Re: Het auto topic
122Precies wel. Maar een auto is natuurlijk weer voor een groot aantal jaren. Dus daar mag wel serieus over nagedacht worden.
123Anders ik wel....NTGSruler wrote:Nog steeds benieuwd hier naar wat het wordt..
Ik hoop deze week eens wat tijd te hebben om er even verder naar te kijken....
124Ik zou wensen dat sommige mensen net zoveel tijd namen om over het nemen van een kind na te denken.NTGSruler wrote:Precies wel. Maar een auto is natuurlijk weer voor een groot aantal jaren. Dus daar mag wel serieus over nagedacht worden.
126Nou, ik ben er inmiddels uit, hoor!
Het is, een beetje tegen mijn eigen verwachting in, het nieuwe model Audi S5 coupé geworden. Voorbeeld van model in de juiste kleur (Navarra blauw): hier. Dus niet degene die ik gekocht heb, maar puur om idee van model + kleur te geven.
Helaas Sora: mijn gevoel voor moderniteit heeft het daarmee gewonnen van mijn gevoel voor mooie motoren (op de nieuwe modellen is geen V8 meer te krijgen zoals je weet)….
Mijn dealer wist me te overtuigen met wel een heel scherp aanbod . Betreft een dienstwagen met 6k km's op de teller, niet-getuned 354pk met 500Nm koppel en zo'n beetje elke optie die je voor de auto kunt bedenken: Bang & Olufsen, Head Up display, virtual cockpit, sportzetels, sportdifferentieel etc. etc.
Het enige waar ik na het zien van het nieuwe type toch even een tijdje over heb getwijfeld is de voorkant: de lager aflopende lijn ben ik iéts minder fan van dan de oude lijn (blijkt met voetgangersveiligheid te maken te hebben), misschien dat ik er uiteindelijk nog voor kies om er een andere grille in te zetten.
Het is, een beetje tegen mijn eigen verwachting in, het nieuwe model Audi S5 coupé geworden. Voorbeeld van model in de juiste kleur (Navarra blauw): hier. Dus niet degene die ik gekocht heb, maar puur om idee van model + kleur te geven.
Helaas Sora: mijn gevoel voor moderniteit heeft het daarmee gewonnen van mijn gevoel voor mooie motoren (op de nieuwe modellen is geen V8 meer te krijgen zoals je weet)….
Mijn dealer wist me te overtuigen met wel een heel scherp aanbod . Betreft een dienstwagen met 6k km's op de teller, niet-getuned 354pk met 500Nm koppel en zo'n beetje elke optie die je voor de auto kunt bedenken: Bang & Olufsen, Head Up display, virtual cockpit, sportzetels, sportdifferentieel etc. etc.
Het enige waar ik na het zien van het nieuwe type toch even een tijdje over heb getwijfeld is de voorkant: de lager aflopende lijn ben ik iéts minder fan van dan de oude lijn (blijkt met voetgangersveiligheid te maken te hebben), misschien dat ik er uiteindelijk nog voor kies om er een andere grille in te zetten.
127Ha paveman, troost je, er zijn mensen die het met minder moeten doen.
De grille zou ik laten, deze past perfect bij de lijn van de wagen. Ik denk dat een hogere grille die lijn gaat verstoren. Zelfs tunen zou ik vanaf zien, dit is al een beest.
Gefeliciteerd!
De grille zou ik laten, deze past perfect bij de lijn van de wagen. Ik denk dat een hogere grille die lijn gaat verstoren. Zelfs tunen zou ik vanaf zien, dit is al een beest.
Gefeliciteerd!
128Haha, thnx! Ik ben me terdege van mijn bevoorrechte positie bewust
Ik zou ook zeker niet voor een hogere grille gaan, maar meer voor een die wellicht iets beter bij de uitstraling van de rest van de auto past .
Maar goed: zoiets zou ik sowieso niet doen zonder m eerst een paar week te hebben staan. Soms moeten dingen ook gewoon even wennen.... alhoewel ik nu al weet dat dit voor de rest van de wagen niet nodig gaat zijn
Zelfde geldt voor tuning overigens: eerst hier maar even een tijdje aan wennen
Ik zou ook zeker niet voor een hogere grille gaan, maar meer voor een die wellicht iets beter bij de uitstraling van de rest van de auto past .
