Re: Wat speel je op dit moment?

3856
Kolm wrote: 28 Jun 2025 13:11
Sanity penguin wrote: 28 Jun 2025 11:53 Yeah, I know. Was tot aan de pufferfish en dan stommelings geraakt. Ook al tot bij vuur geraakt maat soms lijkt ik dan ookte veel te willen nadenken ofzo en dan gaat het ook niet :lol:

Ik haal het wel. Ik kan dat gewoon geen 10 keer na mekaar want dan wordt ik zot door altijd dat begin te hetspelen.
Ik had soms een fase waarin ik dan juist in dat begin stuk de hele tijd geraakt werd of verkeerd sprong :L:
Dan wordt het pas frustrerend! :lol:
Dat ja :L:
Dan word ik wat overmoedig omdat ik die beginfase zo vanbuiten ken dat je meer risico neemt dan nodig.
Image

3857
Eergisteren de laatste online trophy in Doom 2016 gehaald en daarmee is de online grind klaar.
Singleplayer heb ik nu de eerste 2 missies klaar van 13 ofzo.
Omdat ik alle missies ook van de eerste keer met alle collectibles doe, ben ik er wel even mee bezig.

Daarnaast nog altijd af en aan de grind naar level 150 in WRC Generations. Op dit moment 114 en ik heb 7-8 stages nodig voor een level :L:

Dit weekend ga ik even proberen de nieuwe levels van Astro Bot te doen en misschien ook eindelijk wat Tony Hawk pro skater 3+4 :P
Image

3858
Paveman, zag dat je bezig bent met The Last of Us Part 2, eerste keer?

Hier net de 100 uren aangetikt in Death Stranding 2. Heb gezien dat meerdere mensen al "uitgespeeld" hebben, maar ik doe het rustig aan en heb ook een dikke week in Griekenland gezeten. Dus zit nu aan het begin van chapter 9.
Image

3860
zenmaster wrote: 19 Jul 2025 13:01 Paveman, zag dat je bezig bent met The Last of Us Part 2, eerste keer?

Hier net de 100 uren aangetikt in Death Stranding 2. Heb gezien dat meerdere mensen al "uitgespeeld" hebben, maar ik doe het rustig aan en heb ook een dikke week in Griekenland gezeten. Dus zit nu aan het begin van chapter 9.
Yes. Hele tijd terug eens aan begonnen, nu dan toch echt verder gegaan. Ik begrijp de hele woke kritiek wel enigszins, had daarnaast liever gehad dat ND bij UC had gebleven (meer humor, dat mis ik nu toch echt wel een beetje), maar los daarvan alsnog een topgame voor wat het is.
Image

3864
Open béta van Battlefield 6 gespeeld afgelopen tijd. Lang geleden dat ik zoveel plezier beleefde aan een shooter. De maps waren wat klein voor een Battlefield game, maar ja ik hoop wat grotere games te mogen ervaren met de full game. Siege of Caïro is wel een memorabele map.
Battlefield Bad Company is tot op heden de beste BF game dat ik ooit heb gespeeld. Ja Battlefield 3 was ook niet slecht.
Nog niet vooruitbesteld, maar ik denk wel dat ik de game aanschaf.

Vandaar uit heb ik terug BF2042 geïnstalleerd. Er is omwille van het wachten op BF6 een nieuwe laatste update in BF2042 met een nieuwe (recycled van map in BF V) map, 2 nieuwe wapens en 2 nieuwe vliegtuigen. Er is ook een gratis season pass waar je cosmetische stuff kan unlocken voor BF6 die dan nergens te verkrijgen zullen zijn. (Allemaal simpel hoor). Moet zeggen dat ik enorme fun heb, terwijl toen ik de game speelde om de platinum te halen ik zin had om de game uit het raam te gooien (spreekwoordelijk want tis de digitale versie :P ) Betekent dat ik even genoeg (nu toch al een hele tijd) heb van het trophy hunten. Totdat ik de lijst zie van BF6 en ik graag terug de platinum wil behalen :lol:

