Re: PlayStation 5

723
NTGSruler wrote:Hou de site volgende week in de gaten??
Gewoon woensdag dan rond het middaguur??
Denk dat je ook gewoon maandag en dinsdag even de site moet bezoeken. Waarschijnlijk voor verdere info met betrekking tot de ps5
Image

Re: PlayStation 5

725
ShAmPi wrote:Bpost reken we niet mee bij pakjesdienst he. Om te beginnen is het al geen dienst maar eerder een loterij ^^
:lol: :lol:
NTGSruler wrote:Klopt wel. Maar veel heeft toch te maken met de efficiëntie van desbetreffend postbedrijf. Tis erg om te zeggen maar ik vermijd zoveel mogelijk pakketjes die via Bpost worden verstuurd.

Voorbeeld: ik heb iets besteld uit Dubai. 4 dagen later via DHL in huis.
Iets besteld in Italië tijdens de lockdown in maart: 1 week later in huis.
Iets besteld in België (belgische zaak) verstuurd via Bpost (Bpost 24u!!!): 3 weken later in huis. Wel moet ik er bij vermelden dat dit ook tijdens de eerste lockdown was. Maar toch... PostNL leverde wel op tijd toen.
Ruim 2 jaar geleden ging ik met pensioen en ik heb toen naast het gamen een aantal oude verstofte hobby's opgepoetst. Sinds die tijd heb ik tot mijn eigen verwondering, alles wordt door de organisaties netjes bijgehouden tegenwoordig, enorm veel online besteld. Meer dan 150 bestellingen via Bol, ruim 100 bij Ebay (altijd uit het buitenland) en nog eens een kleine 40 via Catawiki. Daarbij nog meerdere 'losse' bestellingen bij GM, Sqenix en Bandai Namco en nog zo wat bij Amazon e.d.

Ik weet dat verschillende besteldiensten ook met franchisenemers werken en het kan zijn dat ik daarmee juist veel geluk of juist veel pech heb gehad maar er waren weken dat er elke dag wel een of meerdere bestellers aan de deur kwamen.
- Mijn ervaringen met Postnl zijn zeer goed, keurig geleverd op de afgesproken tijden op een heel enkele keer na.
- Voor DHL kan ik eigenlijk hetzelfde beweren, prima en betrouwbaar.
- UPS minder vaak tegengekomen maar wel altijd op de juiste dag. Hun tijd voorspelling is echter aan de ruime kant.
- DPD is een verschrikking, van 6 bestellingen slechts een keer meteen goed. De andere keren, DPD maakt gebruik van een zeer mooie aflever tool waarbij je nauwkeurig kunt volgen op een plattegrond waar de bezorger is en hoeveel adressen nog te gaan zijn voordat jij aan de beurt bent, bracht de bezorger het pakketje toch direct naar een afhaalpunt. Een keer zag ik de wagen zelfs voorbij rijden op het juiste tijdstip! En dan een bericht krijgen "Helaas u was niet thuis!" :mad:
Na een zeer boze brief (e-mail) aan DPD werd het laatste pakje dan wel keurig bezorgd.

M.a.w. het is niet altijd de bezorgdienst zelf maar mogelijk een wat 'slordige' franchisenemer.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: PlayStation 5

726
NTGSruler wrote:Klopt wel. Maar veel heeft toch te maken met de efficiëntie van desbetreffend postbedrijf. Tis erg om te zeggen maar ik vermijd zoveel mogelijk pakketjes die via Bpost worden verstuurd.

Voorbeeld: ik heb iets besteld uit Dubai. 4 dagen later via DHL in huis.
Iets besteld in Italië tijdens de lockdown in maart: 1 week later in huis.
Iets besteld in België (belgische zaak) verstuurd via Bpost (Bpost 24u!!!): 3 weken later in huis. Wel moet ik er bij vermelden dat dit ook tijdens de eerste lockdown was. Maar toch... PostNL leverde wel op tijd toen.
Hier gaat PostNL, DHL en UPS goed, maar DPD is een drama...

Voorheen kregen we nooit iets van DPD en dit jaar ineens al 5 keer. Maar de eerste 4 keer werd er niet eens aangebeld, geen briefje in de bus niks... alleen plots een mailtje van 'u kan u pakketje afhalen bij ...'. Dat terwijl je hier in Nederland bij DPD kan checken hoeveel afleveradressen er nog voor je zijn, je weet dus bijna tot op de minuut wanneer hij komt.
Daar dan telkens ook achteraan gegaan en bleek ook 4 keer dezelfde bezorger te zijn. 'Het zou worden doorgegeven aan zijn depot'. Wij zaten ondertussen al op het punt 'annuleer maar als het met DPD komt'. Tot dan plots 2 weken geleden weer een mailtje dat iets met DPD kwam en dat is zowaar goed aangekomen! :party:

Bleek van Bandai te zijn, maar die sturen geen mail van 'u pakket is verzonden' dus we wisten niet eens zeker wat het was en dat er iets kwam ware het niet dat DPD die mail had gestuurd. In België gebruikt Bandai blijkbaar BPost kwam ik later achter en daar precies hetzelfde: zonder mail van BPost weet je niet eens dat er wat van hen komt.

