Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1532
RoyVdW wrote:@minermb : Gaaf lijkt het wel, maar om met een maat te spelen wel gay haha. Zien wat die kost en eventueel een sale afwachten. Ik zal het zeggen tegen hem.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Ik vind het een beetje overdreven om gelijk te zeggen dat het gay is om dat spel met een maat te spelen. De gameplay ervan ziet er goed uit en als ik het met een vriend zou spelen, dan zeg ik niet gelijk dat het gay is omdat het over een stel gaat. Maar goed

Control 9.9/10

Wat een fantastisch spel. Het verhaal zit echt goed in elkaar en ik ging ook constant op zoek naar elk papiertje omdat ik alle lore wilde weten. Ik vond vooral die treshold kids erg leuk en ook creepy. Ook de combat is erg leuk. In het begin ben je nog zwak en moet je veel verstoppen, maar dermate het spel vordert en je meer krachten krijgt, des te meer je vrij je gang kan gaan en gevechten ook gemakkelijker worden. Dit is echt een van mijn favoriete games van aller tijden.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1534
Control 8/10
Oké, voor de deze gaan we heel erg goed ons best doen. Aangezien kuch kuch niemand kuch deze gespeeld heeft leek me dit wel even tof om te vertellen hier. In Control speel je als Jesse Faden die een of ander gebouw binnenwandelt in New York, hier de CEO in een opmerkelijke toestand vindt en daarom zelf de mantel van grote baas overneemt. Blijkbaar is er een of andere kracht ontsnapt in dit gebouw waardoor er allemaal gekke dingen gebeuren. Et voila, het verhaal!
Toch vond ik dit het minste onderdeel van het spel en de reden waarom hier een 8 staat ipv een 9.5! Het verhaal is vaag! Het roept heel wat vragen op, en op het einde van het verhaal zat ik met nog veel meer vragen bovenop de onbeantwoorde vorige vragen. Het einde vond ik dan ook weer wat teleurstellend en hier had ik dan ook iets meer epic bij verwacht. Er lagen overal wel notes en papieren verstopt met lore, maar ik vind dat een verhaal duidelijk moet zijn adhv het geheel en niet door honderden papieren te lezen.
Een ander negatief puntje is de moeilijkheidsgraad die soms wat gek deed. Sommige bosses waren gewoon veel te moeilijk voor het moment waarop je ze tegenkwam. Hierdoor moest je deze laten liggen tot een veel later tijdstip. Persoonlijk vind ik dat niet zo tof!
Voor de rest blonk dit spel uit op alle andere aspecten. De gameplay was super! Jesse springt, vliegt, loopt vlot over het scherm. Ook het schieten zelf was heel fijn. Het gaf zo'n bevredigend gevoel.
Qua creativiteit was dit wel een van de beste ps4/5 games die ik al gespeeld heb. Elke kamer die je binnenging was weer een verrassing van wat je ging aantreffen daar. Zeker naar het einde toe zat er een prachtig stuk in!
Op de ps5 zag het er ook adembenemend uit! Het was een visueel spektakel. Ik hoop zeker en vast dat er ooit nog een vervolg gemaakt wordt!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1536
Mr.Wolf wrote:Control 8/10
Oké, voor de deze gaan we heel erg goed ons best doen. Aangezien kuch kuch niemand kuch deze gespeeld heeft leek me dit wel even tof om te vertellen hier. In Control speel je als Jesse Faden die een of ander gebouw binnenwandelt in New York, hier de CEO in een opmerkelijke toestand vindt en daarom zelf de mantel van grote baas overneemt. Blijkbaar is er een of andere kracht ontsnapt in dit gebouw waardoor er allemaal gekke dingen gebeuren. Et voila, het verhaal!
Toch vond ik dit het minste onderdeel van het spel en de reden waarom hier een 8 staat ipv een 9.5! Het verhaal is vaag! Het roept heel wat vragen op, en op het einde van het verhaal zat ik met nog veel meer vragen bovenop de onbeantwoorde vorige vragen. Het einde vond ik dan ook weer wat teleurstellend en hier had ik dan ook iets meer epic bij verwacht. Er lagen overal wel notes en papieren verstopt met lore, maar ik vind dat een verhaal duidelijk moet zijn adhv het geheel en niet door honderden papieren te lezen.
Een ander negatief puntje is de moeilijkheidsgraad die soms wat gek deed. Sommige bosses waren gewoon veel te moeilijk voor het moment waarop je ze tegenkwam. Hierdoor moest je deze laten liggen tot een veel later tijdstip. Persoonlijk vind ik dat niet zo tof!
Voor de rest blonk dit spel uit op alle andere aspecten. De gameplay was super! Jesse springt, vliegt, loopt vlot over het scherm. Ook het schieten zelf was heel fijn. Het gaf zo'n bevredigend gevoel.
Qua creativiteit was dit wel een van de beste ps4/5 games die ik al gespeeld heb. Elke kamer die je binnenging was weer een verrassing van wat je ging aantreffen daar. Zeker naar het einde toe zat er een prachtig stuk in!
Op de ps5 zag het er ook adembenemend uit! Het was een visueel spektakel. Ik hoop zeker en vast dat er ooit nog een vervolg gemaakt wordt!
Hebben ze onlangs geen optie toegevoegd dat je een soort 'cheat' kan aanzetten opdat je niet kan sterven?
Vermoedelijk zorgt dat er wel voor dat je de plat niet kan behalen maar voor wie enkel voor de fun en het verhaal speelt, kan dat wel interessant zijn.
Image

