Re: Final Fantasy VII Remake

154
zenmaster wrote: 09 Jun 2023 21:25 Ik hoop dat ze niet of zo weinig mogelijk met andere tijdlijnen gaan beginnen zoals bij Marvel... Ziet er wel een beetje naar uit. Maar ik kan mis zijn en teveel speculeren misschien. 🥲
Even wat onzinnige text want de spoilers komen in het overzicht op hoofdpagina :think:
Ik zelf denk 2 tijdlijnen. 1 van
[+] 1
Zacky Boy
en een van
[+] 2
Cloudy Boy
.
Image

156
Ik verwacht niet zozeer 2 verschillende tijdlijnen, in VII zelf was spoiler 1 ook onderdeel van het verhaal, dus lijkt me dat ze dat enigszins zullen volgen. Ik vraag me wel heel sterk af hoeveel van het verhaal ze aan zullen gaan passen, aangezien de trailer daar hier en daar toch wel naar hint
Image

158
Marty wrote: 12 Jun 2023 16:46 Nog meer onzinnige tekst om spoilers
als spoilers te houden. Maar degene van spoiler 1 geeft geen
[+] iets
buster sword
aan spoiler 2. Aangezien spoiler 1
[+] spoiler
nog leeft
Oké, ik heb de trailer misschien niet aandachtig genoeg bekeken...
[+] spoiler
Aangezien spoiler 1 nog leeft - is dat wel binnen de 'huidige' tijd of net als in het origineel d.m.v. terugblikken? In Crisis Core hebben we gezien dat hij ook niet altijd de buster sword heeft gehad. Zou wel een flinke plottwist zijn als blijkt dat hij nog leeft...
Image

159
paveman wrote: 13 Jun 2023 13:32
Marty wrote: 12 Jun 2023 16:46 Nog meer onzinnige tekst om spoilers
als spoilers te houden. Maar degene van spoiler 1 geeft geen
[+] iets
buster sword
aan spoiler 2. Aangezien spoiler 1
[+] spoiler
nog leeft
Oké, ik heb de trailer misschien niet aandachtig genoeg bekeken...
[+] spoiler
Aangezien spoiler 1 nog leeft - is dat wel binnen de 'huidige' tijd of net als in het origineel d.m.v. terugblikken? In Crisis Core hebben we gezien dat hij ook niet altijd de buster sword heeft gehad. Zou wel een flinke plottwist zijn als blijkt dat hij nog leeft...
Zou inderdaad een flinke twist zijn als
[+] spoilerspoiler
Spoiler 2 nog leeft. Ik heb altijd zowat meegekregen dat spoiler 1 het leven van spoiler 2 "overneemt" of verderzet. Spoiler 2 zegt ook tegen spoiler 1, "My honor, my dreams... They´re yours now." Hij noemt hem ook zijn "living legacy".
Als hij dan nog leeft en terug zou komen... Meh. 😐
Image

160
Daarom ben ik ook heel benieuwd hoe dit verder gaat.

Spoiler over begin van trailer:
Zenmaster: Als jij Remake nog niet gespeeld heb zou ik deze spoilers even skippen of lezen op eigen risico
[+] trailer
In het begin zie je dus Aerith, Tifa, Barrett en Red XIII dood(?)op de brancards. Cloud niet, waarschijnlijk omdat ie in die tijdlijn nooit Soldier heeft gejoined omdat Zack nog leeft.

Dat is ook de reden denk ik dat Cloud er niet is omdat ie nooit Avalanche heeft gejoined.

En aan het eind van Remake part 1 zag je de groep met Cloud Midgar verlaten, en waar ze Zack tegen kwamen. Alleen Aerith kon hem zien/opmerken.

Maar dit gaat voor mij wel een interessant verhaal worden.
Image

161
Marty wrote: 13 Jun 2023 14:55 Daarom ben ik ook heel benieuwd hoe dit verder gaat.

Spoiler over begin van trailer:
Zenmaster: Als jij Remake nog niet gespeeld heb zou ik deze spoilers even skippen of lezen op eigen risico
[+] trailer
In het begin zie je dus Aerith, Tifa, Barrett en Red XIII dood(?)op de brancards. Cloud niet, waarschijnlijk omdat ie in die tijdlijn nooit Soldier heeft gejoined omdat Zack nog leeft.

Dat is ook de reden denk ik dat Cloud er niet is omdat ie nooit Avalanche heeft gejoined.

En aan het eind van Remake part 1 zag je de groep met Cloud Midgar verlaten, en waar ze Zack tegen kwamen. Alleen Aerith kon hem zien/opmerken.

Maar dit gaat voor mij wel een interessant verhaal worden.
Heb hem gespeeld hoor. 🙂 Ik ga alle hoofdstukken nog eens opnieuw doen denk ik, puur om 100% mee te zijn weer, dan (of eerst) de Yuffie episode.

Maar
[+] Keeep on spoiling
Red XIII komt er toch pas later bij? Later dan dat Cloud bij Avalanche komt. Zelfde met Aerith. Ik hoop/denk dat dat stuk waar ze op de brancards liggen gewoon iets is wat is toegevoegd in de remake. Zoals de Whispers.
Ik moet het einde nog eens opnieuw bekijken, maar zou het kunnen dat alleen Aerith Zack kan zien omdat ze een Ancient / Cetra is en vergane zielen kan "zien"? Ofzoiets. 😛 Bijvoorbeeld als ze net op de plek zijn waar Zack overleden is.
Image

162
Ik vind dat wel een interessante theorie zenmaster, aannemelijk ook!

@Marty:
[+] Keep em coming
Zou het niet kunnen dat er ergens binnen het verhaal van VII zelf iets wordt toegevoegd wat verklaart dat ze voor dood op de brancards liggen? Bijvoorbeeld in de tijd dat Cloud van het padje af is? Of wanneer Barret wordt opgesloten?
@Zenny
[+] We want more
In principe doet dat er niet toe... als het inderdaad een alternatieve tijdlijn zou zijn, dan zou Zack bij Avalanche zitten en kan het dus dat Red en Aerith er wel ook zijn. Waarom Zack dan niet gewond te zien is, is de vraag, maar dat zou ook juist uit spoiler perspectief kunnen zijn
Ik hoop trouwens dat die irritante knakker die ze in Remake geïntroduceerd hebben (onder andere op de motor) niet weer terugkomt. Ik las ergens dat hij een nieuwe 'fan favorite' zou moeten zijn, maar ik vond m alleen maar irritant dus eigenlijk...
Image

165
Spoilers spoilers mogen niet in het hoofdoverzicht komen te staan dus weer een lapje tekst.

@Paveman
[+] spoiler over paveman bericht
Dat eerste zou kunnen als cloud van het padje is. Tweede kan niet als Barret even de party heeft verlaten aangezien hij ook op een brancard ligt
En inderdaad trailers zijn niet altijd in chronologische volgorde
[+] einde remake
Aan het eind zie je Zack lopen met Cloud en zegt ie dat ze bijna in Midgard zijn. Op dat moment lopen Aerith, Tifa, Barret en Cloud van Midgard weg.
Ik zelf moet Intergrade nog spelen dus einde is volgens mij iets verandert ten op zichte van Remake
Image