De reveal van CoD Black Ops 7 vind ik de meer "futuristische" setting niet zo tof. De matchmaking (online) ben ik ook gewoon kotsbeu. Er komt wel enorm veel content en terug oude prestiges maar ik heb het even gehad met de Call of Duty franchise. De buitensporige skins en zoals ik zei de matchmaking ben ik gewoon moe. Ik kijk wel meer uit terug naar MW4 die hierna zou komen. Maar das nog even wachten.
Image

3865
Ik ben vooral met THPS3+4 bezig de laatste week.
Was er voor mijn vakantie ook al tijdje mee bezig en de platinum gaat nogal een grind zijn :lol:

Eerst moet je de career uitspelen met all goals, om dan in elk level 5 pro goals te unlocken.
Als je die pro goals ook hebt gedaan unlock je de solo tours waar je voor elke skater apart de career door kan spelen en alle goals base + pro kan halen.

En voor platinum moet je de solo tour van 29 skaters completen door voor elke skater, voor elk level, alle goals te doen :silly:
Ik geloof dat er 19 levels zijn. Tot nu toe heb ik voor de eerste 3 levels dat voor alle skaters gedaan.

Daarnaast zijn er challenges waarvoor je in elk level:
- alle gaps moet completen (meestal niet heel moeilijk, maar soms guide nodig om de laatste paar te vinden)
- score van 2-2.5 miljoen moet halen in een 2min run of in 1 combo (dit is vrij makkelijk in een 2min run en voor de levels van competitions die normaal maar 1min zijn, kan je de aparte 'single sessoin' mode gebruiken waar je 2min runs kan doen)
- een gap challenge halen waarbij je 2-3 gaps in 1 combo moet combineren (dit kan nog erg lastig worden)
- een gap challenge waar je een combo moet halen van 1-1.5miljoen met een specifieke gap in (tot nu toe redelijk te doen)
- 2 speedruns waarbij je alle base goals zo snel mogelijk moet completen, de ene challenge heeft de tijd gewoon lager staan dan de andere, dus is eigenlijk 1 ding.

Ik ben dus nu level per level alle goals voor alle skaters aan het doen en terwijl ik dat doe ook nog wat van de challenges. De speedrun is bv makkelijker eens je al de goals al 10 keer gedaan hebt voor verschillende skaters :saint:

Maar bon... een grind dus! :q:

---

Daarvoor op vakantie was ik ook nog met Mass Effect 3 begonnen en als ik de PS3 weer heb geïnstalleerd ga ik daar ook verder mee.
Denk dat ik op 2/3de van verhaal zit en ook al 3 van de 4 DLC's klaar.
Maar daarna nog tweede run op insanity nodig voor platinum :shhhh:
Image

3866
RoyVdW wrote: 17 Aug 2025 11:16
met0t0 wrote:Rime
Mooie rustgevende puzzelgame. Stond al lang klaar op mijn PS4, blij dat ik er toch mee gestart ben :)
Is ook een leuke platinum ;)
Ja, ik had gezien dat het niet zo moeilijk was. Ik ga de game eerst zelfs eens uitspelen zonder guide en dan vervolgens met guide voor de platinum :)

3867
Kolm wrote: 21 Aug 2025 22:04 Ik ben vooral met THPS3+4 bezig de laatste week.
Was er voor mijn vakantie ook al tijdje mee bezig en de platinum gaat nogal een grind zijn :lol:

Eerst moet je de career uitspelen met all goals, om dan in elk level 5 pro goals te unlocken.
Als je die pro goals ook hebt gedaan unlock je de solo tours waar je voor elke skater apart de career door kan spelen en alle goals base + pro kan halen.

En voor platinum moet je de solo tour van 29 skaters completen door voor elke skater, voor elk level, alle goals te doen :silly:
Ik geloof dat er 19 levels zijn. Tot nu toe heb ik voor de eerste 3 levels dat voor alle skaters gedaan.

