Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1486
Ik heb destijds alleen een demo gespeeld, gekregen bij OPM uiteraard (weet alleen niet of dit de NL of EN versie was...) ;) . Begrijpelijkerwijs is daar helemaal niets van blijven hangen. Maar herken het tot nu toe wel: niet teveel na hoeven denken en niet gigantisch veel uitdaging. Precies waar ik op dit moment even behoefte aan had!
Image

1488
NTGSruler wrote:Spyro Reignited. Trilogie. Ja ik had de games en de serie nog nooit gespeeld. Ook niet ten tijde van de PS1.
Persoonlijk vond ik dat de fun naar beneden ging met elke game in de serie. Nu is dat wat moeilijk te weerleggen aangezien ik de 3 games dus na elkaar heb gespeeld. De gameplay vond ik zėėr leuk, aangenaam en rustig. Er zitten in alle games wel wat backtracking, dus iets om rekening mee te houden. Sommige minigames waren wel wat irritant maar niets waar je echt problemen zou mogen mee hebben. Ik vond het echt eens aangenaam om niet te "serieus" te moeten gamen. Spyro 4 hoeft nu niet direct morgen uit te komen, maar het was leuk deze serie in de remasterde versie te kunnen spelen.

8/10
Spyro is inderdaad heel relax om te spelen, als je dat vergelijkt met Crash, zeker de oudere games, waar ze je het mes tegen de keel houden. Spyro is een bakfietsje, Crash een crossfiets...

1490
Vond ik ook. Was lang geleden eigenlijk. Heb er echt van genoten van die games.

@Gamefreak: met de Bandicoot serie heb ik weinig ervaring. Ik heb die trophy in Uncharted 4 behaald waar je een bepaalde score moest halen met Nathan om niet hoeven af te wassen... Laat me zo vrij zijn om te zeggen dat ik die al irritant vond, laat staan dat ik de Bandicoot games zelf zou spelen. Die serie zegt mij trouwens zėėr weinig eerlijk gezegd.
Image

1491
NTGSruler wrote:Vond ik ook. Was lang geleden eigenlijk. Heb er echt van genoten van die games.

@Gamefreak: met de Bandicoot serie heb ik weinig ervaring. Ik heb die trophy in Uncharted 4 behaald waar je een bepaalde score moest halen met Nathan om niet hoeven af te wassen... Laat me zo vrij zijn om te zeggen dat ik die al irritant vond, laat staan dat ik de Bandicoot games zelf zou spelen. Die serie zegt mij trouwens zėėr weinig eerlijk gezegd.
Hahaha dat herinner ik me ook nog die onnozele trophy. Na 3 keer had ik hem wel.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

1492
Sackboy: A Big Adventure (PS4)

Wat was ik blij als deze game werd aangekondigd! LittleBigPlanet 3 heb ik enorm veel gespeeld en vond ik alweer een stukje beter dan de voorgangers omdat er nog meer dimensies aan toegevoegd werden. Het zat er ooit wel eens aan te komen en in Sackboy: A Big Adventure is het eindelijk zover: dit is een volwaardige 3D platform game. In het begin is dit wel even wennen, maar daar dient de eerste wereld voor. Vanaf de tweede wereld is het alsof LittleBigPlanet altijd zo bedoeld was.
Er zijn ongelofelijk veel levels, hierdoor werd ik aangenaam verrast. Op basis van de trailers leek het mij een redelijk korte co-op game te worden, maar dat is absoluut niet het geval. Bovendien zit er enorm veel variatie in de levels, daar hebben ze prachtig werk mee geleverd! :lach: Wacht maar als je het eerste muziek-level speelt ;)
Waar Sackboy in de vorige games niet altijd zo snel reageerde op de input, is dat bij deze game niet het geval. Hij reageert altijd snel en dat is ook nodig voor de meer uitdagende levels in de game.
Bovendien blijft de lokale co-op super leuk om te spelen, eindelijk nog eens een game die hier ten volle van profiteert :smile:

