Re: Formule 1

16
Dit soort drama heb je altijd wel, als er twee om de titel strijden. Spelletjes in de media… Vind het top hoe Verstappen ermee omgaat.

Ik hoop dat de andere topteams dichter bij Mercedes en RedBull komen. Ik hou wel van jongens als Norris, Sainz, Ricciardo. Geven terug wat “kleur” aan de F1. En ben blij dat Alonso met Alpine weer langzaam naar voor komt. Belooft (hopelijk) voor volgend seizoen.
Image

17
Hoe dichter ze bij elkaar komen, hoe beter natuurlijk. Nu blijft het telkens redelijk voorspelbaar wie vooraan eindigt, maar de andere teams bieden toch alweer wat meer onderlinge strijd om in de top 10 te komen. Lijkt mij inderdaad wel goed te zijn voor het volgend seizoen :)

18
met0t0 wrote: 03 Oct 2021 14:03 Hoe dichter ze bij elkaar komen, hoe beter natuurlijk. Nu blijft het telkens redelijk voorspelbaar wie vooraan eindigt, maar de andere teams bieden toch alweer wat meer onderlinge strijd om in de top 10 te komen. Lijkt mij inderdaad wel goed te zijn voor het volgend seizoen :)
Volgend seizoen worden de auto's weer totaal anders waardoor je daar nu eigenlijk nog niks over kan zeggen. Enkel de motor blijft min of meer hetzelfde. Normaal hadden die nieuwe regels dit seizoen al ingegaan maar wegens corona hebben ze dat een jaar uitgesteld.

Ironie: De aanpassing van de regels was in de hoop dat de auto's dichter bij elkaar zouden komen en dat het spannender zou zijn. Dat is precies wat ze nu hebben, maar volgend jaar is dat dus niet zeker... :think:
Image

19
Kolm wrote: 03 Oct 2021 14:46Ironie: De aanpassing van de regels was in de hoop dat de auto's dichter bij elkaar zouden komen en dat het spannender zou zijn. Dat is precies wat ze nu hebben, maar volgend jaar is dat dus niet zeker... :think:
Daar dacht ik ook aan bij het lezen over de nieuwe auto's voor volgend seizoen :? Hopelijk krijgen we dan niet opnieuw jarenlang de dominantie van de vaste teams.

24
Ongelofelijk, wat een race. Hoewel het in deze race moeilijk verdiend kan worden genoemd (behalve een RB team dat érg slim gebruik heeft gemaakt van wat er binnen de race gebeurde), een in mijn ogen zeer terechte kampioen (zeker als je Baku en Silverstone en alle beslissingen tegen hem dit jaar meeneemt). 24 jaar en niet alleen meer de eerste NLer die een F1 race wint, maar inmiddels ook gewoon de eerste die een F1 kampioenschap wint. Incroiable!
En wat een slechte verliezers dat MB. Waar ik Lewis nog wel eens een slechte verliezer vond, gaat dat voor hem dit keer niet op: zowel na de kwalificatie als na de race gereageerd als gentleman. Dát is de manier waarop je verlies neemt.
Image

25
Laten we wel even eerlijk wezen (enkel over de laatste race): als die ene (zijn naam schiet mij niet te binnen), niet in de muur rijdt en de safety car triggert, het over en uit is voor Max. Mercedes heeft gegokt door maar 1 keer te wisselen omdat Hamilton een goede voorsprong had op Max. Op basis van het seizoen verdienen ze het voor mij alletwee. Hamilton heeft alles uit de kast gehaald laatste deel van het seizoen en is echt tot zijn limiet gedreven geweest door Max. Ik snap nog steeds niet waarom ze tijdens de safety car procedure Hamilton niet kunnen binnen halen voor vers rubber?? Laat ik duidelijk zijn, ben geen Hamilton fan, maar mijn insziens is Mercedes niet te slim geweest deze laatste race.
Proficiat aan Max, héérlijk hoe Nederland weer lekker chauvinistisch wordt en de rest van de F1 rijders niet meer meetellen! :lol:
Image

26
Hamilton kon niet naar binnen tijdens de safety car, omdat Max dan op de baan had kunnen blijven en dan voor hem zat. Dat was dan weer een gok de andere kant op geweest, terwijl zij erop gokten dat de auto van Latifi (de rest van de rijders telt voor mij wel mee :P) pas later goed opgeruimd zou zijn en ze achter de SC zouden finishen.

Hamilton heeft een gigantisch steady seizoen gereden: absoluut! Maar ik vind dat als je alles meetelt Max het nog iets meer verdiend heeft: Baku lekke band met giga voorsprong. Silverstone door Hamilton eraf gekegeld worden, terwijl die de race daarna kan vervolgen en alsnog wint. Ik weet even niet meer welke race het was dat Bottas hem er af heeft gekegeld, maar laten we die ook niet vergeten. De MB die door 483 motorwissels zo onverslaanbaar werd dat je 11e kunt starten om met 2 vingers in de neus te winnen...
Ik had er zeker vrede mee gehad als Lewis 'm had gepakt, dan was dat evengoed verdiend geweest. Gezien voorgaande had ik het alleen wel ook wat wrang gevonden.
Image

27
Hamilton heeft op andere momenten teveel cadeau’s gekregen en nu was het eens andersom en dan krijg je weer direct drama en protesten bij Mercedes. Kan ik van rotten. De vriendjespolitiek tussen FIA en Mercedes is al jaren aan de gang, maar gaat nu toch wat erover. Het is altijd goed dat er door de vingers wordt gekeken totdat het in hun nadeel is.
Dit soort toestanden en beslissingen van FIA zetten de coureurs meer en meer tegen elkaar op. Vond het uiteindelijk nog sportief dat ze allebei de hand schudden.
Hamilton had het ook verdiend uiteindelijk op basis van de rest van de race, maar Verstappen in mijn ogen toch meer dit seizoen. Ben blij voor hem. En Honda. 😛

Kut voor Raikkonen dat hij die laatste race niet eens kon afmaken.

4e plaats voor Tsunoda, maar niemand zegt er wat over. 😂

Hoop dat het veld volgend seizoen wat dichter bij elkaar zit. Kijk uit naar Alonso, Norris en Sainz meer vooraan.
Last edited by zenmaster on 13 Dec 2021 12:57, edited 1 time in total.
Image

28
Tsunoda en Sainz hebben beide een ontzettend knappe prestatie geleverd, maar zeker met zoveel controverse (door MB idd) niet gek dat er weinig aandacht voor is natuurlijk. En met een historische uitslag (wat andersom ook zo was geweest vanwege de 8e titel) al helemaal.
Bij het incident in de eerste ronde had ik eerst het gevoel van 'is weer zo'n FIA/MB aangelegenheid', maar moest later toegeven dat het wel de juiste beslissing was.
Alle drie de coureurs die je noemt vind ik erg sympathiek overkomen: ik zou het wel toejuichen!
Image

29
@Zenmaster: raar dat de FIA dan niet de klacht van Mercedes heeft overwogen (omdat Max naast Hamilton zat tijdens de herstart wat niet mag). Ik denk dat de FIA zoiets had van hier houden we onze handen vanaf :P

Beiden zijn historisch, Max zijn eerste of Hamilton zijn achtste. Benieuwd als Hamilton volgend jaar alsnog zijn 8e wereldtitel pakt, ik vermoed dat daarna hij de racehandschoentjes wel aan de haak zal hangen.
Image