Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1097
RoyVdW wrote:@Elexus; Ga je voor de plat die is behoorlijk taai heb ik gelezen :P

RiME 5,5/10

Mijn verwachtingen zijn opnieuw niet ingelost. (zoals bij Hellblade) Hoe kan Sony nu een prijs van €40 verantwoorden voor een game zoals deze? Saaaaaai, een best korte walking platform simulator. Vaak onduidelijk waar je naartoe moet door de vele verborgen paden zeker in hoofdstuk 3. Dat jongetje kan enkel 'aah' en 'oeh' roepen en wat springen. De klimsequenties zijn er in overvloed en gaan traag soms springt ie totaal een andere kant op en moet je opnieuw. Je bent ook aan een guide gekluisterd want zonder is die ook niet echt te doen want alles ligt heel goed verborgen. Zonder de game omschrijving te lezen op PSN heb je ook geen flauw idee wat je allemaal moet doen of wat het verhaal is. Daarom geef ik deze game net een voldoende ik had veel meer gameplay verwacht en gehoopt. Wnr gaat Sony nu eens deftige games geven zoals InFamous First Light bv. paar jaar geleden. Altijd indies. Het positieve is wel dat een paar levels mooie panorama's hebben het eerste hoofdstuk vond ik dan ook het leukst. Rustgevend wat rondlopen, maar wordt gauw doelloos. Echt mooie graphics dat wel, maar dat is het dan ook. Vond er niks aan in principe. Het puzzel moeilijkheidsniveau kan ik niet goed inschatten want heb het met een guide gedaan had geen zin om uren te zoeken naar de verborgen gangen, lichten, blokken,... Denk dat de puzzels wel meevallen. Beetje Ether One gevoel denk dat dit onmogelijk is om alles volledig zelf op te lossen en plat te halen.

Firewatch daarentegen is ook een walking sim maar die is wel heel goed om even te vergelijken het kan echt heel anders aanvoelen.

Benieuwd wat anderen ervan vinden.
Nope. Voor platina te halen heb ik zo goed als geen tijd. Een game op zich uitspelen is al werk genoeg. :relief:
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1098
Ben zelf ook bezig met Rime en vermaak me er prima mee. Het is gewoon meer een puzzel game. Ik vind het juist leuk om alles zelf te ontdekken waar wat zit. Dus ben ook deze game aan het spelen zonder guide. Eerste level heb ik klaar en qua puzzels is het goed te doen. Geen idee hoe het in de volgende levels zal zijn. En aangezien er geen missable trophies zijn speel ik deze game gewoon op mn gemak en zie wel wat er unlocked.
Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met de besturing. TIs niet erger als een Assassins Creed als je aan het klimmen bent :p
Rime is wel even een rustige afwisseling tussen COD WW2 en Monster Hunter World.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1099
RoyVdW wrote: RiME 5,5/10

Mijn verwachtingen zijn opnieuw niet ingelost. (zoals bij Hellblade) Hoe kan Sony nu een prijs van €40 verantwoorden voor een game zoals deze? Saaaaaai, een best korte walking platform simulator. Vaak onduidelijk waar je naartoe moet door de vele verborgen paden zeker in hoofdstuk 3. Dat jongetje kan enkel 'aah' en 'oeh' roepen en wat springen. De klimsequenties zijn er in overvloed en gaan traag soms springt ie totaal een andere kant op en moet je opnieuw. Je bent ook aan een guide gekluisterd want zonder is die ook niet echt te doen want alles ligt heel goed verborgen. Zonder de game omschrijving te lezen op PSN heb je ook geen flauw idee wat je allemaal moet doen of wat het verhaal is. Daarom geef ik deze game net een voldoende ik had veel meer gameplay verwacht en gehoopt. Wnr gaat Sony nu eens deftige games geven zoals InFamous First Light bv. paar jaar geleden. Altijd indies. Het positieve is wel dat een paar levels mooie panorama's hebben het eerste hoofdstuk vond ik dan ook het leukst. Rustgevend wat rondlopen, maar wordt gauw doelloos. Echt mooie graphics dat wel, maar dat is het dan ook. Vond er niks aan in principe. Het puzzel moeilijkheidsniveau kan ik niet goed inschatten want heb het met een guide gedaan had geen zin om uren te zoeken naar de verborgen gangen, lichten, blokken,... Denk dat de puzzels wel meevallen. Beetje Ether One gevoel denk dat dit onmogelijk is om alles volledig zelf op te lossen en plat te halen.

Firewatch daarentegen is ook een walking sim maar die is wel heel goed om even te vergelijken het kan echt heel anders aanvoelen.

Benieuwd wat anderen ervan vinden.
Marty wrote:Ben zelf ook bezig met Rime en vermaak me er prima mee. Het is gewoon meer een puzzel game. Ik vind het juist leuk om alles zelf te ontdekken waar wat zit. Dus ben ook deze game aan het spelen zonder guide. Eerste level heb ik klaar en qua puzzels is het goed te doen. Geen idee hoe het in de volgende levels zal zijn. En aangezien er geen missable trophies zijn speel ik deze game gewoon op mn gemak en zie wel wat er unlocked.
Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met de besturing. TIs niet erger als een Assassins Creed als je aan het klimmen bent :p
Rime is wel even een rustige afwisseling tussen COD WW2 en Monster Hunter World.
Ik heb Rime zelf nog niet gespeeld en ga er waarschijnlijk ook niet aan toekomen, maar het lijkt mij nogal zinloos om een guide te gebruiken bij een game die blijkbaar deels draait rond dingen ontdekken, en hem dan saai te noemen. Zeker als er geen missable trophies zijn is dat de gameplay uit de game halen, toch?