Welke game speelde je het laatste uit?

1537
Sanity penguin wrote:
Mr.Wolf wrote:Control 8/10
Oké, voor de deze gaan we heel erg goed ons best doen. Aangezien kuch kuch niemand kuch deze gespeeld heeft leek me dit wel even tof om te vertellen hier. In Control speel je als Jesse Faden die een of ander gebouw binnenwandelt in New York, hier de CEO in een opmerkelijke toestand vindt en daarom zelf de mantel van grote baas overneemt. Blijkbaar is er een of andere kracht ontsnapt in dit gebouw waardoor er allemaal gekke dingen gebeuren. Et voila, het verhaal!
Toch vond ik dit het minste onderdeel van het spel en de reden waarom hier een 8 staat ipv een 9.5! Het verhaal is vaag! Het roept heel wat vragen op, en op het einde van het verhaal zat ik met nog veel meer vragen bovenop de onbeantwoorde vorige vragen. Het einde vond ik dan ook weer wat teleurstellend en hier had ik dan ook iets meer epic bij verwacht. Er lagen overal wel notes en papieren verstopt met lore, maar ik vind dat een verhaal duidelijk moet zijn adhv het geheel en niet door honderden papieren te lezen.
Een ander negatief puntje is de moeilijkheidsgraad die soms wat gek deed. Sommige bosses waren gewoon veel te moeilijk voor het moment waarop je ze tegenkwam. Hierdoor moest je deze laten liggen tot een veel later tijdstip. Persoonlijk vind ik dat niet zo tof!
Voor de rest blonk dit spel uit op alle andere aspecten. De gameplay was super! Jesse springt, vliegt, loopt vlot over het scherm. Ook het schieten zelf was heel fijn. Het gaf zo'n bevredigend gevoel.
Qua creativiteit was dit wel een van de beste ps4/5 games die ik al gespeeld heb. Elke kamer die je binnenging was weer een verrassing van wat je ging aantreffen daar. Zeker naar het einde toe zat er een prachtig stuk in!
Op de ps5 zag het er ook adembenemend uit! Het was een visueel spektakel. Ik hoop zeker en vast dat er ooit nog een vervolg gemaakt wordt!
Hebben ze onlangs geen optie toegevoegd dat je een soort 'cheat' kan aanzetten opdat je niet kan sterven?
Vermoedelijk zorgt dat er wel voor dat je de plat niet kan behalen maar voor wie enkel voor de fun en het verhaal speelt, kan dat wel interessant zijn.
Die cheat, daar kwam ik pas achter toen ik de laatste overgebleven DLC trophies aan het hunten was. :’)

In het menu kan je inderdaad je health op onschendbaar zetten. Dit heeft geen effect op de trophies.

