Re: Wat speel je op dit moment?

3481
paveman wrote: 12 Jun 2024 15:42 The Forgotten Saga moest ik echt enorm in komen (zat ook een hele tijd tussen laatste keer spelen en deze DLC spelen overigens), maar uiteindelijk is het best goed te doen. Soms ook even mazzel hebben met de juiste wapens vinden onderweg (en als je t dan niet haalt, of nog een run moet doen de optie om het wapen van je laatste run mee te nemen kopen). En tussendoor was ik vergeten waar je zaken kon upgraden: dat gaat niet via het menu maar ergens aan het begin van de hub waar je weer terugkomt. Toen ik wat upgrades gekocht had na een tijdje ploeteren ging ik er vervolgens makkelijk doorheen.
Ik ben er ondertussen ook aan begonnen!
Ben gisteren tijdens m'n 2e run tot vlak voor de eindbaas geraakt van Helheim maar wegens gebrek aan die healing elks tegen een random groepje vijanden gestorven.
Wat ik me wel afvraag is hoe het mogelijk is dat je Nidhogg kunt verslaan zonder gehealed te hebben in 1 run :p Ben daar gisteren geraakt en had iets van een 280 levens toen ik aankwam, en bleef er nog met iets van een 40 over...
Moet wel zeggen dat ik nog geen upgrades had ofzo.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3482
Upgrades, goede wapens, een goede run hebben en geduld bij het gevecht met Nidhogg zelf. Defensief spelen eigenlijk vooral ;). Veel succes, en plezier, ermee! Je zal merken dat je elke run die je doet de enemies ook steeds beter leert kennen en het daarmee ook steeds beter te doen is.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3483
Gisteren een eerste worp gedaan naar de Nidhogg run. Je zou blijkbaar in het eerste gebied een quest kunnen doen waardoor je een permanente rune krijgt die ervoor zorgt dat als je sterft, je de helft van je levens terugkrijgt en nog even kan verder doen. Uiteindelijk tot in het gebied van Nidhogg geraakt (jammer genoeg gestorven bij de 2e boss) met nog 130 levens ofzo, maar toen kwam ik volledig vast te zitten in het gebied waardoor ik geen uitweg zag en je een of andere quest moest doen. Blijft in eerste instantie erg moeilijk lijken tot ik op internet ergens las dat je een armor kon vinden in het 2e gebied dat je blijkbaar zou healen als je enemies killt en ook nog eens 20% meer damage doet tegen een boss :O
Objectief voor vanavond: dit armor vinden en upgraden!
Vind het trouwens een verschrikkelijke game modus... Ik denk dat ik de mastery challenges zelfs leuker vond om te doen dan dit. Een run kan makkelijk 3 kwartier duren terwijl zo'n mastery challenge hooguit een kwartier was.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3484
Ik kan me niet herinneren dat de runs zo lang waren, maar ben het met je eens dat de modus niet de beste vondst ooit is. Ik houd er sowieso niet zo van als DLC compleet andere gameplay geeft dan het origineel. Aan de ene kant goed dat ontwikkelaars daarmee misschien toch nog wat broodnodige creativiteit aan de dag leggen om te kijken of iets scoort, maar aan de andere kant: ik heb de game gekocht voor de gameplay van die game. Niet voor een survival game (TR) of roguelike (AC) of....
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3485
paveman wrote: 20 Jun 2024 10:52 Ik kan me niet herinneren dat de runs zo lang waren, maar ben het met je eens dat de modus niet de beste vondst ooit is. Ik houd er sowieso niet zo van als DLC compleet andere gameplay geeft dan het origineel. Aan de ene kant goed dat ontwikkelaars daarmee misschien toch nog wat broodnodige creativiteit aan de dag leggen om te kijken of iets scoort, maar aan de andere kant: ik heb de game gekocht voor de gameplay van die game. Niet voor een survival game (TR) of roguelike (AC) of....
Denk dat de speelduur er wat van af hangt... Zeker in het begin heb ik nu geen denderende wapens dus die hou ik ook niet direct bij. Als je uiteindelijk dan wel een goed wapen hebt, kun je die bijhouden voor de volgende run en kan je enkel focussen op de enemy encounters die extra healing geven en eventueel je wapen nog wat kunnen upgraden. Denk dat je dan het meeste wel kunt beginnen skippen en direct naar bosses kunt lopen.
Maar idd! Al een geluk dat het een gratis update was, maar alleen jammer dat er trophies aan gekoppeld zijn :p
Die roguelike games vind ik gewoon niet leuk :p Ik vind het fijn om mijn personage sterker te zien worden en progressie te maken. Nu als je sterft moet je altijd opnieuw beginnen en daar vind ik niks aan. Da's dan ook de reden waarom ik Returnal niet gekocht heb ooit.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

3487
paveman wrote: 21 Jun 2024 09:20 Is natuurlijk niet helemaal het geval: je kunt wel upgrades vrijspelen waardoor je alsnog die progressie hebt. Maar ben het met je eens: ik maak liever op een natuurlijke manier progressie dan dat ik progressie maak door telkens hetzelfde opnieuw te doen...
Tgoh ja, ik bedoel eerder dat je die permanente upgrades hebt zoals in een gewoon spel. Je start altijd terug met minder health, met je basis wapens (je kan eventueel deze wel in een volgende run mee nemen, maar als je dit vergeet is het pech).
Soit, klagenuurtje is voorbij want ik heb alle trophies behaald nu!
Had op een gegeven moment een zotte flail gekregen met ijs damage en ik kon gewoon door hele mode blasten zonder ergens zorgen te maken.
Nu op naar Ierland wat ik al een heel pak toffer vind :p
Image