9/10

1494
NTGSruler wrote:Ben eigenlijk wel benieuwd naar deze game. Mijn platform skills zijn eerder matig, dus daarom ben ik wat weigerachtig. Ik zou deze dan wel op de PS5 willen spelen. Is de co-op te doen ? Zou je voor de platinum gaan Met0t0?
Geen probleem dat uw platofm skills matig zijn, de hoofdgame is heel goed te doen! :happy:
Eigenlijk zijn het alleen de Knitted Knight Trials die moeilijk kunnen zijn, net als wat post-game content. Ik heb bijna alle levels 100% kunnen halen met een aantal keer herspelen.
Wat betreft het behalen van de platinum, zie ook het topic over de game. Ik heb de platinum nog niet, maar ga er absoluut voor. Het is maar één challenge die het moeilijk kan maken, maar gij hebt ongetwijfeld al veel moeilijkere dingen gedaan in games ;)
Co-op is heel leuk, zeker de moeite om voor de lokale co-op te gaan! :cool:

Welke game speelde je het laatste uit?

1497
The Last Guardian

Deze puzzel/avontuur game had een dikke 8 kunnen zijn, maar de besturing van de hoofdpersonage, het beest en vooral de camera zijn naar mijn mening te slecht. Er zit vaak een flinke vertraging in het indrukken van de knop en wanneer het uitgevoerd wordt op het scherm, en dan moet je nog maar hopen dat het ook goed uitgevoerd wordt. Oja, wat bezielt die Japanners om het driehoekje te gebruiken voor “springen”?

Aan de andere kant is het een mooi, emotioneel en vooral een bijzonder verhaal. De wereld is neergezet een stijl die mij doet denken aan een grimmige maar mooie studio Ghibli wereld. Op gegeven moment ga je echt met het beest meeleven, het is als een soort tamagotchi die je door de wereld en puzzels heen helpt.

Ik kan mij herinneren dat @Sixxseven het 10 jaar geleden op PSPure al over deze game had, dus ze hebben er meer dan genoeg tijd voor gehad om er iets van te maken. Er zit zo veel potentie in, maar het is gewoon niet af. Ondanks dat ik de echt plezier heb gehad met deze game kan ik het door de ondermaatse besturing niet meer geven dan een 6/10.

1498
Deze studio maakt graag gebruik van een atypische besturing! Ik weet niet of je ooit bv. Shadow Of The Colussus hebt gespeeld, maar hier was de besturing ook zeer absurd en moest ik mijn vingers in posities manouvreren gelijk ik Twister aan het spelen was :p Zelf staat deze nog op de planning en ben er heel benieuwd naar!
Trouwens, ik denk dat Fallout en The Elder Scrolls reeks ook driehoekje gebruiken voor springen, maar dat ben ik ondertussen al gewend :p
Image

Welke game speelde je het laatste uit?

1499
Die eerdere games heb ik nooit gespeeld, daar zou ik nu ook nooit meer aan beginnen.
En, Fallout 4 download ik dan ook nog maar niet als je met driehoekje moet springen. :P

Alhoewel. Ik meen mij te herinneren dat de eerste Bioshock het ook had. En die game vond ik een 10/10. Het kan dus toch.

1500
FGras wrote:Die eerdere games heb ik nooit gespeeld, daar zou ik nu ook nooit meer aan beginnen.
En, Fallout 4 download ik dan ook nog maar niet als je met driehoekje moet springen. :P

Alhoewel. Ik meen mij te herinneren dat de eerste Bioshock het ook had. En die game vond ik een 10/10. Het kan dus toch.
Fallout kun je ook helemaal aanpassen! Ne maat van mij speelt die met andere controls, terwijl ik de default controls helemaal gewoon ben!
De remake van Shadow Of The Colossus heeft nu ook default andere, moderne controls gekregen, maar je kunt ze ook terug zetten naar de gekke controls van vroeger!
Image