Ik vermoed dat die kerel (als het de 5de keer dezelfde was) nu eindelijk het door heeft ofzo en anders dan is hij ondertussen ontslagen :lol:

Maw: Zoveel is ook gewoon afhankelijk van de bezorger zelf... :(

ik weet ook dat mijn moeder via FeDeX wel is wat laat opsturen vanuit Hongkong of China en die express delivery van 24u en voor 12u 's middags afleveren... dat werkt ook echt over die afstand! :O (was wel voor Corona, weet niet hoe het nu zit)

Edit: Blijkbaar heb ik nog eentje van DPD gemist en zaten we al aan 6 :lol:
Image

Re: PlayStation 5

727
Wacht maar tot je eens gebruik maakt van de leverdienst dynalogic. Dan pas ga je beseffen wat het absolute dieptepunt is :p

Geen idee van waar zij plots kwamen (ik kende ze eerst nog niet) , maar ze hebben zowel van krefel, Samsung als bol eens iets geleverd bij mij en dat was RAMPZALIG.
Image

Re: PlayStation 5

729
Toevallig vandaag weer een gevalletje DPD. Bestelling bij Bol die via een externe leverancier geleverd wordt.

De T&T code levert in het ene geval een DPD link op met een voorspelling dat het pakketje vandaag later op de dag wordt geleverd . . .
Dezelfde T&T code maar nu via een mail van DPD zelf levert een andere DPD link op met een voorspelling dat het zaterdag wordt geleverd.

Tja, en daar zit je dan . . . :think:

Ik ben benieuwd wanneer het wordt geleverd en dan rest nog de vraag waar het wordt geleverd . . . .
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: PlayStation 5

731
Uiteindelijk heeft DPD weer een stapje in de goede richting gezet. Het is vandaag ruim op tijd aan huis (!) geleverd. Helaas niet geheel zonder problemen daar ik een melding kreeg dat het pakje onderweg was en de aflever tool aangaf dat er nog 16 stops te gaan waren voordat ik aan de beurt was. Nu weet ik inmiddels uit ervaring dat een stop ca. 3 minuten duurt dus kon ik uitrekenen wanneer de bezorger zou aanbellen.
Een kwartier later waren het nog steeds 16 stops en nog eens 10 minuten later nog steeds 16 stops en toen werd er gebeld. :think:

Een boze brief met voldoende data heeft nu al 2 correcte bezorgingen opgeleverd. De bewuste bezorger is of behoorlijk de waarheid gezegd of het is inmiddels een andere bezorger. ^^
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: PlayStation 5

732
Behoorlijk wat ervaring hier kwestie postpakketjes! :lol:
Weet je, uiteindelijk gaat het erom dat je het tijdig in huis krijgt, ongeschonden. Denk dat de meeste daar wel in slagen. Tis nu ook niet voor mij persoonlijk dat er elke dag een pakje moet komen.

@Marty: ondertussen de accessoires in huis? :think:
Image

Re: PlayStation 5

733
Accesoires heb ik in huis. Zou vandaag om 15:00 klaar liggen maar om 17:00 had ik nog geen bericht dat het op het postkantoor lag. Rond half 6 kreeg ik melding dat het afgegeven was. Dus meteen daar heen gegaan (sluit om 18:00) Dus mn headset, controller, laadstation zijn binnen :D
Image

Re: PlayStation 5

735
ShAmPi wrote:Kan iemand de titel van de thread veranderen naar "pakjesdienst ervaringen"
Kun je dat niet zelf? Of lukt dat niet als je een dronken Admin bent :think:


Als je de ps5 trophy lijst bekijkt van Borderlands 3 dan zie je ook op psnprofiles dat daar de vooruitgang ook bijgehouden wordt
https://psnprofiles.com/trophies/11781-borderlands-3

Gearbox zegt zelf dat er geen aparte trophy lijst is voor Borderlands 3 op de PS5.
Q: Are there separate Trophies or Achievements for current-gen consoles versus next-gen consoles?

A: No, the same Trophies and Achievements exist on both current and next-gen consoles. Your Trophies/Achievements from current-gen will transfer to next-gen platforms within the same console family.
https://borderlands.com/en-US/news/2020 ... t-gen-faq/
Image
cron