangrijk om die vragen goed op te lossen. Eigenlijk moet je zeker in het begin van het spel zoveel mogelijk verkennen om taalstenen te vinden, interactie met aliens aangaan, in ieder hokje binnen gaan voor een blueprint, ...gamerke1992 wrote:
Ik ben al een goede multitool tegengekomen in een outspot. Maar zoveel units heb ik niet op dat te kopen. Heb je tips hoe je multitools tegenkomt of gewoon kan vinden ofzo?
Als je zo'n buitenaards altaar ziet zeker naartoe gaan want daar zijn er altijd een hoop woorden te leren. En later in de atlas stations alle lichtjes aflopen want dan krijg je ook 10 woorden per station ofzo.
Edit: in zonnestelsels van de vykeen heb je meer kans om een multitool te krijgen.
387Luister naar de wijze Toon8, het klopt namelijk wat hij zegt.Toon8 wrote:In ieder huizetje met een landingsplatform hangt er sowieso 1 dat je kunt kopen. Maar eigenlijk moet je dat niet doen aangezien je heel vaak 1 krijgt als je de vraag van een alien goed kan oplossen. Dat is als je voor de 1e keer interactie hebt met een nieuwe alien, daarvoor is taal enorm belangrijk om die vragen goed op te lossen. Eigenlijk moet je zeker in het begin van het spel zoveel mogelijk verkennen om taalstenen te vinden, interactie met aliens aangaan, in ieder hokje binnen gaan voor een blueprint, ...gamerke1992 wrote:
Ik ben al een goede multitool tegengekomen in een outspot. Maar zoveel units heb ik niet op dat te kopen. Heb je tips hoe je multitools tegenkomt of gewoon kan vinden ofzo?
Als je zo'n buitenaards altaar ziet zeker naartoe gaan want daar zijn er altijd een hoop woorden te leren. En later in de atlas stations alle lichtjes aflopen want dan krijg je ook 10 woorden per station ofzo.
Edit: in zonnestelsels van de vykeen heb je meer kans om een multitool te krijgen.
389Eigenlijk de beste tip die ik je kan geven over NMS is dat je gewoon het spel moet spelen en vooral zelf alles ontdekken. Want daar draait het nu eenmaal om. Al die tips die ik in de vorige post zei heb ik zelf ondervonden door gewoon te spelen, niet van èèn of andere wiki/guide ofzo. Natuurlijk zal dit wel wat tijd kosten maar ik denk als je naar een objective toe rusht dit niet echt een spel is voor jou.gamerke1992 wrote:Dan ga ik de volgende keer al die tips eens toepassen
Later in het spel als je echt iets specifieks zoekt kan je dat dan wel eens opzoeken, maar voor al de rest moet je het gewoon op je laten afkomen. Dat is de charme van een spel als NMS. (dit is natuurlijk mijn mening)
390Dat begrijp ik helemaal. Ik heb alleen een klein zetje nodig, anders ga ik waarschijnlijk het potentieel niet zien en het te snel aan de kant leggen. Ik denk als ik al meer inventory kan hebben en een betere multitool, dat ik er echt van ga kunnen genieten.Toon8 wrote:Eigenlijk de beste tip die ik je kan geven over NMS is dat je gewoon het spel moet spelen en vooral zelf alles ontdekken. Want daar draait het nu eenmaal om. Al die tips die ik in de vorige post zei heb ik zelf ondervonden door gewoon te spelen, niet van èèn of andere wiki/guide ofzo. Natuurlijk zal dit wel wat tijd kosten maar ik denk als je naar een objective toe rusht dit niet echt een spel is voor jou.gamerke1992 wrote:Dan ga ik de volgende keer al die tips eens toepassen
Later in het spel als je echt iets specifieks zoekt kan je dat dan wel eens opzoeken, maar voor al de rest moet je het gewoon op je laten afkomen. Dat is de charme van een spel als NMS. (dit is natuurlijk mijn mening)