Re: We zijn terug

32
oxiraantje wrote:Gisteren eindelijk de PS4 kunnen uitpakken. Na enkele updates al eens kunnen proeven van alles. Amai wat een uitgebreide interface tov de ps3 .
In het begin is het wel wennen waar alles zit maar cva het ging vlot.
Controller ligt wel beter in de hand.
Spaarstand is wel handig om alle updates te downloaden.
Nu staat hij de update van GT te halen en een PS+ spel :D
Ik vind de spaarstand vooral handig, omdat games niet meer afgesloten dienen te worden. Als ik dan de console moet uitzetten en ik zit midden in een gevecht of missie zet ik die in spaarstand en kan je later gewoon hervatten.
Image

33
oxiraantje wrote:Gisteren eindelijk de PS4 kunnen uitpakken. Na enkele updates al eens kunnen proeven van alles. Amai wat een uitgebreide interface tov de ps3 .
Ik ken het gevoel, twee jaar geleden ook PS4 gehad van de vrouw voor kerst toen.
Zal altijd een topcadeau blijven dat moeilijk te overtreffen valt :D. Héééél veel plezier ermee, al komt dat sowieso wel goed.
Image

34
Sanity penguin wrote:
Ik ken het gevoel, twee jaar geleden ook PS4 gehad van de vrouw voor kerst toen.
Zal altijd een topcadeau blijven dat moeilijk te overtreffen valt :D. Héééél veel plezier ermee, al komt dat sowieso wel goed.
Je staat op als een klein kind die niet kan wachten :P

35
Ik ben zo blij met internet van 300 down en up... De PS4 haalt dit weliswaar niet helemaal omdat PSN aan hun kant de boel afkapt aan een bepaalde maximumsnelheid. Maar dan nog is het heerlijk dat de meeste downloads maar een paar seconden tot minuten duren. Enkel een full game downloaden duurt nog ff, maar 50Gb is dan ook niet niks...
Savefile van Apotheon is 300MB en dat is ook in een paar seconden naar de cloud gestuurd, mijn 2.0 USB-stick heeft daar een paar minuten voor nodig :(
Er zijn soms wel games die haperen als je op de achtergrond wat aan het downloaden bent. Weet niet meer bij welke game dat het echt leek alsof je een stopmotion game aan het spelen was.

Enige minpunt dat ik nog steeds stom vind: Als je een savefile van de cloud of van een USB-stick naar je PS4 wilt kopiëren, dan moet de bijhorende game geïnstalleerd staan of de installatie/download bezig zijn... Dat is vooral vervelend als je ook veel bij een vriend een bepaalde game (uit)speelt, maar die thuis niet hebt geïnstalleerd. Kan je dus niet eens je savefile op je eigen PS4 zetten zonder de game te installeren. En als je HDD altijd redelijk vol staat (zoals bij mij) dan is het niet altijd vanzelfsprekend om ff een game te installeren. En mensen met beperkt internet willen ook niet elke keer die download moeten starten om dat te doen.

Maar ach, ik ben blij met mijn PS4! Hopelijk heb jij hetzelfde! :love:
Image

37
Kolm wrote:Enige minpunt dat ik nog steeds stom vind: Als je een savefile van de cloud of van een USB-stick naar je PS4 wilt kopiëren, dan moet de bijhorende game geïnstalleerd staan of de installatie/download bezig zijn... Dat is vooral vervelend als je ook veel bij een vriend een bepaalde game (uit)speelt, maar die thuis niet hebt geïnstalleerd. Kan je dus niet eens je savefile op je eigen PS4 zetten zonder de game te installeren. En als je HDD altijd redelijk vol staat (zoals bij mij) dan is het niet altijd vanzelfsprekend om ff een game te installeren. En mensen met beperkt internet willen ook niet elke keer die download moeten starten om dat te doen.
Dit + DLC apart kunnen downloaden (evt. ook op pc) zou wel eens mogen toegevoegd worden.

39
Kolm wrote:Enige minpunt dat ik nog steeds stom vind: als je een savefile van de cloud of van een USB-stick naar je PS4 wilt kopiëren, dan moet de bijhorende game geïnstalleerd staan of de installatie/download bezig zijn... Dat is vooral vervelend als je ook veel bij een vriend een bepaalde game (uit)speelt, maar die thuis niet hebt geïnstalleerd. Kan je dus niet eens je savefile op je eigen PS4 zetten zonder de game te installeren. En als je HDD altijd redelijk vol staat (zoals bij mij) dan is het niet altijd vanzelfsprekend om ff een game te installeren. En mensen met beperkt internet willen ook niet elke keer die download moeten starten om dat te doen.
Heb je niet een externe HDD waar je nog wat games op kunt installeren?
Image

40
paveman wrote:
Kolm wrote:Enige minpunt dat ik nog steeds stom vind: als je een savefile van de cloud of van een USB-stick naar je PS4 wilt kopiëren, dan moet de bijhorende game geïnstalleerd staan of de installatie/download bezig zijn... Dat is vooral vervelend als je ook veel bij een vriend een bepaalde game (uit)speelt, maar die thuis niet hebt geïnstalleerd. Kan je dus niet eens je savefile op je eigen PS4 zetten zonder de game te installeren. En als je HDD altijd redelijk vol staat (zoals bij mij) dan is het niet altijd vanzelfsprekend om ff een game te installeren. En mensen met beperkt internet willen ook niet elke keer die download moeten starten om dat te doen.
Heb je niet een externe HDD waar je nog wat games op kunt installeren?
Ik heb geen zin in nog meer rotzooi rond de tv... de kast is eigenlijk wel vol nu. Laat dat de hoofdreden zijn.
Daarnaast zijn er sommige games die niet goed draaien vanaf een externe HDD.
En geen idee wat er gebeurt als je die externe HDD van PS4 wisselt, zou kunnen dat ie hem dan opnieuw format.
Op de PS3 kon dit wel gewoon... op de PS2 en PS1 kon dit zelfs (ok cheaten, savefiles stonden op de memorycard :p)
Image

42
Cloudsaves en USB is hoe ik het nu doe om het van de een naar de andere te zetten. Maar het is gewoon kut dat je altijd de installatie of download moet starten voordat het kan. Het hoeft gelukkig niet volledig te installeren/downloaden, maar zelfs dan nog is het stom. Na afloop kan je de game wel verwijderen en blijft de savefile op je PS4 staan, dat was anders (en nog stommer) geregeld op de vita. Downloadgame verwijderen = savefile verwijderen daar... Retailgame het icoontje verwijderen terwijl kaartje erin zit = savefile verwijderen... Ik hoop dat ze dit voor de PS4 nog gaan veranderen.
Image

44
Ik wist het gelukkig op tijd. Retail game bolletjes laat ik dan ook gewoon staan, nemen toch amper plaats in. De download games die kopieer ik eerst naar mijn PC voor ik ze verwijder. In het begin liet ik die ook allemaal staan, maar zelfs dan zijn twee 16Gb kaartjes en een 32Gb kaartje snel vol...
Image