Re: Studeer-topic

123
gamerke1992 wrote:Ik weet pas 15 februari het resultaat van mijn masterproef. En dan is mijn masterdiploma een feit :)
Proficiat :cool:

Ik heb mij wat mispakt aan de werkdruk van de vakken die ik voor dit semester heb gekozen, maar goed, het zal wel weer lukken. 'k Had goede punten voor mijn mastervakken, dus hoop dat in dit semester ook zo te houden :O

Re: Studeer-topic

125
Ik had voor de vakantie een proefwerkweek met 6 proefwerken, daarvan heb ik er nu al 5 terug:
6,5 voor Nederlands
7 voor Frans
8,6/8,7 voor latijn (weet het nog niet zeker, maar ergens in die richting)
5,9 voor wiskunde. Hier ben ik erg blij mee, want het was een toets van meetkunde en ik heb echt een hekel aan meetkunde. Nadat ik de toets had gemaakt, had ik een 3 verwacht, dus die 5,9 is zo slecht nog niet.
7 voor natuurkunde

Nu alleen nog Engels. Maar daarbij is het ook nu een beetje een drama. Na 3 maanden werd onze Engels docent ziek en vielen veel lessen uit. Ze zou nog wel even ziek blijven, dus we kregen een invaldocent. Een vrouw uit Servië die nauwelijks Nederlands kan en soms zegt ze ook dingen in het Engels die niet helemaal kloppen (zoals housework). Het was ongeveer 3/4 weken voor de tweede proefwerkweek dat ze kwam. In de proefwerkweek hadden we een schrijftoets; een formele brief schrijven. Het was ook nog een schriftelijk examen. Het merendeel van de les besteedde ze aan hoe je datering, adres, naam enz. moest noteren, weinig aan wat je wel en niet moest doen. En toen in de proefwerkweek stond er op de opdracht dat je geen datering enz. hoefde te plaatsen :angry: . Ik had uiteindelijk een 5,3 voor de toets. Na de toetsweek begonnen we aan Macbeth, waar we in de derde toetsweek een toets over zouden krijgen. Er was eerst een beetje gerommel mee, want ze wilden dat wij het zelf zouden lezen, maar de meeste kinderen uit mijn klas snapten er niks van (snap nog steeds niet hoe ze dat voor mekaar krijgen). Uiteindelijk ging ze het zelf voorlezen en dingen uitleggen en dat ging al veel beter. Ongeveer 3/4 weken voor de proefwerkweek kwam de andere docente terug. Ze zei dat zij op dinsdag en vrijdag zou komen, terwijl de andere op maandag les geeft. Ze kwam uiteindelijk ze maar 3/4 lessen. Ze had tegen ons verteld dat we een bepaald deel uit een boekje niet hoefden te leren en dat ze de toets met de invaldocente zou maken. In de proefwerkweek kregen we de toets. Er zaten vragen in waarvan ze ons maar een keer in het kort over heeft verteld en er zaten vragen in over dat deel van het boekje. Het bleek dus dat de invaldocent de toets met een andere docent had gemaakt en niks wist van wat de andere docent had gezegd. Er zijn ook andere klassen die haar hebben en ze klagen allemaal over haar :q: .
Image

Re: Studeer-topic

129
minermb wrote:Ik heb het al een keer tegen mijn mentor gezegd, maar het lijkt me moeilijk om daar iets aan te doen in de laatste twee maanden van dit schooljaar.
Zolang de "echte" lerares bij haar verhaal blijft en er dus vragen onterecht in een toets terecht zijn gekomen, kan de mentor ervoor zorgen dat de toets ongeldig of deels ongeldig wordt verklaard. Daar hebben ze echt geen twee maanden voor nodig.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Studeer-topic

130
Sora_Lizard wrote:
minermb wrote:Ik heb het al een keer tegen mijn mentor gezegd, maar het lijkt me moeilijk om daar iets aan te doen in de laatste twee maanden van dit schooljaar.
Zolang de "echte" lerares bij haar verhaal blijft en er dus vragen onterecht in een toets terecht zijn gekomen, kan de mentor ervoor zorgen dat de toets ongeldig of deels ongeldig wordt verklaard. Daar hebben ze echt geen twee maanden voor nodig.
We moeten eerst nog het cijfer van de toets terugkrijgen en daar wacht ik liever op, voor ik een klacht ga indienen.

Het grappige (en onhandige) is dat de lerares die ziek was geworden, ook onze mentor was. Dus nu heeft de ene helft van de klas de economie lerares als mentor en de andere helft de biologie leraar en een paar weer iemand anders.

Ik kan binnenkort ook een SE herkansen uit de eerste 3 periodes van het jaar en ik denk dat ik die schrijftoets van Engels ga herkansen.
Image

Re: Studeer-topic

131
Trouwens van studeren gesproken, den blok is weer eens begonnen. Wie zit er allemaal in het hoger onderwijs en mag/moet de komende week weer gekluisterd zitten achter de boeken? En hoe studeren jullie? Misschien leuk om wat werkplekfoto's te posten? Studeer je buiten of binnen? Laat het ons zien!
Image

Re: Studeer-topic

134
Pff, ik heb nu nog veel te weinig tijd om echt te studeren. Maandag nog een laatste grote taak die af moet. Die taak is het enige waarop we punten krijgen voor dat vak, dus hij zal goed moeten zijn :O
Daarna kan ik wel beginnen studeren voor een examenperiode met zowat de slechtste spreiding die ik al gehad heb. Eén examen helemaal in het begin, dan twee weken niks en dan 2 achter elkaar. Handig... :|

Re: Studeer-topic

135
Alles beter dan 3 examens op 2 dagen :|

Ik ben blij dat ik daar vanaf ben, aan de andere kant... de examenperiode was voor mij vaak de rustigste periode van het jaar op de vakantie na. Mijn richting was nogal erg project- en praktijkgericht. Ik mis die rustige periodes wel en die vakantie al helemaal. 2-3 weken vakantie vliegen nu voorbij alsof het een weekend is, ik ga het dus maar niet over het weekend hebben... :P
Image
cron