Re: PlayStation VR

196
Ik wist niet dat de Move-controllers zo moeilijk te vinden zijn, zo wordt het totale pakket al snel heel wat duurder :O
Ik wacht ook nog altijd af of er een nieuwe versie van PS VR zou komen voor PS5. Nu nog niet zo veel interesse in.

Re: PlayStation VR

197
Vandaag is de headset toegekomen. En ook de Controllers zijn er al :) Ik ben echt super benieuwd.

Ik ben wel blij dat ik het in promotie gekocht heb. 190 euro voor de VR, games en camera. En 73 euro voor 2 controllers. Als je een ocolus rift of HTC vive koopt, ben je veeel meer kwijt.

Deze avond ga ik eens alles verbinden. En dan kom ik meteen tot een vraag.

Laten jullie de VR verbonden? Of halen jullie die processor unit enzo steeds weg? Want ik ben ook niet van plan om alleen nog maar VR te gamen natuurlijk.
Image

Re: PlayStation VR

198
Ik laat de processor unit ertussen zitten, maar trek de bril wel uit de processor unit. De kabel van de processor unit naar de bril bestaat uit 2 delen die je kan loskoppelen, maar die koppel ik niet los, ik rol de kabel in zijn geheel netjes op.

Redenen dat ik tot nu toe de processor unit er nog niet tussenuit gehaald heb:
- HDMI-kabels/contacten zijn wel een beetje gevoelig voor veelvuldig insteken/uittrekken.
- Tot nu toe merk ik in games niets van een eventuele inputlag. Misschien dat dat bij games zoals ooit Jetpack Joyride wel een zichtbaar probleem is. Op mijn oude tv haalde ik daar met veel moeite 3000 meter en op een andere tv had ik van de 3de of 4de keer al 5000m voor de trophy. Het kan dus problemen geven in games waar reactievermogen extreem belangrijk is, maar dat soort games zijn de laatste tijd niet meer zo aan mij besteed :p
- Luiheid... geen zin om elke keer achter de TV/Playstation te moeten gaan zoeken naar de juiste gaatjes... :lol:
Image

Re: PlayStation VR

199
Ik denk dat ik gewoon voorzichtig de headset elke keer ga uittrekken al de rest ga laten staan.

Ik moet zeggen ik ben echt onder de indruk van de PSVR! kwaliteit en tracking is vrij goed. Zeker in vergelijking met prijzige concurrenten. Tot nu toe heb ik mij nog beperkt tot VR world.

Nu wil ik die aim controller (gun) ook hebben :p Ik dacht alleen dat je hier je move moest inplaatsen, maar het is echt een afzonderlijke controller. En dat maakt het weer zo duur als ik die ook nog eens zou kopen.
Image

Re: PlayStation VR

200
Hoe goed een VR game aanvoelt is wel erg afhankelijk van hoe goed de game is geïmplementeerd. Er zijn soms games waarbij de headset een beetje gaat 'driften' waardoor je hem regelmatig moet resetten om hem opnieuw te centreren ten opzichte van 'vooruit lopen met controller'. Dat was vroeger met move games soms ook een probleem.

Ik dacht ook dat de aim controller een stuk plastic was waar je de move inschoof, dus ik was erg verrast toen ik die uit de doos haalde! Was meteen de prijs van game + controller ook verklaard :p
Image

Re: PlayStation VR

201
Vandaag heb ik gezien wat je bedoelt met driften. Dan moest ik af en toe eens 'options' ingedrukt houden om te corrigeren.

Vandaag ook voor de eerste keer vrij misselijk geweest. Er is een game in VR Worlds waar je in de ruimte rondloopt en van brokstuk naar brokstuk moet springen. Heeft wel een uur geduurd voor het grotendeels over was.
Image

Re: PlayStation VR

202
Die misselijkheid heeft de ene meer last van dan de andere. Meestal betert dit wel als je wat vaker VR speelt en soms ligt het ook gewoon aan de game.
Ik weet dat ik een keer twee kleine games vrij kort na elkaar speelde die dezelfde controls gebruikten om te lopen: De ene geen probleem en de andere werd ik al snel draaierig omdat tijdens het lopen leek alsof de wereld bewoog/veranderde ipv een statische wereld waar je doorheen liep.
Image

Re: PlayStation VR

205
NTGSruler wrote:@gamerke1992: Als je van VR houdt:

https://theparkplayground.com/nl/?gclid ... gKK9PD_BwE

Ik ben er eens geweest met het werk als teambuilding. Wij hadden het scenario gekozen waarin je een bankoverval moet verijdelen en je samenwerkt in groep. Fantastisch gedaan. Zeker de moeite.
Thanks voor de tip. Ik ben er ook al geweest ;) Wij hadden de game gekozen waar je in team invasies van zombies moest overleven.

En we gaan er in mei normaal terug als onderdeel van vrijgezellen party. Indien corona tegen dan onder controle is natuurlijk.
Image

Re: PlayStation VR

208
Zoet er cool uit! Ik vind VR ook het ideale platform voor horror games.

Ik heb net Arizona sunshine gekocht, omdat zombies mij echt leuk lijkt.

Je zegt trouwens van onder het stof halen. Heb je dan alle interessante games gespeeld? Ik heb de indruk dat ik maar VR games blijf kopen en er zijn er nog zo veel.
Image

Re: PlayStation VR

209
gamerke1992 wrote:Zoet er cool uit! Ik vind VR ook het ideale platform voor horror games.

Ik heb net Arizona sunshine gekocht, omdat zombies mij echt leuk lijkt.

Je zegt trouwens van onder het stof halen. Heb je dan alle interessante games gespeeld? Ik heb de indruk dat ik maar VR games blijf kopen en er zijn er nog zo veel.
Ik heb nog lang niet alle interessante games gespeeld. Heb Arizone Sunshine ook nog liggen en wel meerder anderen, Maar tijdje geen zin gehad om VR games te spelen. Of het dan goed is om meteen aan de walking dead te beginnen is nog de vraag :lol:
Image
cron