Re: Welke game speelde je het laatste uit?

781
Ach zo mooi gezegd en het klopt. Ik heb dit met CD's. Groepen die ik echt goed vind koop ik CD's van om ze te steunen ja ipv te downloaden via YT. Dingen zoals Spotify of Netflix heb ik niet om digitaal te betalen voor iets wat je nooit fysiek voor altijd hebt dat voelt niet hetzelfde aan. Games koop ik ook nooit op release want even later is het 2e hands aanbod zo groot dat de verleiding te groot is en het zou ook onnodig meer geld uitgeven zijn dan nodig. Game Mania heeft trouwens ook een 2e hands gamma wat ik vreemd vind want verhuren mag niet meer maar je krijgt wel 8 dagen omruilservice en in die tijd kan je dus een game uitspelen en terugbrengen zodat je het gratis heb gespeeld ik heb zo een paar man in mijn PSN lijst staan die dat doen dat vind ik dan ook zo van mja slim maar ik ga niet onder tijdsdruk een game uitspelen. Ik wacht liever een maand op een afgeprijsde deal of koopje op internet dan de volle pot te betalen :P Net zoals bv. AC Rogue die game heb ik op Kapaza gekocht voor €10 en een half jaar later voor evenveel verkocht dus dat is een gratis platinum :D En natuurlijk is kwaliteit veel belangrijker dan kwantiteit want ik speel zeer zelden games (buiten AC) die me langer dan 20u ofzo bezighouden want dat duurt me te lang van hetzelfde dus liever een grave trilogie zoals Uncharted die 50u duurt voor 3 games dan een mindere RPG bv. van 100u maar dat genre ligt me sowieso al niet. Ben benieuwd hoe Shadow of Mordor me zal bevallen die heb ik hier ook nog liggen die heeft blijkbaar zowel kwali-als kwantiteit :smug:
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

782
paveman wrote: Laten we het erop houden dat ik niet mag klagen over mijn inkomen.

Ik ben het wel met je eens dat: hoeveel geld je ook mag hebben, je nooit meer moet betalen dan nodig. Het is simpelweg verspilling om meer te betalen dan nodig. Vandaar dat ik ook amper nieuwe games koop, ook al kan ik het dus prima betalen: mijn backlog is groot genoeg dat ik ze niet bij release hoef te kopen, dus koop ik ze pas op een moment dat de prijs me beter aanstaat.
Ik ben voor mezelf alleen wel faliekant tegen zowel 2dehands aankoop als verkoop. Ook al doe ik er nooit meer wat mee (ik vind het wel een leuk idee dat als mijn kids later gamen leuk vinden, ze een hele bibliotheek aan games kunnen gebruiken, maar dat is het ook wel): door er geld aan uit te geven wil ik de developer steunen - de mensen die mijn hobby mogelijk maken - en niet een ander die de game toevallig al heeft uitgespeeld. Door de game te houden steun ik ze vervolgens ook nog (ook al betaal ik er dus niet het volle pond voor). Nogmaals: dit is puur voor mezelf en ik snap wellicht een rare kronkel. Wat een ander doet zal ik natuurlijk niet over oordelen.

De discussie waar het hier over ging is alleen: gaat kwaliteit boven kwantiteit? Daarin ga ik gewoon in alles voor kwaliteit: ik betaal graag wat meer voor iets dat in mijn beleving beter van kwaliteit is (liefst in combinatie met kwantiteit natuurlijk...:D) of als er een hoog serviceniveau tegenover staat. Dat is zo in auto's, in m'n huis, in m'n overhemden, tv's etc. etc.: en dus ook games. Je weet dat ik veel RPG's speel, dus vaak koop ik dus games die zo 100+ uren mee gaan. Maar dat betekent niet dat ik (buiten mijn backlog argument) geen € 60 wil betalen voor Uncharted 4 die in een uurtje of 15 uitgespeeld is, of in een uurtje of 30 platinum. Ik weet dat ND kwaliteit levert en dat is wat ik eigenlijk bedoel: liever € 60 betalen voor 30 uurtjes waar ik echt van geniet dan € 60 betalen voor 150 uur wat het net niet is. De vergelijking werd alleen in het extreme getrokken door de € 20 voor 2 uurtjes, maar ook daarin heb ik zoiets: als het écht kwaliteit is, waarom niet? Als ik anderhalf uur naar de bios ga met m'n gezin ben ik veel meer kwijt, maar ook dan vind ik dat de moeite waard.

En nee, ik betaal nooit € 60 of meer voor een game. Dat heeft te maken met dat zelfs nieuwe games dan ergens anders goedkoper zijn (ik koop dus niet bij Game Mania), dus wat jij ook al zegt: dat zou gewoon zonde zijn. Als het echter zover komt dat dit de norm is en ik geen backlog meer heb, heb ik er geen probleem mee om dit ervoor te betalen.
:P

Precies 60 is dan het absolute maximum?

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

783
:D You've got me!

Ik vind de game het absoluut waard. Ik heb het er alleen niet voor gegeven, omdat ik me prima in kan houden en de game niet zo nodig op release hoef te kopen. Oftewel: ik heb de game op mijn verjaardag gekregen en ik denk dat de gever er maximaal € 45 voor heeft gegeven ;).

Ik kan me de laatste game waar ik € 60 of meer voor heb betaald niet herinneren... Wellicht MGS4 indertijd bij release of zo.... De meeste games die ik koop variëren van € 10 - 40 wat ik er voor betaal.

Neemt dus niet weg dat ik het er wel voor over zou hebben. Wat Roy alleen zegt: het is een beetje verspilling om er meer voor te betalen dan nodig. Dus als ik door te wachten geen € 60, maar € 40 kan betalen doe ik dat ook gewoon. Gewoon omdat het kan. :D En omdat ik enig geduld kan hebben... :D
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

784
R&C paar uur geleden op amper twee dagjes en vind het jammer dat die zo kort is :( De eerste game van 2002 vind ik eerlijk gezegd beter dan deze remake :| Die was langer denk ik meer planeten en speelde leuker het voelt anders nu. Ben al begonnen aan de challenge mode voor de upgrades en alle RYNO kaarten. Op sommige stukken best pittige chaos. Volgende week zal ik wel plat hebben.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

785
RoyVdW wrote:R&C paar uur geleden op amper twee dagjes en vind het jammer dat die zo kort is :( De eerste game van 2002 vind ik eerlijk gezegd beter dan deze remake :| Die was langer denk ik meer planeten en speelde leuker het voelt anders nu. Ben al begonnen aan de challenge mode voor de upgrades en alle RYNO kaarten. Op sommige stukken best pittige chaos. Volgende week zal ik wel plat hebben.
of je gamet rapper dan in 2002 Roy, zo is het bij mij toch :cool:

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

793
Gamefreak wrote:Brutal Legend, 7 op 10.... ik haat RTS games, deze valt daar niet onder maar heeft er veel elementen van.... in de zijmissies had ik geen goesting meer....
Ik vind RTS-games ook niet zo leuk, maar deze vond ik heel erg de moeite :)
Maar dat had denk ik ook meer te maken met heel de metalsfeer :)

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

794
met0t0 wrote:
Gamefreak wrote:Brutal Legend, 7 op 10.... ik haat RTS games, deze valt daar niet onder maar heeft er veel elementen van.... in de zijmissies had ik geen goesting meer....
Ik vind RTS-games ook niet zo leuk, maar deze vond ik heel erg de moeite :)
Maar dat had denk ik ook meer te maken met heel de metalsfeer :)
jij hebt wellicht zitten headbangen ? :idea: