Re: PlayStation 5

2041
NTGSruler wrote: 02 Dec 2023 21:29 Ik lees multiplayer mode... :( Iets van Survival run mode of zoiets. Mja maar even wachten ermee wat het juist wordt. Als ik TLOU II koop wordt het gewoon de standaard edition. De andere versie heb ik persoonlijk geen boodschap aan.
Als je gewoon de standaard ps5 editie wil dan is de 10 euro upgrade vanaf je PS4 disc wel de goedkoopste mogelijkheid. Ook al is het dan digitaal, ik vermoed dat ze er zo 70-80 euro voor gaan vragen.

Zelfs tlou 1 remake voor ps5 is nog altijd rond de 50 euro :L:
Behalve dan die ene seller waar ik nog nooit van gehoord heb, die is 30 :lol:

zenmaster wrote: Hier bedoelde ik servers enz. 🙂 Als ze alles online only maken zullen ze, ontwikkelaars en Sony, die wel moeten ondersteunen vind ik.
Dan ga je er al van uit dat Sony en playstation ook blijven bestaan. Dat zal waarschijnlijk ook niet tot in de eeuwigheid zijn natuurlijk.
Verder kost ondersteunen ook geld en dan is de vraag hoever ze willen gaan als iets verlies maakt...
Image

Re: PlayStation 5

2042
Kolm wrote: 02 Dec 2023 22:18
Als je gewoon de standaard ps5 editie wil dan is de 10 euro upgrade vanaf je PS4 disc wel de goedkoopste mogelijkheid. Ook al is het dan digitaal, ik vermoed dat ze er zo 70-80 euro voor gaan vragen.
Hoe zit dat met trophies dan? Ik veronderstel om te upgraden dat ik dan de game toch eens moet opstarten?
Image

Re: PlayStation 5

2043
NTGSruler wrote: 02 Dec 2023 22:42
Kolm wrote: 02 Dec 2023 22:18
Als je gewoon de standaard ps5 editie wil dan is de 10 euro upgrade vanaf je PS4 disc wel de goedkoopste mogelijkheid. Ook al is het dan digitaal, ik vermoed dat ze er zo 70-80 euro voor gaan vragen.
Hoe zit dat met trophies dan? Ik veronderstel om te upgraden dat ik dan de game toch eens moet opstarten?
Om de PS5 upgrade van 10 euro te kopen hoef je enkel de disc in je PS4 te doen en dan staat vaak aan de rechterkant al een vierkant met de upgrade. Je hoeft de game dus niet op te starten daarvoor. Enkel highlighten in het menu zodat je onderaan die knop van 'copy' of 'start' ziet en dan zou het rechts van die knop moeten staan. Heel soms werkt dat niet en dan moet je op de 3 puntjes klikken naast de knop om naar de productpagina te gaan. Soms zijn er dan meerdere productpagina's en moet je even zoeken naar de goeie. Zelfde voor gratis PS4 disc upgrades.

Deze upgrades gaan eigenlijk via de PS Store die dingen gratis/€10 maakt als de disc erin zit. Niks ingame dus.

Wat trophies betreft: Dat kan natuurlijk enkel als je de game effectief hebt gespeeld en er een savefile van hebt. Afhankelijk van hoe het werkt, zal de PS4 savefile dan op je PS5 moeten staan. Soms moet je de PS4 versie starten om je save ingame te uploaden en dan in de PS5 versie weer te downloaden.

Ik weet alleen nog even niet of de game ook autopop had. Want sommige games laten toe je PS4 save te importeren maar vervolgens moet je toch alles vanaf scratch spelen wil je de trophies krijgen voor de PS5 versie.
Image

Re: PlayStation 5

2044
Check! Raar genoeg heb ik eigenlijk nog nooit de upgrade gedaan van PS4 naar PS5 voor games. Ik speel ofwel de PS4 ofwel de PS5 versie. Er zullen enkele games zijn dat ik op beide consoles gedaan heb, maar dat zijn games die op PS5 geïnstalleerd stonden.

10 euro is dan wel net iets goedkoper dan 60-70 euro :D

Een savefile zal ik dus niet hebben aangezien ik de PS4 nog niet heb gespeeld.
Image

Re: PlayStation 5

2045
Ik heb dacht ik gelezen dat het een autopop functie zou krijgen. Mooi meegenomen, maar zo betaal je dus €10 voor een extra plat. Sony heeft dat commercieel weer goed gezien. Ik vind de situatie toch onnodig complex ivm die versies. Ze zouden alles gwn apart moeten houden of op zijn minst gelijkvormige regels omtrent trophies. Het is een soep de ene game wel de andere niet, je moet het al opzoeken hoe het nu juist zit en op welke wijze je er het best (goedkoopst) van afkomt. Geen upgrades of save files kopiëren en gwn elke console als uniek beschouwen. Nu is het noch vis noch vlees.

Om die reden koop ik ook alle triple A games fysiek en tweedehands. Pak goedkoper en je bezit het 'altijd'. En PS4 games kan je upgraden voor een 10'tje als je wil. Het is een schande dat TLOU PI nog steeds €50 kost bv. en deze niet valt up te graden via de Remastered versie net zoals Spider-man. No way dat ik dat bedrag eraan geef en al zkr niet digitaal.

Heb ook gelezen in geruchten op fora dat die disc drive van de Slim zou gekoppeld moeten worden aan een console om zo te voorkomen dat men de drives kan verwisselen of doorgeven.

Sent from my EB2103 using Tapatalk


Image

Re: PlayStation 5

2048
Gelukkig heb ik van niemand weet die dot overkomen is. Gelukkig maar. Tis wel beangstigend als je erover nadenkt. Je ganse game-bibliotheek niet meer kunnen raadplegen...

Nog maar eens duidelijk dat je met digitaal eigenlijk niets in handen hebt. Al doe ik persoonlijk gretig mee door digitale games te kopen..
Image

Re: PlayStation 5

2049
De eindejaarsterugblik is er weer! Toch leuk dat ze dit steeds uitgebreider doen/presenteren. Met 422 uur gespeeld wederom een mager jaar qua games (wss doordat het op andere vlakken juist een heel goed jaar was ;)). Zowaar de meeste tijd (net aan) besteed aan PS5 games...

7 platinums is even zo mager, maar verre van het belangrijkste.

Ik vond vooral het maandoverzicht erg leuk om te zien...
Image

Re: PlayStation 5

2051
Ik ongeveer 650 uur waarvan voornamelijk cyberpunk en rogue legacy 2.

9 platinums dit jaar, wat toch meer is dan ik had verwacht.

En ik heb maar 1.9% van al mijn gametijd gespendeerd aan PSVR2. Daar wil ik in 2024 verandering in brengen.

Leuk dat ze zelf tonen wat je favoriete controller is. Bij mij was dat de zwarte :lol:
Image

Re: PlayStation 5

2052
Leuk gedaan inderdaad. Maar niet alles klopt. :p Ik heb bijvoorbeeld maar heel kort met mijn witte controller gespeeld, dus denk ik dat die data wordt geregistreerd op de PS5 en niet op je account. Heb op de "slim" een tiental uren met de witte gespeeld, maar de andere honderden uren allemaal met twee zwarte op de dikke, en toch is de witte mijn favoriet... lol.
Ook de uren van PS5 games zitten er wat naast. Van PS4 games lijkt correcter. Death Stranding bijvoorbeeld zit aan 295 ongeveer op mijn savefile en op PS5 profiel aan 308.

Maar mooi geprobeerd, Sony! :saint:
Image

Re: PlayStation 5

2055
zenmaster wrote: 14 Dec 2023 10:50
Kolm wrote: 13 Dec 2023 14:49 ingame telt waarschijnlijk beter en bv niet de tijd dat hij op het main menu staat enzo.
Ik vermoed dat het dat is bij mij. Of de PS5 AI heeft zonder mij zitten gamen. :O
De PS App geeft zelfs maar 6xx uur aan voor fallout 76 :L:

Duidelijk natte vinger werk!
En PS3 wordt ook niet meegeteld, ken iemand die nog altijd enkel op PS3 speelt en zijn overzicht was leeg.
Enkele jaren geleden met de Uncharted shutdown weet ik dat bij mij Uncharted 3 bovenaan stond, dus ooit kon het wel.
Image
cron