Re: PlayStation VR

406
Kolm wrote: 12 Feb 2023 17:17
gamerke1992 wrote: 12 Feb 2023 14:37 Na die mail van Sony dacht in om toch eens de betaal methoden te dubbel checken in mijn account. Bleek mijn oude net vervallen visa kaart er nog in te staan. Gelukkig dat ik keek, want stel je voor dat ik het daardoor niet zou ontvangen :dizzy:

Ik heb maar meteen een nieuwe MasterCard en Visa kaart als back up toegevoegd :lol:
Kijk wel even of die echt gekoppeld is aan die bestelling, gekoppeld aan account is niet voldoende. Bij bestellen moest je iets kiezen en ik weet dat ik mijn debit visa kaart die aan account was gekoppeld, niet werkte en dat paypal toen ook niet werkte.
Nu je het zegt. Ik heb toen mijn niet vervallen Visa kaart gebruikt. Dat was ik al helemaal vergeten.
Image

Re: PlayStation VR

407
gamerke1992 wrote: 12 Feb 2023 18:17
Kolm wrote: 12 Feb 2023 17:17
gamerke1992 wrote: 12 Feb 2023 14:37 Na die mail van Sony dacht in om toch eens de betaal methoden te dubbel checken in mijn account. Bleek mijn oude net vervallen visa kaart er nog in te staan. Gelukkig dat ik keek, want stel je voor dat ik het daardoor niet zou ontvangen :dizzy:

Ik heb maar meteen een nieuwe MasterCard en Visa kaart als back up toegevoegd :lol:
Kijk wel even of die echt gekoppeld is aan die bestelling, gekoppeld aan account is niet voldoende. Bij bestellen moest je iets kiezen en ik weet dat ik mijn debit visa kaart die aan account was gekoppeld, niet werkte en dat paypal toen ook niet werkte.
Nu je het zegt. Ik heb toen mijn MasterCard gebruikt. Dat was ik al helemaal vergeten.
En denk eraan dat die mastercard die je toen gebruikt hebt, ook gekoppeld moest blijven aan je account tot na het afrekenen.
Image

Re: PlayStation VR

408
Kolm wrote: 12 Feb 2023 18:21
gamerke1992 wrote: 12 Feb 2023 18:17
Kolm wrote: 12 Feb 2023 17:17
gamerke1992 wrote: 12 Feb 2023 14:37 Na die mail van Sony dacht in om toch eens de betaal methoden te dubbel checken in mijn account. Bleek mijn oude net vervallen visa kaart er nog in te staan. Gelukkig dat ik keek, want stel je voor dat ik het daardoor niet zou ontvangen :dizzy:

Ik heb maar meteen een nieuwe MasterCard en Visa kaart als back up toegevoegd :lol:
Kijk wel even of die echt gekoppeld is aan die bestelling, gekoppeld aan account is niet voldoende. Bij bestellen moest je iets kiezen en ik weet dat ik mijn debit visa kaart die aan account was gekoppeld, niet werkte en dat paypal toen ook niet werkte.
Nu je het zegt. Ik heb toen mijn MasterCard gebruikt. Dat was ik al helemaal vergeten.
En denk eraan dat die mastercard die je toen gebruikt hebt, ook gekoppeld moest blijven aan je account tot na het afrekenen.
Ik heb net gekeken en ik heb een visa kaart gebruikt voor de pre-order en niet masterdcard. Ik kan niet zien of dit de juiste was, al zou eentje die vervallen is normaal niet geaccepteerd worden om de pre-order aan te maken denk ik? Ik heb die fysieke kaart ook al een tijdje niet meer, die ligt in stukken geknipt ergens in een vuilzak.

Ik heb geprobeerd om de betaalmethode bij te werken, maar dan moet ik opnieuw inloggen. Na het inloggen vraagt die opnieuw als ik op bewerken klik om in te loggen. En zo blijft het dus door gaan. Ik kan het dus gewoon niet aanpassen. Frustrerend.
Image

Re: PlayStation VR

409
gamerke1992 wrote: 12 Feb 2023 18:29 Ik heb net gekeken en ik heb een visa kaart gebruikt voor de pre-order en niet masterdcard. Ik kan niet zien of dit de juiste was, al zou eentje die vervallen is normaal niet geaccepteerd worden om de pre-order aan te maken denk ik? Ik heb die fysieke kaart ook al een tijdje niet meer, die ligt in stukken geknipt ergens in een vuilzak.

