Re: Technisch afdwalen

19
Sora_Lizard wrote:Wil je aub een beetje aan mijn oude botten denken, Ruler? Ik viel van mijn stoel van het lachen! :dizzy:

:lol: :lol: :lol:
Ik was natuurlijk sarcastisch. Zaken als Google Home en slimme technologieën kan ik zeker smaken. Maar op den duur beginnen we als mens toch serieus afhankelijk te geraken ervan en kunnen we bijna niet meer functioneren eens die technologie zou wegvallen.

Wij hebben thuis bewust gekozen om geen vaatwasser te plaatsen. Wij doen ouderwets "de afwas". En ik vind dat best gezellig. Doen we nog eens babbeltje met elkaar ipv direct na het eten voor de tv te gaan zitten. En belangrijk: zo leer ik mijn stiefdochter de handen uit de mouwen te steken.

Maar technologie heeft zeker plaats bij ons maar we moeten niet overdrijven. Ikzelf heb boven een 4k smart tv maar beneden is het nog een "full hd" met digitale zenders zonder Netflix of streaming toestanden. Tot nu toe heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik dingen mis in ons leven.
Image

20
NTGSruler wrote:
Sora_Lizard wrote:Wil je aub een beetje aan mijn oude botten denken, Ruler? Ik viel van mijn stoel van het lachen!
Ik was natuurlijk sarcastisch. Zaken als Google Home en slimme technologieën kan ik zeker smaken. Maar op den duur beginnen we als mens toch serieus afhankelijk te geraken ervan en kunnen we bijna niet meer functioneren eens die technologie zou wegvallen.

Wij hebben thuis bewust gekozen om geen vaatwasser te plaatsen. Wij doen ouderwets "de afwas". En ik vind dat best gezellig. Doen we nog eens babbeltje met elkaar ipv direct na het eten voor de tv te gaan zitten. En belangrijk: zo leer ik mijn stiefdochter de handen uit de mouwen te steken.

Maar technologie heeft zeker plaats bij ons maar we moeten niet overdrijven. Ikzelf heb boven een 4k smart tv maar beneden is het nog een "full hd" met digitale zenders zonder Netflix of streaming toestanden. Tot nu toe heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik dingen mis in ons leven.
Eikebah :p Daar zou ik niet blij om zijn haha. Ik blijf wel elke avond 1,5-2 uur aan tafel zitten om te praten met mijn partner :) Dus daar gebruik ik geen afwas voor. Al begrijp ik je logica wel.

Ik gebruik Google Home eigenlijk vooral vanwege mijn interesse (call it a hobby) in technologie. Technologie heeft mij altijd al enorm aangesproken en ik word er blij van om nieuwe dingen uit te proberen of te gebruiken.
Image

23
met0t0 wrote:Ik stream alles nog gewoon op mijn laptop en heb een 3 jaar oude smartphone, ik ben denk ik nog niet helemaal aan de Google Home-toestanden toe :P
Al lijkt het mij wel handig, het is voor mij gewoon niet nodig.
jouw zoekgeschiedenis zou ik wel eens willen zien kameraad :lol: