Re: PlayStation Plus

2492
Vindt het wel jammer dat die Man of Medan zeer buggy en glitchy is blijkbaar :| Anders had ik die misschien wel eens willen doen (is ook co-op voor nodig).

Crash 4 is een zéér moeilijke platinum en platform games zijn niet mijn sterkste kant...
Image

Re: PlayStation Plus

2493
Eindelijk nog eens een maand waar ik best hyped over ben! Wou de nieuwe crash al een tijdje, maar vond die altijd wel best duur en Man Of Medan was ik aan het wachten tot die ooit in een bundel kwam met de anderen van de reeks voor een zacht prijsje. Zou mooi meegenomen zijn dan!
Image

Re: PlayStation Plus

2495
NTGSruler wrote: 26 Jun 2022 18:32 Vindt het wel jammer dat die Man of Medan zeer buggy en glitchy is blijkbaar :| Anders had ik die misschien wel eens willen doen (is ook co-op voor nodig).

Crash 4 is een zéér moeilijke platinum en platform games zijn niet mijn sterkste kant...
Dat buggy van medan valt wel mee ondertussen geloof ik. Ik had zelf 1 bug en dat was 1 collectible dat in co-op opgepakt werd door de andere speler maar dat voor mij niet telde terwijl dat wel de bedoeling was. Norriek had mij toen geholpen met een save dat ik de andere persoon kon zijn maar het zou ook moeten kunnen in die theatrical cut mode ofzo. Die mode was pas een paar maanden na release gratis beschikbaar want was eigenlijk een pre-order voordeel.
Image

Re: PlayStation Plus

2497
Ik had zelf de guides van powerpyx gebruikt. Niet alleen de trophyguide maar vooral de walkthroughs om iedereen levend te houden of net niet :P

Het enige nuttige wat in de PSNP guide staat is dat je nu voor sommige dingen ook curator cut kan doen wat voor collectibles mogelijk nuttig kan zijn. En dat je nooit je saves van een volledige playthrough mag overschrijven omdat je daarop chapter select kan doen voor bepaalde trophies.

Ik vond het een hele interessante game. Het is vooral erg story driven en eigenlijk had ik pas bij een tweede playthrough beter door hoe bepaalde dingen in elkaar zaten. Gameplay is redelijk linear dingen ontdekken met af en toe wat QTE's. Verhaalkeuzes kunnen wel een hele impact hebben op het verdere verloop. In dat opzicht een heel stuk beter dan bv the walking dead van telltale waar de keuzes op de lange termijn niet echt lijken uit te maken. In TWD: Je moet kiezen om persoon A of B te redden en degene die je redt, sterft later dan alsnog doorgaans. Dat is hier niet noodzakelijk zo.
Image

Re: PlayStation Plus

2499
Het is nu ook bekend wat ze met de nieuwe PSPlus vouchers uit de winkel gaan doen...
In BE/NL gaan er kaartjes van 60 en 120 euro komen maar die zetten eigenlijk gewoon geld op je account waar je vervolgens mee kan doen wat je wil. Maw: Eigenlijk zijn er gewoon meer bedragen mogelijk op die vouchers.

Het lijkt er dus ook op dat sales op PSPlus enkel nog via de store zelf gaat lukken en niet meer via de vouchers van andere winkels :(

Los daarvan kan je met geld dat je op je account zet, ook alleen maar 3 of 12 maanden PSPlus kopen en niet 1 maand. Als je toch 1 maand wil dan moet je andere opties gebruiken zoals credit card koppelen... Benieuwd of dat zelfs legaal is :think:

https://www.4gamers.be/specials/79638/1 ... s-kaartjes
Image

Re: PlayStation Plus

2500
Ik heb ergens gelezen dat je "kortingen" nu anders moet gaan zoeken. In de vorm van kortingen op de PSN cards. Op die manier kun je als je dan je Plus abo vernieuwd "goedkoper" vernieuwen.
Maar... We hebben het er onlangs kort over gehad Kolm. Het is weer iets wat ze gevonden hebben om meer geld te gaan cashen en dat begint mij mateloos te irriteren. Ik ben nog niet op het punt dat ik ga stoppen met gamen (dat zal wel nooit gebeuren denk ik), maar ik begin mij toch echt te verzetten tegen al die microtransacties. Free-to-play games komen er (voorlopig?) niet in bij mij.

Trouwens => mis ik iets of kost PS Plus Extra 99 euro? Betekent dat je in principe 20 euro MEER moet spenderen om gewoon maar je abo te kunnen verlengen. Zielige praktijken eigenlijk.
Image

Re: PlayStation Plus

2501
Ik begrijp niet wat je precies wil zeggen met dat van PSPlus extra.
Als je PSPlus essential wil verlengen is het 60 euro voor een jaar, dat is gewoon het oude PSPlus inclusief de games die je ooit al had toegevoegd aan je lijst.
PSPlus extra is dan 100 euro voor een jaar en dat is met die game catalogus van een paar 100 games.
Dan heb je premium voor 120 euro per jaar dat is inclusief streamen en oude games.

Als jij op dit moment nog een half jaar essential hebt en je wil dat halve jaar naar extra omzetten, dan betaal je het verschil tussen die 2 prijzen en dan gedeeld door 2 voor een half jaar. Dus 100 - 60 = 40. En dan voor een half jaar 40/2 = 20 euro om die laatste maanden om te zetten van essential naar extra.

Ik rond de prijzen gewoon af, 99.99 of 100 euro is gewoon om het onder de mentale grens te houden voor sommige mensen die daar blijkbaar gevoelig voor zijn :q:
Image

Re: PlayStation Plus

2502
Nu betaal je inderdaad nog het verschil. Maar eens je PSPlus Extra bijvoorbeeld terug moet vernieuwen kost je dat 100 euro. Als je dat dan wil doen via een PSPlus Voucher, moet je er ééntje kopen van 120 euro. In principe 20 euro teveel (oké die 20 euro blijft dan wel in je wallet, maar het is het principe vind ik).
Image

Re: PlayStation Plus

2503
Je zou in dat geval ook gewoon 2 klassieke geld vouchers van 50 euro kunnen kopen.
Die nieuwe PSPlus vouchers zijn eigenlijk gewoon geld dat je op je account zet waar je evengoed gewoon een game of DLC mee kan kopen. Er staat wel PSPlus op omdat de bedragen overeenkomen met essential en premium maar na inwisselen krijg je enkel geld op je account en niet automatisch een verlenging van je abo zoals vroeger.
Daarom dat een sale op PSPlus niet echt meer kan via retail omdat ze dan korting geven op geld ipv een abo. Of ze dat nog gaan doen is maar afwachten...

Probleem vroeger was dat je met vouchers eentje van 50 en 20 moest kopen waardoor je 10 euro teveel kocht. Later had je dan nog wel een Gamemania en anderen waar je vouchers vanaf 5 euro kon kopen waardoor je het wat beter kon afmeten.
Image

Re: PlayStation Plus

2504
Ah kijk, duidelijk!

Ik vrees ook voor promoties nog. Ik zou moeten vernieuwen eind januari 2023. Hopelijk is het tegen dan duidelijk of Extra/Premium de moeite waard is => Premium dan vooral misschien meer klassiekers met trophylijsten? (PS2 games genieten mijn voorkeur dan). Maar oké ik twijfel dan nog altijd aan mezelf als ik dan echt die oude games opnieuw ga spelen.
Anders vernieuw ik gewoon Essential.
Image