Maar goed: zoiets zou ik sowieso niet doen zonder m eerst een paar week te hebben staan. Soms moeten dingen ook gewoon even wennen.... alhoewel ik nu al weet dat dit voor de rest van de wagen niet nodig gaat zijn
Zelfde geldt voor tuning overigens: eerst hier maar even een tijdje aan wennen
129Fantastische wagen Paveman. Het kleur vind ik schitterend, alhoewel: is deze ook beschikbaar in nano grey? Verzorg hem maar héél goed die wagen en bovenal flink genieten!!
Moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook moet wennen aan de "spitsere" lichten voor en achter. Maar dat zal je snel gewoon zijn denk ik
Wanneer is het "testdag" voor de goeie vrienden van het forum hier?
Moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook moet wennen aan de "spitsere" lichten voor en achter. Maar dat zal je snel gewoon zijn denk ik
130Dan zullen we toch een eindje moeten rijden naar het noorden van NederlandNTGSruler wrote:Wanneer is het "testdag" voor de goeie vrienden van het forum hier?
131Dank je ruler!!NTGSruler wrote:Fantastische wagen Paveman. Het kleur vind ik schitterend, alhoewel: is deze ook beschikbaar in nano grey? Verzorg hem maar héél goed die wagen en bovenal flink genieten!!
Moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook moet wennen aan de "spitsere" lichten voor en achter. Maar dat zal je snel gewoon zijn denk ik : P
Nee, deze is niet (standaard) in nano grey te krijgen alleen Daytona of Manhattan grijs... Maar ach: ik ben zelf heel erg van het blauw. En zeker de typische (R)S blauw (voorheen sepang blauw) heeft me altijd erg aangesproken. Ik heb wel ook een voorstel voor Daytona grijs gehad (was íets goedkoper), maar heb uiteindelijk mijn gevoel gevolgd.
Ik zal er zeker goed voor gaan zorgen en nog meer genieten. Qua verzorging scheelt het dat er ook standkachel in zit (motor voorverwarmen voor wegrijden) en daarnaast geven de (R)S modellen standaard ook inzicht in de temperatuur van de olie. Dus de motor op z'n bliksem geven, terwijl die nog niet warm genoeg is moet niet hoeven te gebeuren!
Die 'spitsere' lichten achter, daar ben ik trouwens al aan gewend , die vind ik zelf een stuk mooier/verfijnder dan de 'dikke' achterlichten van de voorganger. Maar ik besef me sowieso (zeker gezien onze prettige discussies eerder, die me zeker geholpen hebben, ook al ben ik alsnog op hetzelfde uitgekomen) dat dit al helemaal een auto is die je waarschijnlijk óf geweldig, óf helemaal niets vindt. Dit model heeft hele scherpe, uitgesproken lijnen waar ik erg op val, maar uitgesproken betekent ook 'extra gevoelig voor smaak', verwacht ik.
En die testdag: zoals met0t0 terecht aangeeft zal je daarvoor even een aardig ritje al moeten maken, haha! Maar je weet: jij mag er zéker altijd even een rondje in doen! Ik zal je bericht doen als ik eens wat meer richting het Zuiden vertoef!
132Ik wens je in ieder geval veel plezierige en vooral VEILIGE kilometers met deze mooie auto!
133Ik vind de blauwe kleur ook geweldig hoor. Maar wij Belgen zijn nog wat conservatiever en kiezen gauw voor zwart of grijs als het op wagens aankomt.
Hehe dat rondje komt er wel eens!
En zoals Sora aangeeft: ik wens je er ook héél veel veilige kilometers in!
134of.... geel.......NTGSruler wrote:Ik vind de blauwe kleur ook geweldig hoor. Maar wij Belgen zijn nog wat conservatiever en kiezen gauw voor zwart of grijs als het op wagens aankomt.
135Sora_Lizard wrote:Ik wens je in ieder geval veel plezierige en vooral VEILIGE kilometers met deze mooie auto!
Haha, wat denken jullie wel niet?NTGSruler wrote:Ik vind de blauwe kleur ook geweldig hoor. Maar wij Belgen zijn nog wat conservatiever en kiezen gauw voor zwart of grijs als het op wagens aankomt.
Maar dat komt goed, hoor, heren!
En @ruler: dat is in NL niet anders, hoor. Veruit het grootste deel van de wagens is hier 1) zwart 2) grijs/zilver of 3) wit. Dat maakt de keuze in gebruikte auto's nog wel eens beperkt als je nou juist wél een kleur wilt.
De koffie (en het logeerbed ) staat klaar voor als je rondje komt doen!