Re: Je nieuwste trophies

706
Ja, inderdaad… Ik snap wel waarom veel mensen afhaken. Ik vind het verhaal ook heel goed, en de game dat is eens iets anders en uniek om te doen, maar ik zou hem de komende 10 jaar niet meer aanraken denk ik. :-"

De laatste twee in Hades:

Friends Forever
Image

Thorn of Thanatos
Image

De eerste was op het laatste wat een grind, maar niet veel meer dan twee uurtjes denk ik, omdat ik doorheen het spel al veel heb gevarieerd met de Keepsakes.
Die van Thanatos was toch wat zenuwslopend soms, maar vandaag van de eerste keer gelukt.
Image

Re: Je nieuwste trophies

707
Streets of Rage 2
Image

High Score
Score 800,000 points in one game -- with Game Settings set to Hardcore.

En daarmee na 10 jaar en 9 maanden ook 100% :lol:

Ik was begonnen met de savefile die ik had waar ik deel 1 van de glitch had gedaan en dus enkel de glitch gaande moest houden tot de timer op was = 90 seconden, maar seconden duren in deze versie langer dan een seconde :silly:

Deel 1 is een bepaalde move doen en dan de game pauzeren zodat je een moment hebt om te herpakken.
Deel 2 is tijdens pauze alvast pijltje naar rechts duwen en de rest van de tijd dat ook inhouden. Dan verder heel de tijd kruisje en vierkantje duwen. Snel kruisje tappen als je op de grond bent en eens in de lucht vierkantje inhouden tot je op de grond bent en opnieuw snel kruisje tappen.
Kruisje tappen is om te springen en om te voorkomen dat vijand een counter doet wat gebeurt als je te traag tapt. Vierkantje houden bepaalt hoeveel punten je krijgt, hoe langer je dat even kan inhouden hoe meer punten. Door een bepaalde setting is dat houden eigenlijk heel snel tappen en bepaalt het aantal taps de score gaande van 200 tot 800 per keer.

Maar deel 2 met dat kruisje en vierkantje kon ik maar 2-3 rondjes goed doen voor ik wel iets fout deed en het dus kwijt was.
Daar komt bij dat je het genoeg moet doen zodat je in die 90 seconden minstens 100.000 punten krijgt en een extra leven krijgt want als de timer afloopt verlies je een leven. Dat ging hem dus niet worden...

Ik had wel ergens nog gelezen van iemand die een turbocontroller gebruikte waarbij hij kruisje en vierkantje tegelijk liet indrukken op 20 of 32 inputs per seconde en dat dat werkte. 32 inputs gaf dan een hogere score omdat je consistent 800 kreeg ipv 600.
Dus ik dacht: Wat als ik nu een script maak voor de Cronus Max dat precies dat doet met vierkantje en kruisje.
Paar minuten later alles bovengehaald en een script gemaakt. Eerst op 10ms tussen de inputs maar dat was te snel, dan op 32ms zodat het ongeveer 32 inputs per seconde is en dat werkte! :D

Hierdoor moest ik deel 1 van de glitch nog zelf doen en op het pauzescherm hield ik dan zelf pijltje naar rechts in (te lui om script verder aan te passen) en dan startte ik het script dat door kruisje ook automatisch resume deed. Aan het einde van de 90 seconden dan het script snel uitzetten en een save maken. Vervolgens die save hergebruiken tot ik deel 1 weer opgezet had en opnieuw het script kon gebruiken. Dat opnieuw opzetten was ik soms wel 5-10 minuten mee aan het knoeien maar die 90 seconden gingen dan vervolgens perfect! :relief:

Uiteindelijk ben ik vanaf dat ik begon met klooien zonder script tot ik het script had gemaakt en de trophy gehaald heb, ongeveer 1u40 bezig geweest. Had het met het script niet gelukt dan had ik al snel overgeschakeld op save scummen door de game maar dat zou veel langer geduurd hebben. Ik had op die manier al een halfuur nodig om stage 2 te doen en je moet toch minstens stage 7-8 halen voor die score.