Ik heb geprobeerd om de betaalmethode bij te werken, maar dan moet ik opnieuw inloggen. Na het inloggen vraagt die opnieuw als ik op bewerken klik om in te loggen. En zo blijft het dus door gaan. Ik kan het dus gewoon niet aanpassen. Frustrerend.
Als die op het moment dat je de pre-order aanmaakte nog geldig was, dan kan je pre-order vaak wel aanmaken. Ook al vervalt die tegen de datum dat het werkelijk afgeschreven wordt.

Wat dat inloggen betreft: Dat heb ik op de PS Store ook vaak als ik geld wil toevoegen via bancontact. Na de eerste keer inloggen staat er dan bovenaan in de URL een stukje van 'errorstate...', 'invalid auth' ofzo. Dat moet ik dan weghalen dat enkel de originele 'https://store.playstation.com/nl-be/pages/latest' er staat en niks meer daarachter van '?... '
Daarna gaat hij niet meer vragen om in te loggen eens ik bancontact en het bedrag heb geselecteerd.

Misschien dat cookies verwijderen van alles wat playstation is ook helpt, dus niet enkel bovenaan in de URL balk van die URL. Maar is omslachtiger dan URL aanpassen :saint:
Image

Re: PlayStation VR

410
Kolm wrote: 12 Feb 2023 18:44
gamerke1992 wrote: 12 Feb 2023 18:29 Ik heb net gekeken en ik heb een visa kaart gebruikt voor de pre-order en niet masterdcard. Ik kan niet zien of dit de juiste was, al zou eentje die vervallen is normaal niet geaccepteerd worden om de pre-order aan te maken denk ik? Ik heb die fysieke kaart ook al een tijdje niet meer, die ligt in stukken geknipt ergens in een vuilzak.

Ik heb geprobeerd om de betaalmethode bij te werken, maar dan moet ik opnieuw inloggen. Na het inloggen vraagt die opnieuw als ik op bewerken klik om in te loggen. En zo blijft het dus door gaan. Ik kan het dus gewoon niet aanpassen. Frustrerend.
Als die op het moment dat je de pre-order aanmaakte nog geldig was, dan kan je pre-order vaak wel aanmaken. Ook al vervalt die tegen de datum dat het werkelijk afgeschreven wordt.

Wat dat inloggen betreft: Dat heb ik op de PS Store ook vaak als ik geld wil toevoegen via bancontact. Na de eerste keer inloggen staat er dan bovenaan in de URL een stukje van 'errorstate...', 'invalid auth' ofzo. Dat moet ik dan weghalen dat enkel de originele 'https://store.playstation.com/nl-be/pages/latest' er staat en niks meer daarachter van '?... '
Daarna gaat hij niet meer vragen om in te loggen eens ik bancontact en het bedrag heb geselecteerd.

Misschien dat cookies verwijderen van alles wat playstation is ook helpt, dus niet enkel bovenaan in de URL balk van die URL. Maar is omslachtiger dan URL aanpassen :saint:
hmm dat kan ik niet vinden.

Ik heb het ondertussen ook al via mijn iPhone geprobeerd en zowel safari als chrome via mijn macbook.
Image

Re: PlayStation VR

411
gamerke1992 wrote: 12 Feb 2023 18:50 hmm dat kan ik niet vinden.

Ik heb het ondertussen ook al via mijn iPhone geprobeerd en zowel safari als chrome via mijn macbook.
Die URL ga je makkelijker zien op een PC dan op een telefoon omdat ze nogal lang kunnen worden.

Maar probeer een keer alle cookies van Sony en playstation te verwijderen en dan opnieuw inloggen.
Voor chrome kan je volgen wat hier onder 'delete specific cookies' staat:
https://support.google.com/chrome/answe ... rom-a-site

En dan zoeken op sony en playstation.
Image

Re: PlayStation VR

412
Kolm wrote: 12 Feb 2023 19:23
gamerke1992 wrote: 12 Feb 2023 18:50 hmm dat kan ik niet vinden.

Ik heb het ondertussen ook al via mijn iPhone geprobeerd en zowel safari als chrome via mijn macbook.
Die URL ga je makkelijker zien op een PC dan op een telefoon omdat ze nogal lang kunnen worden.

Maar probeer een keer alle cookies van Sony en playstation te verwijderen en dan opnieuw inloggen.
Voor chrome kan je volgen wat hier onder 'delete specific cookies' staat:
https://support.google.com/chrome/answe ... rom-a-site

En dan zoeken op sony en playstation.
Ik heb het geprobeerd, maar helaas geen succes.
Image

Re: PlayStation VR

413
Ik heb nog altijd hetzelfde probleem. Ik probeer nu om contact te krijgen via de chat, maar op al mijn toestellen en browsers krijg ik de melding:

We are unable to complete your request at this time. Please try again later.

