Re: Pronken met je Platinums

5103
paveman wrote: 17 Apr 2025 15:37 Haha! Hoe vind je m qua moeilijkheidsgraad t.o.v. bijvoorbeeld Guacamelee!?
Hmm, ik herinner mij precies meer gevloekt te hebben op Guacamelee :?
Bij deze is het wel duidelijk dat de ontwikkelaars van Rayman (origins en legends denk ik) erachter zitten. Bepaalde stukken (ik kijk naar jou zijmissie 'impossible climb') lijken moeilijk, totdat je ze door hebt en een paar keer gedaan hebt. Het zit ook allemaal goed genoeg in elkaar zodat het niet vervelend wordt door slechte game mechanics. Enkel bij de DLC nu vind ik die bollen die je de lucht door katapulteren door erop de kloppen wat een hit en miss en dat steekt soms wel tegen. Ik heb niet graag het gevoel alsof het spel iets niet registreert terwijl ik wel het gevoel heb het juist te hebben geraakt ofzo, als je snapt wat ik bedoel :D

Ik heb PoP nu ook gewoon op Rookie gespeeld. Vijanden zijn voor mij wat achtergesteld in deze game, zeker de bosses. Hun mechanics boeien mij niet zo, ik speel vooral graag het platforming element.

Zeker gezien het bij PSplus zat, absoluut de moeite als je van platformers houdt. Laatste tijd minder van Ubisoft, maar met deze hebben ze volgens mij prima werk geleverd.
Image

5104
En helaas hebben ze de studio al gesloten geloof ik :(
Zou in het begin niet verkocht hebben naar verwachting ofzo.

Zelf begonnen met Ratchet and Clank 1 op PSVita. De trilogy staat op de lijst om dit jaar te spelen en zo weer iets dichter bij de completion van de series te komen.

Daarnaast af en toe wat Ghostbusters VR en WRC Generations.
Image

5105
paveman wrote: Het heeft even geduurd, mooi dat je m nu binnen hebt met0t0! Nu inderdaad verder met een kortere game, of Origins/Valhalla?
Kolm wrote: Mooi! :cool:

Nu tijd voor Valhalla? :P
Haha, eerst nog een DLC afwerken ;) En Valhalla heb ik nog niet gekocht, die wil ik voor de PS5 houden als ik die ooit eens koop :-"
Als ik klaar ben met Odyssey, zal ik eerst een Daxter opnieuw spelen als kortere game :D

5106
Sanity penguin wrote: 17 Apr 2025 17:27
paveman wrote: 17 Apr 2025 15:37 Haha! Hoe vind je m qua moeilijkheidsgraad t.o.v. bijvoorbeeld Guacamelee!?
Hmm, ik herinner mij precies meer gevloekt te hebben op Guacamelee :?
Bij deze is het wel duidelijk dat de ontwikkelaars van Rayman (origins en legends denk ik) erachter zitten. Bepaalde stukken (ik kijk naar jou zijmissie 'impossible climb') lijken moeilijk, totdat je ze door hebt en een paar keer gedaan hebt. Het zit ook allemaal goed genoeg in elkaar zodat het niet vervelend wordt door slechte game mechanics. Enkel bij de DLC nu vind ik die bollen die je de lucht door katapulteren door erop de kloppen wat een hit en miss en dat steekt soms wel tegen. Ik heb niet graag het gevoel alsof het spel iets niet registreert terwijl ik wel het gevoel heb het juist te hebben geraakt ofzo, als je snapt wat ik bedoel :D

Ik heb PoP nu ook gewoon op Rookie gespeeld. Vijanden zijn voor mij wat achtergesteld in deze game, zeker de bosses. Hun mechanics boeien mij niet zo, ik speel vooral graag het platforming element.

Zeker gezien het bij PSplus zat, absoluut de moeite als je van platformers houdt. Laatste tijd minder van Ubisoft, maar met deze hebben ze volgens mij prima werk geleverd.
Klinkt goed, ik ga er nog eens aan beginnen dan! :D
Image

5107
Image

Platinum #427: Hidden Cats in Spooky Town PS4

Ik blijf de hidden cats leuk vinden, op een of andere manier zijn deze hidden object games gewoon heel goed uitgevoerd. Dat is niet altijd het geval.

Image

Platinum #428: Stray Blade

Net op tijd kunnen uitspelen voordat hij uit PSPlus ging :relief:
Maar was wel een leuke game! Combat was soms wat clunky maar als je op easy speelde had je daar geen last van en kon je gewoon van het verhaal genieten. Boij was geweldig! :love:
Image

5112
NTGSruler wrote: 21 Apr 2025 20:20
Sanity penguin wrote: 21 Apr 2025 00:20 Ooh, een nieuwe hidden cats? Moet ik ook eens bekijken dan!

#179: Robocop
Hoe lang ben je ongeveer bezig geweest met RoboCop? Kan je gewoon de game spelen en platinum halen? Ik bedoel dus zonder backtracking of collectibles verzamelen? :lol:
Heb geen idee van de trophylijst eerlijk gezegd.
Ik heb hem gewoon gespeeld. Is veelal de missies afronden en uitkijken naar zijmissies als je niet wil herspelen achteraf. Maar hebben wel een vrij ingenieus systeem daarvoor eigenlijk. Je hebt geen level select ofzo maar je kan hun load game functie ervoor gebruiken. Ze maken achterliggend een save bij elke missies aan de start en zo heb je een soort level select. Nadeel is wel dat je daardoor beperkt bent in je skills van dat moment van de save. Dus zelfs na de game als je ver gevorderd bent, verlies je skills door een reload. Maar ik heb er geen problemen mee ondervonden. 16u gespeeld volgens PS app.

Geen collectables dus geen geklooi daarmee :lol:
Image

5114
Edit: nummer 197 en 198 nooit gepost...
#197 AC Mirage
Image

Gameplay: erg tof, hier lust ik wel meer van. Rest van de game: meh.... Verhaal niet zo en vreselijke accenten en acting. Nee, de algehele presentatie had een stuk beter gekund...

#198 FF I
Image

Daar waar het allemaal begon... Destijds nooit gespeeld, dus blij dat ik m nu alsnog gespeeld heb. Goeie Quality of Life (QoL) functies die zijn toegevoegd, mede daardoor heeft het de tand des tijds aardig doorstaan. Enorm korte game voor een FF, de tijden waren toen echt anders...

#199 Suikoden
Image

Wat een feest om deze games weer te spelen! Jammer dat er niet wat meer QoL functies in zaten, maar al met al mooi dat deze remaster bestaat en leuke platinum om te hebben! :D

#200! FF VII Rebirth
Image

Deze stond al even klaar om als 200ste in de erelijst te mogen. Net als het origineel wat mij betreft een van de beste games ooit. Wat. Een. Game. Ik zat eerder aan een andere game voor dit nummer te denken, maar toen ik deze game eenmaal gespeeld had, met de moeite die het gekost heeft om te behalen... Geen twijfels meer. Erg blij met deze! :D
Image