paveman wrote: 25 Mar 2022 10:52
Update GT7
Nou ja, ze doen dan in ieder geval iets... ik vind het nogal mager na de shitstorm die ze hebben gehad en het 'cadeautje' van 1M credits vind ik, gezien wat ik van ruler hier heb meegekregen, ook nogal magertjes. Ik zie veel mensen hieronder enthousiast reageren, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet. Je mag toch wat meer verwachten als je zoveel trouwe spelers tegen je in het harnas jaagt, toch? Dit is niet echt Japans, waar ze normaal gesproken helemaal door het stof gaan om een fout te herstellen. Enorm gemiste kans wat mij betreft en voor mij een bevestiging om GT7 voor altijd aan me voorbij te laten gaan.
Ik snap je punt Paveman. Ingame was het al duidelijk dat de game niet af was/is. Je hebt voor geen enkel event je S-license nodig, geen endurance events, geen grotere events.. Magertjes is natuurlijk relatief. Ik ben akkoord dat al deze zaken REEDS in de game hadden moeten zitten. Zoals steeds met deze franchise is het duidelijk dat er gepusht geweest is om de release date te halen en niet weer uit te stellen. De level cap naar 100miljoen brengen is nu toch iets wat al lang had mogen gebeuren en nu onder druk eindelijk doorgeduwd wordt. De "sell" optie is gewoon aangekondigd geweest dat deze er ging in zitten. Dus mogen ze dat nu dus ook implementeren.
Het maakt mij wel wel blij dat we als "community" toch nog iets kunnen forceren en dat PD daadwerkelijk luistert naar hun fans. (toch meer dan verwacht). Ik denk dat Kaz het gewoon wat te ver gaan zoeken is. De prijzen die mee evolueren bijvoorbeeld met de levensechte markt vind ik erover. Het is nog altijd een game, en de meesten kopen deze game om met hun droomauto te kunnen racen. En dat ze daar dan "enkele" uren (geen dagen) moet voor grinden nemen ze er gerust bij. Maar ze moeten natuurlijk ook niet gaan overdrijven. Jammer dat je hem laat liggen, maar ik raad je toch aan hem eventueel binnen een paar maanden op te pikken in sale of tweedehands. Ik durf wedden dat tegen dan de game héél wat meer te bieden zal hebben dan nu.
@Sanity: snap ik ook. Daarom dat ik blij ben dus dat PD toch geluisterd heeft. Tenslotte kunnen ze zoveel MTX vragen en doen als ze willen, als gamers er genoeg van hebben en de MTX niet kopen of zelfs de game gaan laten liggen ervoor, ben je als developer snel uitgespeeld.
@Sanity & Paveman: laat ik duidelijk wezen: dit is mijn favoriete gamereeks. Ik ben er meer passioneel over dan ik dacht, en dat heb ik de laatste weken van mezelf gevoeld. Ik was enorm gefrustreerd door die lage move van PD. Ik ben content dat er de nodige veranderingen en vragen van de community zullen komen voor de game. Maar eigenlijk vind ik het "not done" dat we tegenwoordig 70-100euro moeten ophoesten voor een nieuwe game die nog minder dan de helft van de content bezit dan vroeger het geval was. Om dan "tevreden" moeten zijn dat er gratis DLC zal komen die de game meer inhoud zal geven. Voor dat geld verwacht ik gewoon een game met de content zoals vroeger, en als er dan nog DLC voor komt wil ik er gerust voor betalen. En das niet alleen met Gran Turismo maar gewoon met bijna alle games tegenwoordig. Call of Duty met hun season pass, Assassins Creed met DLC, Far Cry, noem ze maar op. Het is jammer genoeg de standaard geworden en daar hadden we met zijn allen beter vroeger tegen opgetreden.
De volgende stap is de online functionaliteit die ze ons gaan opdringen. Een gamebibliotheek zal waardeloos worden binnen hier en x-aantal tijd.