Re: PlayStation 4

137
Hmm, best een interessante discussie. Waarom accepteren we wel dat smartphones en tablets elk jaar compleet 'vernieuwd' worden? 'Gadgets' die in veel gevallen meer kosten dan een PS4, tot meer dan het dubbele zelfs.

In deze tijd waarin de technische ontwikkelingen elkaar zo snel opvolgen en een goede 4K tv al voor minder dan 1000 euro te koop is. Moeten we dan per se 7 jaar kunnen doen met een console die tegen die tijd hopeloos verouderd is? De concurrentie zit wss ook niet stil.

Had men de PS4 beter modulair kunnen uitvoeren zodat bepaalde onderdelen uitwisselbaar waren geweest? Vergelijk met de HDD! Dan was de eerste aanschaf wel een stuk duurder geweest dan de 400 euro van nu, eh toen.

Wat had Sony dan beter kunnen doen van begin af aan?
Aan welke voorwaarden moet de nieuwe PS 4K voldoen om ons niet het gevoel van een mes in de rug te geven?
Wat verwachten we van de games die dan daarvoor worden uitgebracht?

:smug:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: PlayStation 4

138
Waarom zou iemand hier tegen zijn? Consoles bestaan al uit lower end hardware en zijn al jaren verouderd op release. Toch willen de meesten er minstens 6-7 jaar mee doen. Op deze manier gaan ze er toch nog iets op vooruit op die tijd. Lijkt mij alleszins interessanter dan gewoon de zoveelste slim-versie. Wat is trouwens het verschil daarmee dat men hier verontwaardigd over doet? Ze zullen bij Sony wel niet zo achterlijk zijn om games te maken die niet meer speelbaar zijn op de gewone PS4. Waarschijnlijk proberen ze gewoon hun verkoop van 4K tvs (waar ze nauwelijks winst op halen dacht ik?) te stimuleren. 4K interesseert mij persoonlijk trouwens nog niet.

Re: PlayStation 4

139
Is toch altijd hetzelfde verhaal ;) PS2 games kan je niet op PS3 spelen. PS3 games niet op PS4. Echte gamers kopen toch altijd de nieuwste console wanneer die uitkomt. Maar dat is bij alle technologie zo.
Ik wacht altijd zo lang mogelijk om geld uit te sparen, hoef niet bij alles de eerste te zijn. Ik wacht nog tot er een dikke 100 euro van de PS4 prijs af is om er één te kopen en tot dan is het gewoon PS3 (en PS2 soms) hier. :smug:
Image

Re: PlayStation 4

140
Ik begrijp het maar als je zo denkt kan je blijven wachten. Oké met slimme telefoons is dit ja maar dat is dan ook een ander apparaat. Ik ben daar ook tegen. Ik heb nog niet zo lang een smartphone en toch heb ik niet de nieuwste versie gekocht. Ik wil er zeker niet meer dan €300 aan geven het blijft maar een gsm en het voordeel is dat je ruime keuze hebt en zo duur gaat naar wens en hier niet als ze zo beginnen. De prijs van die PS4K zal ook niet zo mals zijn denk ik. Heb een 4K tv van minder dan 1000 euro dus ja Frans je kan gelijk hebben maar ik denk toch dat een tv van €2500 kwalitatie ver is. Ik wil die PS4K wel hebben als die uitkomt maar zou Sony een tegenprestatie voorzien zoals bv. Een omruilactie of korting voor huidige PS4 eigenaars? Vreemd dat ze er nu pas mee afkomen. Het is eerder een commerciële zet om 4K verkoop van hun te stimuleren.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: PlayStation 4

141
In mijn ogen gaat Sony met dit concept waarschijnlijk de mist in. Het is een middelvinger richting de mensen die al een PS4 hebben en het verprutst eigenlijk het concept van de console. Het is immers zo dat elke PS4 hetzelfde levert en nu krijg je een verschil als dit gerucht over de PS4.5 waar is. Wat is dan nog het verschil met de PC waar je ook upgrades voor kunt kopen? En dat allemaal voor 4K? 4K heeft geen enkel nut als je al een paar meter van je TV zit. Heb nu al meerdere van zulke TV's mogen zien en de meerwaarde ten opzichte van Full HD is te minimaal. In mijn ogen niet meer dan een verkooppraatje waar je achteraf geen donder aan hebt. Beter gaan ze zich focussen op de PS5 en daar uiteindelijk een goede console van maken wanneer deze uitkomt in 2020?!
Image

Re: PlayStation 4

142
Als dit gerucht waar is, zal de PS4.5 gewoon de slim-versie worden en de huidige versie vervangen. De prijs zal dan wel €400 blijven aangezien de toevoeging van nieuwe features zoals 4K ondersteuning. Persoonlijk maakt het me ook niet uit of er een nieuwe versie komt met lichte wijzigingen. Ik blijf gewoon de PlayStation 4 gebruiken die ik nu heb, tot die het begeeft en dan koop ik wel de slim/4.5 versie die op dat moment op de markt is.
Image

Re: PlayStation 4

143
Roy, zolang nu ook weer ni he :) Ik zit daar echt niks mee om nog een half jaar ofzo te wachten. In game mania gisteren een pakket gezien van 500gb met game voor 370 ofzo. Bij de launch was da nog 600. De games gaan ook ni lopen. Heb gisteren MGS5 gekocht voor 22, bij launch was da waarschijnlijk 60. Oké ik ben ni het eerste klaar met games, who cares ;)

Gezien ze 4,5 zeggen zal het wel een slim worden, maar een PS5 komt er sowieso over een paar jaar. Is gewoon een straatje zonder einde.
Wees blij dat Apple geen console heeft, dan was het elk jaar een nieuwe en 50 euro per 16gb extra ofzo.
Image

Re: PlayStation 4

144
billie91 wrote:4K heeft geen enkel nut als je al een paar meter van je TV zit. Heb nu al meerdere van zulke TV's mogen zien en de meerwaarde ten opzichte van Full HD is te minimaal. In mijn ogen niet meer dan een verkooppraatje waar je achteraf geen donder aan hebt.
4K geeft wel een zeer duidelijk verschil op (te) grote schermen.
billie91 wrote:Beter gaan ze zich focussen op de PS5 en daar uiteindelijk een goede console van maken wanneer deze uitkomt in 2020?!
Het is nog maar de vraag of er nog veel generaties fysieke consoles zullen verschijnen. Ik zie Playstation binnen afzienbare tijd wel een streamingdienst worden (helaas).
bawzmayne wrote:In game mania gisteren een pakket gezien van 500gb met game voor 370 ofzo. Bij de launch was da nog 600.
450 dacht ik.

Re: PlayStation 4

146
bawzmayne wrote:Wat? Bij de launch? Was toch dik over de 500 euro hier in de buurt. Net gezien, PS4 500gb met game kost nog 365 :) Bij Kerstmis of de solden van januari mijne slag slaan. :P
Ik herinner mij nog dat ze bij de aankondiging van de PS4 luid applaus kregen voor de prijs van 400 euro.

Re: PlayStation 4

149
bawzmayne wrote:Hm, zou kunnen dat het rond de 500 was dan, waarschijnlijk een bundle.. Ahja. Was int begin sowieso te duur :P
Bij mij was het ook 450 voor mijn bundel met Infamous: Second Son. Valt nog goed mee vind ik. PlayStation 3, die was pas duur, €600 en je had nog geen games, enkel een console en een controller. :P
Image