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1100
Klopt Theefke, maar ik had alvorens wat reviews opgezocht en die waren best verdeeld. Sommige zeggen mooiste ervaring, andere slechtste game ooit. Ik had geen zin om de game nog eens te doorspelen voor de collectibles dus heb ineens een walkthrough gevolgd. Was nog aan het twijfelen om eerst zelf uit te spelen voor de ervaring, het zag er leuk uit en een best makkelijke plat. Toch beslist om dit niet te doen door de YT videos die ik gezien heb omtrent de collectibles. Ja niets is missable, maar je moet sowieso hele chapters opnieuw spelen en dus bijna de hele game in principe dus dat maakt op zich niks uit. Er zijn ook een boel random acties die je moet doen voor bepaalde trophies.

Marty geeft tijdelijke bevindingen, geen review. Eerst de game uitspelen en dan uitleggen. Mss wijzigd zijn mening nog volledig want het eerste level zoals gezegd vond ik het beste.

Heb Hellblade en zelfs alle Uncharted games ook tegelijk gespeeld met guide voor de schatten heb geen zin om uren te zoeken want dat is onnodige uitrekking van de speelduur en die collectibles hebben meestal geen toevoeging. In Hellblade en RiME hebben ze wel een waarde, maar Uncharted is daarentegen wel een geweldig franchise met goede gameplay wat bij die andere niet is. Vind het jammer dat er zoveel focus ligt op de collectibles en zeker als je de plat wil halen erger ik me er soms aan dit zorgt voor een onnodige grind kijk naar AC ook een prima gamefranchise voor de rest. Heb nog veel backlog ook dus niet veel goesting in dat zoeken :P

Op zich is RiME een mooie ervaring, maar het voelde anders aan. Een puzzel adventure game kan wel nog steeds leuk en niet saai zijn ookal speel je met een guide als ondersteuning zoals LIMBO of INSIDE bv.

Misschien ben ik wat te streng of is mijn teleurstelling niet helemaal gerechtvaardigd omdat ik teveel actie had verwacht. De boodschap van de game is wel emotioneel en op het einde wordt alles duidelijk. Dat was op zich ook een zure voor degene die het hebben uitgespeeld weten wat ik bedoel. Op zich visueel en muzikaal niks op aan te merken, maar gwn de gameplay is zeer repetitief met eindeloos rondlopen en zoeken.

Dit is puur mijn ervaring hé mensen, maar ik zou deze game zeker niet afraden en zeker een kans geven om te spelen omdat die nu gratis is bij + maar een prijs van €40 zoals die eerst stond is onaanvaardbaar voor een indie puzzel die best kort is, maar puur tot 3x verlengt wordt door de collectibles. Zelfs in een sale zou ik spijt hebben gehad net zoals bij Hellblade die ik ook geen €20 waard vond qua gameplay. The Order vergeleken vond ik veel beter dat zal aan de actie liggen maar is ook een totaal ander genre dus een review zal altijd subjectief blijven en als ik RiME saai vond dan is dat zo want zoals eerder gezegd guide of niet gaat niks veranderen aan de gameplay.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1106
Shadow of war: 7,5/10

Zeer leuk vervolg. Ook hier was het nemesis systeem weer de essentie vind ik. Het verhaal was tof, maar werd veeeeeel te lang gerokken doordat je in 10 stages je forts moest beschermen. Na stage 5 heb je het wel gezien. Ik dacht voor de platinum te gaan, maar ben te game wat beu nu. Desondanks raad ik het zeker aan!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1107
Marty wrote:Ben zelf ook bezig met Rime en vermaak me er prima mee. Het is gewoon meer een puzzel game. Ik vind het juist leuk om alles zelf te ontdekken waar wat zit. Dus ben ook deze game aan het spelen zonder guide. Eerste level heb ik klaar en qua puzzels is het goed te doen. Geen idee hoe het in de volgende levels zal zijn. En aangezien er geen missable trophies zijn speel ik deze game gewoon op mn gemak en zie wel wat er unlocked.
Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met de besturing. TIs niet erger als een Assassins Creed als je aan het klimmen bent :p
Rime is wel even een rustige afwisseling tussen COD WW2 en Monster Hunter World.
Wat vond je er nu van?
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1110
Mirror's edge catalyst: 7/10

Zeer leuke game, met super vlotte gameplay. Alles zit goed in elkaar. Van sommige optionele missies vond ik de moeilijkheidsgraad wel te hoog, waardoor het voor mij frustrerend werd.

Een van de kritieken op de game was het verhaal en dat er weinig voeling is met de personages. Maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vond beide heel goed uitgewerkt.
Image