Daarnaast zijn er challenges waarvoor je in elk level:
- alle gaps moet completen (meestal niet heel moeilijk, maar soms guide nodig om de laatste paar te vinden)
- score van 2-2.5 miljoen moet halen in een 2min run of in 1 combo (dit is vrij makkelijk in een 2min run en voor de levels van competitions die normaal maar 1min zijn, kan je de aparte 'single sessoin' mode gebruiken waar je 2min runs kan doen)
- een gap challenge halen waarbij je 2-3 gaps in 1 combo moet combineren (dit kan nog erg lastig worden)
- een gap challenge waar je een combo moet halen van 1-1.5miljoen met een specifieke gap in (tot nu toe redelijk te doen)
- 2 speedruns waarbij je alle base goals zo snel mogelijk moet completen, de ene challenge heeft de tijd gewoon lager staan dan de andere, dus is eigenlijk 1 ding.

Ik ben dus nu level per level alle goals voor alle skaters aan het doen en terwijl ik dat doe ook nog wat van de challenges. De speedrun is bv makkelijker eens je al de goals al 10 keer gedaan hebt voor verschillende skaters :saint:

Maar bon... een grind dus! :q:

---

Daarvoor op vakantie was ik ook nog met Mass Effect 3 begonnen en als ik de PS3 weer heb geïnstalleerd ga ik daar ook verder mee.
Denk dat ik op 2/3de van verhaal zit en ook al 3 van de 4 DLC's klaar.
Maar daarna nog tweede run op insanity nodig voor platinum :shhhh:
Een grind (net als 1 + 2, als je de gaps eenmaal had, dus), maar in de basis wel beter te doen dan de platinum voor 1 + 2?
Image

3868
paveman wrote: 26 Aug 2025 10:51 Een grind (net als 1 + 2, als je de gaps eenmaal had, dus), maar in de basis wel beter te doen dan de platinum voor 1 + 2?
Ik heb op dit moment nog niet alle challenges en speedruns gedaan dus zal even afwachten zijn of er daar nog verrassingen tussen zitten.
Maar tot nu toe ben ik nog geen hele moeilijke dingen tegen gekomen.
De dingen die niet binnen 5 keer lukten waren meestal een geval van "ik ga net niet snel genoeg, hoe kan ik snelheid vinden, misschien toch maar even een korte grind doen ipv manual houden om extra snelheid te krijgen" of uitzoeken op welk punt je precies van links naar rechts moet springen om het te halen.
Geen gedoe zoals in dat stadion in 1+2 tot nu toe!

Voor dingen zoals 10 miljoen, een combo in reverse of een 900 900 zijn er al een hele hoop community mappen die dat heel makkelijk maken :saint:

Alleen 1 dingetje: de XP grind in THPS1+2 had ik met de cronus max kunnen automatiseren en dat is in 3+4 met de solo tours dus onmogelijk. Dus totale tijd van zelf spelen zal wel een heel stuk langer worden. Ik zit nu halverwege Suburbia (4de level) en probeer elke dag een paar skaters te doen voor een level.
Image

3870
Als je xp echt zelf doet en dan met de snelst mogelijke manier van even een goeie combo met cheats en dan run stoppen... is het inderdaad heel snel heel saai!
Maar... 29 keer dezelfde 15 goals opnieuw doen voor een level heb je ook snel gezien hoor. Ik zou het ook skater per skater kunnen doen ipv level per level. Alleen kan ik nu alle locaties van collecties wat leren voor ik de speedrun doe en hoef ik enkel dat level in mijn hoofd te hebben. Als ik alles voor 1 skater doe, dan moet ik zo'n beetje alle levels tegelijk in mijn hoofd hebben en dat ehm... lukt niet zo goed meer :q:

Heb nu 21/29 skaters gedaan in Suburbia.
Image