TL;DR: Cronus max pro FTW! :saint:
Image

Re: Je nieuwste trophies

708
Kolm wrote: 05 Apr 2022 12:19Het verhaal was geweldig, maar de toegankelijkheid was ver onder het vriespunt, ik snap dat mensen hier niet doorkomen door al die rare knoppen toestanden, zelfs op easy!
Dat gevoel had ik ook constant, zeker als ge daardoor het verhaal niet kunt laten gaan zoals ge wilt :lol:
Maar op de een of andere manier voelde het dan ook 'realistisch' omdat ge in die stresserende situaties in het echte leven ook niet altijd het gewenste resultaat zou hebben :?

Re: Je nieuwste trophies

709
Kolm wrote: 09 Apr 2022 14:07 Streets of Rage 2
Image

High Score
Score 800,000 points in one game -- with Game Settings set to Hardcore.

En daarmee na 10 jaar en 9 maanden ook 100% :lol:

Ik was begonnen met de savefile die ik had waar ik deel 1 van de glitch had gedaan en dus enkel de glitch gaande moest houden tot de timer op was = 90 seconden, maar seconden duren in deze versie langer dan een seconde :silly:

Deel 1 is een bepaalde move doen en dan de game pauzeren zodat je een moment hebt om te herpakken.
Deel 2 is tijdens pauze alvast pijltje naar rechts duwen en de rest van de tijd dat ook inhouden. Dan verder heel de tijd kruisje en vierkantje duwen. Snel kruisje tappen als je op de grond bent en eens in de lucht vierkantje inhouden tot je op de grond bent en opnieuw snel kruisje tappen.
Kruisje tappen is om te springen en om te voorkomen dat vijand een counter doet wat gebeurt als je te traag tapt. Vierkantje houden bepaalt hoeveel punten je krijgt, hoe langer je dat even kan inhouden hoe meer punten. Door een bepaalde setting is dat houden eigenlijk heel snel tappen en bepaalt het aantal taps de score gaande van 200 tot 800 per keer.

Maar deel 2 met dat kruisje en vierkantje kon ik maar 2-3 rondjes goed doen voor ik wel iets fout deed en het dus kwijt was.
Daar komt bij dat je het genoeg moet doen zodat je in die 90 seconden minstens 100.000 punten krijgt en een extra leven krijgt want als de timer afloopt verlies je een leven. Dat ging hem dus niet worden...

Ik had wel ergens nog gelezen van iemand die een turbocontroller gebruikte waarbij hij kruisje en vierkantje tegelijk liet indrukken op 20 of 32 inputs per seconde en dat dat werkte. 32 inputs gaf dan een hogere score omdat je consistent 800 kreeg ipv 600.
Dus ik dacht: Wat als ik nu een script maak voor de Cronus Max dat precies dat doet met vierkantje en kruisje.
Paar minuten later alles bovengehaald en een script gemaakt. Eerst op 10ms tussen de inputs maar dat was te snel, dan op 32ms zodat het ongeveer 32 inputs per seconde is en dat werkte! :D

Hierdoor moest ik deel 1 van de glitch nog zelf doen en op het pauzescherm hield ik dan zelf pijltje naar rechts in (te lui om script verder aan te passen) en dan startte ik het script dat door kruisje ook automatisch resume deed. Aan het einde van de 90 seconden dan het script snel uitzetten en een save maken. Vervolgens die save hergebruiken tot ik deel 1 weer opgezet had en opnieuw het script kon gebruiken. Dat opnieuw opzetten was ik soms wel 5-10 minuten mee aan het knoeien maar die 90 seconden gingen dan vervolgens perfect! :relief:

Uiteindelijk ben ik vanaf dat ik begon met klooien zonder script tot ik het script had gemaakt en de trophy gehaald heb, ongeveer 1u40 bezig geweest. Had het met het script niet gelukt dan had ik al snel overgeschakeld op save scummen door de game maar dat zou veel langer geduurd hebben. Ik had op die manier al een halfuur nodig om stage 2 te doen en je moet toch minstens stage 7-8 halen voor die score.

TL;DR: Cronus max pro FTW! :saint:
Euh... Alles voor die 100% hé? :D
Image

Re: Je nieuwste trophies

710
NTGSruler wrote: 10 Apr 2022 09:06 Euh... Alles voor die 100% hé? :D
Soms heb je van die games die de hele tijd je ogen uitsteken omdat je geen 100% hebt terwijl het eigenlijk zo moeilijk niet lijkt :lol:

Maar door een paar minuten met die Cronus Max te prullen heb ik me uiteindelijk heel wat uren uitgespaard! :saint:
Image

Re: Je nieuwste trophies

714
Ondertussen de rest van de trophies maar eens behaald in Gran Turismo 7. Enkel nog de Sport mode races (halfweg ongeveer, 50 in totaal. Hopelijk ergens deze week of begin volgende week unlocken). En dan nog de Legendary Cars, heb er nog 2 nodig. Maar die moeten dus nog eens opnieuw verschijnen. Zal kwestie van elke dag checken zijn. Geld zou ik nu in principe genoeg moeten hebben ervoor.
Image

Re: Je nieuwste trophies

715
Red Dead Redemption 2
Image

Notorious
Red Dead Online: Reach Rank 50.

En daarmee zijn ook alle online trophies in RDR2 binnen! :party: :relief:

Daarmee kan de game ook weer even de koelkast in, al was het maar om mijn duim en de X-knop van de controller te laten bijkomen. Rockstar nog steeds met hun X-tappen om te sprinten of sneller te rijden met je paard :L:
Image

Re: Je nieuwste trophies

718
Het ging ook een stuk sneller dan verwacht eerlijk gezegd!

Eerste weekend had ik veel free roam missies gedaan omdat die dubbele rewards geven, ook voor gold bars. Daardoor redelijk snel de collector role.

Dan doordeweeks elke dag 1-2u alle collectibles in een andere provincie oprapen. Het lukt dan niet om alles in 1 provincie te pakken maar gewoon zoveel mogelijk. De volgende dag hebben ze toch weer een andere positie dus echt 1 keer de hele map doen over meerdere dagen kan niet. De nieuwe positie is dan wel min of meer in dezelfde buurt zo lijkt het dus je komt dan redelijk ver om sets bij elkaar te krijgen.

Op zondag dan een rondje gedaan maar dan enkel voor de missende items van de sets waar ik 2-4 dingen miste.
Hierdoor een stuk of 10 sets kunnen inleveren. Dan was ik er bijna en heb ik op maandag ook nog van een paar sets waar ik er heel dichtbij zat de missende gezocht tot ik level 50 had.
Image

Re: Je nieuwste trophies

720
paveman wrote: 18 May 2022 08:30 Pfff, klinkt ingewikkeld en motiveert niet echt om er mee verder te gaan moet ik zeggen... :(
Haha zalig toch hoe je verwoord hoe ik erover denk! Ben er momenteel ook mee bezig en zo voelt het echt wel.

@Kolm: nice!
Zelf heb ik vandaag de 15 gold bars om eindelijk dan de collectible rol te kunnen opnemen. Vanaf zaterdag ben ik normaal weer 2 weekjes thuis, dus kan ik op het gemak dan elke dag wat verzamelen. Ondertussen bijna level 20. En ook 12/14 daily challenges gedaan.
Moet eerlijk bekennen dat FIFA serieus verslavend is. Daarnaast zitten er ook héél wat online trophies in FIFA die je moet halen in onpopulaire modes, en ik probeer daar nu wat gebruik van te maken omdat de game deze maand met plus is gekomen. In september verschijnt de nieuwe FIFA al, vandaar.
Image