Ondanks dat er staat dat er een medewerker beschikbaar is.

Ik kan nergens een telefoonnummer vinden. Iemand hier ervaring mee?

EDIT: Ik lees op trustpilot dat meerdere mensen deze problemen hebben. Het winkelmandje zou je ook in een loop plaatsen waar je inlogt, terug op de product pagina terecht komt, naar winkelwagentje gaat en terug moet inloggen enzovoort enzovoort.

Ik heb het zelf getest en kan inderdaad geen winkelwagentje openen.

Je moet het zelf maar eens lezen: https://nl-be.trustpilot.com/review/dir ... tation.com

Mensen lijken ook hun producten gewoon niet te ontvangen en zowel de chat als het aankopen is al minstens een week 'stuk'.
Image

Re: PlayStation VR

414
Dat loopje van inloggen heb ik al jaren wanneer ik geld via bancontact wil toevoegen in de gewone PSN store.
Maar dat kon ik dan oplossen door de URL aan te passen.

Playstation direct is uiteindelijk een andere store dan de gewone PSN store en nog redelijk nieuw. Alle playstation/sony cookies verwijderen hielp dus niet neem ik aan?
Image

Re: PlayStation VR

415
Kolm wrote: 14 Feb 2023 19:08 Dat loopje van inloggen heb ik al jaren wanneer ik geld via bancontact wil toevoegen in de gewone PSN store.
Maar dat kon ik dan oplossen door de URL aan te passen.

Playstation direct is uiteindelijk een andere store dan de gewone PSN store en nog redelijk nieuw. Alle playstation/sony cookies verwijderen hielp dus niet neem ik aan?
Neen inderdaad. Ik heb echt alle sites waar Sony PlayStation, direct enzovoort in voor kwam verwijdert.
Image

Re: PlayStation VR

417
gamerke1992 wrote: 14 Feb 2023 19:26
Kolm wrote: 14 Feb 2023 19:08 Dat loopje van inloggen heb ik al jaren wanneer ik geld via bancontact wil toevoegen in de gewone PSN store.
Maar dat kon ik dan oplossen door de URL aan te passen.

Playstation direct is uiteindelijk een andere store dan de gewone PSN store en nog redelijk nieuw. Alle playstation/sony cookies verwijderen hielp dus niet neem ik aan?
Neen inderdaad. Ik heb echt alle sites waar Sony PlayStation, direct enzovoort in voor kwam verwijdert.
Opgelost!!!

Ik heb de oplossing gevonden in een Facebook groep. Ik moest een VPN op Duitsland zetten en dan werkt de site wel weer. Blijkbaar heeft iedereen in België en Nederland die bug.
Image

Re: PlayStation VR

418
gamerke1992 wrote: 15 Feb 2023 00:21 Opgelost!!!

Ik heb de oplossing gevonden in een Facebook groep. Ik moest een VPN op Duitsland zetten en dan werkt de site wel weer. Blijkbaar heeft iedereen in België en Nederland die bug.
Wauw... dat is een nieuwe dieptepunt... Ik weet dat ik al een hoop problemen heb omdat hij mij altijd naar de NL versie stuurt terwijl mijn ingelogde(!) account voor BE is. Gelukkig is dat op te lossen door in de URL nl-nl te vervangen door nl-be maar eigenlijk zou dit soort regio checken op basis van locatie gewoon optioneel moeten zijn zoals het enkele jaren geleden was. Eens een regio gekozen zou de gekozen regio het moeten zijn voor alles tot je zelf wat anders kiest. Als je in grensgebied woont heb je hier anders de hele tijd last van en niet iedereen snapt dat je de URL kan aanpassen.

Gamemania zegt tenminste gewoon iets van 'We zien dat je vanuit Nederland komt, wil je verder op de Nederlandse versie?' en als je die pop-up wegklikt dan blijf je gewoon op de Belgische site (overigens is daar je account sinds een paar jaar gedeeld voor BE en NL waar het vroeger 2 aparte waren)
Image

Re: PlayStation VR

419
Klopt inderdaad, dat doen ze echt niet goed daar bij Sony.

Ik heb trouwens net een melding gekregen dat de betaling mislukt is voor de charging dock van de controllers (die was ik vergeten aan te passen). Dus mijn visa was inderdaad vervallen. Gelukkig dat de PSVR2 tenminste in orde is nu.

Straks zal ik nog maar eens doen alsof ik in Duitsland zit en ook daar mijn kaart aanpassen.
Image
cron