Het jaar is stilaan ten einde. Op gaming vlak gaat hier niet zoveel meer gebeuren, dus hier ben ik al met mijn laatste update van 2022.
Mijn gaming voornemens voor 2022:
Gaming setup. Veel moet er niet veranderen, ik hoef geen toeters en bellen, maar het mag wat geoptimaliseerd worden. Moet nu bv. iedere keer de HDMI kabel wisselen tussen PS3 en PS4. Wordt dikke miserie als er nog een console bijkomt.
Heb bij een vriend al gezien dat die twee tv’s heeft staan zodat hij kan gamen terwijl zijn vrouw tv kijkt.
Of ik moet voor een kleine setup zorgen in een andere kamer, maar dat is dan misschien weer té asociaal. Iets om over na te denken.
Q2: Nog niks gebeurd hier, maar een HDMI switch komt er één van de komende dagen.
Heb eindelijk een geschikte gevonden op Bol.
Q3: Nog steeds geen HDMI switch. In plaats daarvan wel een extra tweedehands tv erbij gekocht. Ideaal zou nog altijd zijn om een aparte kamer te hebben, maar dat zit er niet in.
Q4: Niks meer veranderd. Op zich gaat het wel oké met twee tv's. Maar heb toch een ander idee'tje voor de setup nu. Da's voor het nieuwe topic.
Backlog uiteraard. Het zijn er nu niet veel, maar ik voel dat er nog games gaan bijkomen. Horizon: Zero Dawn, Metal Gear Solid 5 en Hades staan voorlopig al op het to buy lijstje.
Q2: Horizon: Zero Dawn verkocht. Hades gekocht en intussen platinum. Ghost of Tsushima gekocht. Stond niet op het lijstje, maar wel in mijn hoofd. Intussen ook platinum.
MGS5 nog steeds niet gekocht. Ben nog altijd aan het twijfelen…
Rocksmith 2014 gekocht, maar daar twijfel ik nu ook aan. Ze zijn al een hele tijd bezig met Rocksmith+ en ik wacht nog even af of die daadwerkelijk dit jaar komt en wat voor game het wordt (enkel online met abonnement of niet). Twee keer Rocksmith uitspelen is wat veel.
Q3: Niet veel meer veranderd hier. Heb dus MGS5 gekocht en intussen halfweg. Daarvoor ook nog Zone of the Enders 2 uitgespeeld en platinum gehaald.
Ik ga proberen om dit jaar nog MGS5 platinum te halen, maar het zal nipt worden. Heb de laatste twee weken veel tijd gehad, maar nu is het weer volle bak werken tot nieuwjaar.
Afhankelijk van hoe vlot dit gaat start ik nog een nieuwe game.
Q4: Ik had het begin dit jaar nooit gedacht, maar het was voor mijn doen een heel goed jaar op vlak van nieuwe games starten en daadwerkelijk uitspelen.
Gezien de tijd die ik maar heb om te gamen.
Meerdere games die niet op mijn lijst stonden gekocht en platinum gehaald. Waaronder MGS5; toch een gigantische game als je echt alles eruit haalt.
Kwa completion wil ik graag boven 80-85% blijven voor elke game en 85% totaal. Normaal lukt dat wel omdat ik niet zomaar een game opstart, maar door mijn klein aantal games zakt dit snel. Misschien wat makkelijkere games kiezen, kan helpen.
Dit zit nu al goed. Kan hopelijk een nieuwe game starten binnenkort zonder dat dit onder 85% zakt.
Vooral voor dit jaar proberen iets aan mijn Tomb Raider games te doen, die 74% steekt mijn ogen uit. RotTR proberen platinum te halen. Tomb Raider (PS3) wordt een moeilijke, vooral omdat ik het multiplayer gedeelte niet zie zitten.
Succes iedereen.
Q2: Nu al geslaagd. Ik had Tomb Raider eerlijk gezegd al opgegeven, maar ben toch blij dat ik eens een poging gedaan heb om aan de mp trophies te beginnen. Zit nu op 88%.
Rise ook platinum gehaald en Shadow ook, hoewel dat niet gepland was.
Q3: Tomb Raider (PS3) platinum, dankzij Kolm en NGTSruler. 🫶
Tussendoor heb ik nog een aantal pogingen gedaan om Catherine: Full Body platinum te halen, maar ik moet mij wat beter “opwarmen” voor de moeilijkste puzzels. Heb het lang niet gespeeld.
Ik zou als extra uitdaging ook graag op de PSN ranking bij de eerste 10.000 in België geraken, maar dat zal misschien iets voor komend jaar zijn.
Q4: Dankzij PXTR, en een Brit, heb ik Tomb Raider en Rise of the Tomb Raider 100% kunnen uitspelen. Nog eens bedankt. Ik had het echt al opgegeven en eerst gedacht van het zo te laten, dus heel blij daarmee. Ghost of Tsushima bijna 100%, op 1 trophy na. Misschien heb ik die morgen, maar wou deze post toch al doen. En ik ben ook gestart met Rocksmith. Iets wat door mijn completion OCD niet vanzelfsprekend was. Mijn totale completion zal nu vooral van die game afhangen. Met die op te starten ben ik van 98% naar 93% gegaan. Mijn gitaar vastnemen op zich zal niet zo een uitdaging worden, maar wel als ik daarvoor de tv moet inpalmen en iedereen zijn rust moet verstoren.
Dat van de PSN ranking moet ik nog eens bekijken voor de 2023 voornemens, want dat gaat niet zo snel heb ik gemerkt. Zal vooral afhangen van veel trophies/punten halen denk ik.