FGras wrote:De verhouding van trophies is sowieso scheef, soms krijg ik een bronze trophy voor enkel het opstarten van een game. En soms krijg je m pas na 100+ uur gameplay...
Misschien kunnen ze de platinum/goud/ziver/brons beter laten afhangen van de zeldzaamheid van trophies.
Dat zou wel betekenen dat veel games enkel uit bronzen trophies bestaan. :’)
Achterliggend is het eigenlijk een puntensysteem om je level te bepalen. Dan zou je level ook de hele tijd wijzigen en dat lijkt me niet zo wenselijk?
Maar ooit op PS3 kon een PSN-only game geen platinum hebben en alle wat grotere games kwamen toch ook op disc en hadden wel een platinum.
Ergens tijdens het PS4 tijdperk heeft Sony die regel laten vervallen en kon plots elke PSN-only game een platinum hebben hoe kort/lang die ook was. Eigenlijk heeft Sony daar zelf het trophy systeem de nek omgedraaid.
Binnen een game zijn er soms ook wel onlogische trophies. Ik herinner me nog Auf wiedersehen Petrovic in GTA IV waar je alle online games modes moest winnen en dus ook elke race voor beide types. Ruim 100 events waren dat. Het was slechts een bronzen trophy