Re: Pronken met je Platinums

5132
Ik was blijkbaar een paar updates vergeten :nerd:

Image

Platinum #429: Ratchet & Clank PSVita

Eindelijk begonnen met de Ratchet & Clank trilogy op de vita om langzaam maar zeker de series te completen.

Image

Platinum #430: Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord PSVR2

En hiermee heb ik de hele Ghostbusters serie compleet! :party:
https://psnprofiles.com/series/466-ghostbusters/Kolm

Tenzij iemand mij nog de AS versie van de PS4 game kan bezorgen :shhhh:
Maar vooral de originele PS3 game was een moeilijke platinum door de online trophies, het was veel maar zelfs met een dedicated groepje dat goed samenwerkte waren sommige dingen nog lastig.

Image

Platinum #431: Before Your Eyes PSVR2

Aandoenlijke game die zeker de moeite is om een keer te spelen. Jammer genoeg deze maand uit PSPlus gehaald.
Ik had wel de eye tracking voor het knipperen van je ogen uitgezet, eigenlijk gaat het verhaal vooruit als je met je ogen knippert maar als je dat aan hebt staan ga je heel veel missen omdat je te snel verder gaat. Zelfs met X gebruiken ipv knipperen was ik per ongeluk een paar keer te snel verder waardoor ik een paar dingen gemist had.

Image

Platinum #432: Ratchet & Clank 2: Going Commando PSVita

Ook de tweede game uit de trilogy ondertussen uitgespeeld op de Vita.
Deze is toch wel erg lang met al het grinden voor wapen upgrades, life upgrades en bolts om alle wapens te kopen.

Maar het grootste probleem waren de 3 titanium bolts die je krijgt door een space ship race te winnen waarbij je door ringen racet en je mag geen enkele ring missen om de titanium bolt te krijgen aan het einde. In de port naar de vita hebben ze voor deze ship controls toch echt iets mis gedaan. Je kan de camera speed aanpassen om het iets beter te maken en met de camera speed op slow kan je de eerste en de derde race relatief makkelijk halen. Maar de tweede race kan je dan niet halen omdat je camera niet snel genoeg draait voor bepaalde bochten dus moet je hem op medium zetten. Alleen wordt het dan een kwestie van met bijna chirurgische precisie de kleine joystick bedienen waarbij je hem amper mag aanraken om richting te geven. En daarbij moet je ook opletten dat je altijd horizontaal OF verticaal aanpast en nooit diagonaal want bij diagonaal ben je aan de goden overgeleverd wat er op je scherm gaat gebeuren. En verticaal is ook nog is overgevoelig is waardoor je ook snel in een 'bobbing' op en neer probleem terecht komt.
Op PS3 was dit ook wel moeilijk maar nog redelijk doenbaar eens je het circuit kende, hier bleef het altijd een beetje geluk hebben in een paar bochten. Oh, en net als op PS3: De groene cirkel/cursor moet door de ringen, niet je schip dus je moet enkel daarop focussen en je schip staat eigenlijk alleen maar in de weg op je scherm waardoor het soms lastig is om de volgende ring te zien als je naar beneden moet duiken :L:

Nu dus bezig met de derde game en deze zou wel makkelijker moeten zijn dan de eerste twee :)
Image

5133
paveman wrote: 29 May 2025 17:29 De hunting grounds zijn soms pittig idd, maar ik had ze in het origineel al gedaan, dus had genoeg vertrouwen in dat ik ze zou halen. Ben er nu niet zo lang mee bezig geweest als wat ik me kon herinneren van het origineel.
De laatste 2 dat ik zou moeten doen zijn redelijk pittig, maar had niet echt geprobeerd. De fun was er uit voor mij op dat moment. Dus vandaar. Ik keer wel zeker nog terug naar de game, die platinum wil ik wel nog halen. Maar voor de moment mij aan het amuseren met THPS 1+2.

En mooi Kolm. 2 joysticks had misschien nog handig geweest met de Vita.
Image

5135
NTGSruler wrote: 30 May 2025 20:09
paveman wrote: 29 May 2025 17:29 De hunting grounds zijn soms pittig idd, maar ik had ze in het origineel al gedaan, dus had genoeg vertrouwen in dat ik ze zou halen. Ben er nu niet zo lang mee bezig geweest als wat ik me kon herinneren van het origineel.
De laatste 2 dat ik zou moeten doen zijn redelijk pittig, maar had niet echt geprobeerd. De fun was er uit voor mij op dat moment. Dus vandaar. Ik keer wel zeker nog terug naar de game, die platinum wil ik wel nog halen. Maar voor de moment mij aan het amuseren met THPS 1+2.

De vita heeft 2 joysticks :think:
In die mini game gebruik je eentje voor het sturen (eigenlijk de cursor op je scherm besturen) en X voor boosten.