Voor de bosses heb je die niet nodig. Ze hebben allemaal wel een manier/tactiek om ze makkelijk te verslaan. Kost alleen wat moeite om daar achter te komen.

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1540
Ik was al van het begin op de hoogte van de cheats, maar voelde me daar niet helemaal goed bij om te gebruiken :p Ik heb bv. heel veel problemen gehad bij The Anchor. Een uur liggen proberen, en ik bleef maar sterven. Uiteindelijk na de main story terug gekomen, en toen van de 2e keer gewonnen. Ook de rest van de bosses gingen toen heel erg vlot!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1542
Spider-Man 8/10

Heb gisteren Spider-Man uitgespeeld. Een prima game met lekkere gameplay, maar voor de rest geen topper. Ik zou de game eerder een goede 7 geven dan een magere 8, maar ik geef het de voordeel van de twijfel. Het verhaal is een typische Marvel verhaal naar mijn idee en is daarom geen hoogvlieger. Het slingeren door de stad als Spider-Man is echt leuk en New York ziet er leuk uit. Toch voelde de game voor mij wat leeg aan (nogal lastig uit te leggen) waardoor de game voor mij nooit echt tot leven kwam. Komt misschien ook omdat ik hiervoor RDR2 heb gespeeld, wat dus het beeld wat vertekend. Toch kan ik iedereen de game aanraden om een keer te spelen. De actie is leuk en vooral het slingeren door New York is echt geweldig om uren mee bezig te zijn.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1544
Resident Evil Village 9/10
Na een rustgevende vakantie in het midden van VS bij de familie Baker (yup, die familie waar de vrouw des huizes insecten uit vreemde plekken weet te toveren en waar rare wezens in de kelder rondliepen), is Ethan Winters samen met zijn vrouw naar Europa verhuisd. Enkele jaren later krijgen ze een baby en ze leven lang en gelukkig. Nu ja, tot een oude bekende even het rustige leven komt verstoren. Ethan raakt zijn dochter kwijt en wordt wakker in een oud Middeleeuws dorpje. Wat volgt is een 10-uur durende adrenaline rit.
En adrenaline is het zeker! Het spel is veel intenser dan de voorganger. Je wordt van de ene intense situatie naar de andere gesmeten.
Het verhaal is wederom uitstekend met het nodige mysterie. Wat ik zeker en vast leuk vond, was dat de trailers best weinig verklapten. Ik dacht vaak dat het verhaal voornamelijk ging gaan over de big tiddy tall vampire lady aka lady Dimitrescu, maar dit was absoluut niet het geval. Dit kasteel met de vampier vrouw was nog maar het tipje van de ijsberg. Het verhaal heeft nog zoveel meer te bieden!
Waar het vorige spel eerder survival horror was, is dit eerder een horror shooter geworden. Er zit veel meer actie in. Ik had geen enkel moment dat ik te weinig munitie had. Ook zul je veel meer vijanden op het pad tegenkomen en ook meer diversiteit hebben hierin. Maar als kanttekening moet ik hierbij nog wel maken dat het wel degelijk horror is! Er is een bepaald moment in het spel dat verschrikkelijk eng was. Door velen werd dit zelfs het engste moment genoemd van de hele resident evil franchise!
Als enige negatieve punt (en dat had het vorige spel ook) was dat het 2e deel van het spel wat minder werd. Hier zat iets teveel actie in!
Voor de rest wil ik niet teveel meer zeggen om niks te spoilen. Het is een prachtige toevoeging aan het resident evil universum en ik ben heel benieuwd naar wat de toekomst zal brengen!
Image