Het is eerder dat ze gewoon niet getest hebben hoe de bewegingen van zo'n kleine joystick zich vertalen op het scherm. Een beetje alsof je het pijltje van je computermuis op maximum snelheid zet. Voor de gemiddelde persoon is dat niet te doen :lol:
En ook dat ze niet echt getest hebben hoe de diagonale bewegingen met de joystick zich vertalen naar het scherm, of misschien helemaal geen vertaling daarvoor waardoor het of horizontaal of verticaal is, maar je moet zelf maar uitvinden wanneer het wisselt :shhhh:

@Sanity: Mooi! :cool:
Hoelang heb je er uiteindelijk over gedaan?
Image

5137
Image

Platinum #433: Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal

Hiermee is de trilogy op de PSVita afgerond :party:
De grind voor het upgraden van de wapens was in deze wel erg lang :L:
Nog 3 games te gaan om de series te completen (2 keer size matters, 1 keer secret clank)
Image

5138
Kolm wrote: 11 Jun 2025 23:42
NTGSruler wrote: 30 May 2025 20:09

De vita heeft 2 joysticks :think:
In die mini game gebruik je eentje voor het sturen (eigenlijk de cursor op je scherm besturen) en X voor boosten.

Het is eerder dat ze gewoon niet getest hebben hoe de bewegingen van zo'n kleine joystick zich vertalen op het scherm. Een beetje alsof je het pijltje van je computermuis op maximum snelheid zet. Voor de gemiddelde persoon is dat niet te doen :lol:
En ook dat ze niet echt getest hebben hoe de diagonale bewegingen met de joystick zich vertalen naar het scherm, of misschien helemaal geen vertaling daarvoor waardoor het of horizontaal of verticaal is, maar je moet zelf maar uitvinden wanneer het wisselt :shhhh:

@Sanity: Mooi! :cool:
Hoelang heb je er uiteindelijk over gedaan?
Haha hier had ik over gelezen kwestie joysticks voor de Vita.
Voor de één of andere reden zat ik met de PSP in mijn hoofd :lol:
Image

5140
Haha, family time! :lol:

Image

Platinum #434: Just a Phrase by POWGI PSVita

Het was gisteren erg warm en in de hoop het wat koeler te houden de tv en console maar uit gelaten en op de Vita gekeken wat er nog op stond dat redelijk kort was :saint:

Image

Platinum #435: Ratchet & Clank: Size Matters PS5

En hiermee heb ik alle Ratchet & Clank games minstens 1 keer gespeeld. Vroeger had ik geen PSP waardoor ik deze en Secret Agent Clank nooit gespeeld had dus ik was wel blij dat deze naar de PS Classics kwamen.

De graphics waren zoals verwacht voor een PSP port en dus nogal blokkerig. Daarnaast ook wat tijd nodig om gewend te worden aan de camera die alleen horizontaal kan bewegen en niet verticaal.
Deze is ook vrij kort in vergelijking met de andere games maar desondanks zat er veel variatie en creativiteit in. Hierdoor bleef het ook gewoon leuk en zelfs de grind voor 10 miljoen bouten voelde helemaal niet als een grind. Ongeveer de helft van het verhaal opnieuw in challenge mode en dan kan je op een bepaalde planeet naar een challenge level dat bijna 1 miljoen per keer geeft met een X12 multiplier. Ik had 10 miljoen nodig en had al 5.6miljoen tegen dat ik daar was in challenge mode.

Om de trophy series te completen is het nog een keer deze en een keer Secret Agent Clank. Komt wel maar nu toch even tijd voor een pauze van Ratchet and Clank :lol:
Image

5142
#196 Horizon Zero Dawn Remastered

Image

De platinum afbeelding valt mij serieus tegen voor zo'n game.

Ben ondertussen ook al een tijdje bezig met de DLC Frozen Wilds. De guide voor de DLC raadt aan om te beginnen met het verzamelen van alle collectibles. Maar de "diepte" van waar de meeste collectibles liggen begint mij serieus te irriteren. Ze liggen ofwel op een klif dat je gewoon zo niet kan bereiken tenzij met een ommetoer waarvan ik niet eens weet waar die weg dan begint. Ofwel ergens in een grot waar ik dan niet door kan??
Mja heb het merendeel ondertussen verzameld maar ik moet ze allemaal verzamelen omdat er trophies aan gelinkt zijn. Ben bijgevolg ook nog niet begonnen aan de missies. Misschien toch maar beginnen ermee de volgende keer dat ik de game speel.

Verder vind ik het een moeilijke om de game een beoordeling te geven. Het is alvast niet de meest leuke game geworden dat ik ooit heb gespeeld. Sommige missies vond ik nogal langdradig. En de vele side quests werden op den duur een last. Althans dat is toch mijn gevoel.
Hopelijk kan ik die DLC vlot afhandelen, dan kan ik als ik wil nogmaals de main game spelen op Ultra Hard. :snore:
Image

5144
Sanity penguin wrote: 25 Jun 2025 10:10 Kan er niet specifiek van meespreken omdat ik die remaster of DLC niet gespeeld heb, maar zouden die missies je niet potentieel tot bij (of in de buurt van) die collectables kunnen brengen?
Je gaat hier waarschijnlijk gelijk hebben. Ben momenteel bezig met de eerste missie en ik ben al door die "grot" gegaan. Eens de missie over is kan ik dan de map eens bekijken.
Image

5145
Ik zou de missies even doorspelen inderdaad, daarna pas de rest van de collectibles oprapen. Ik begrijp wat je bedoelt ruler: ik merk nu ik naar het einde van de tweede game toe ga het verhaal me minder gaat interesseren. Niet per se omdat het niet interessant is, maar omdat het teveel is. En dan ben ik toch hele lange RPG's gewend...
Image